K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2011, 00:29   #11
Martin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2005
Indlæg: 186
Styrke: 0
Martin er ny på vejen
Ifølge denne tråd stiger den nye FP 481 kr. før skat for enlige. Det er jo så den gamle regerings tal, men man skulle da ikke tro, den nye vil gøre det ringere.
Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 00:36   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja lad os nu lige se om der kan skrabes et flertal sammen for at fjerne den der satspulje...

Så kunne overførselsindkomster reguleres på lige fod med alle andre....og det ville da give en del mere....

Men men jeg tvivler på at der findes et flertal for det i folketinget...

Jow jow der er nogen der snakker om at de gerne vil fjerne den....men spørgsmålet er om det bliver til noget når der skal handles...men vi kan da altid håbe..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 10:11   #13
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
småpenge

Indefrysningen af overførselsindkomster blev pillet af bordet igen.

Jeg har læst stigningen et sted, det var en lille smule over 17.000 kr. Og forleden dag kørte Ole Sohn i en uendelig båndsløjfe på DRUpdate, hvor han sagde at overførselsindkomster ville blive reguleret med 2000 kr (hvis det er om året er det ca. 166 kr - HURRAH...eller...).
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 11:32   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Socialdemokratiet skriver på deres hjemmeside, at de gamle førtidspensionister og folkepensionister skal stige med 3100 kr om året - jeg er desværre ny førtidspensionist, så ingen håndsrækning til mig.
De har skrevet dette til mig, på spørgsmålet om hvad der er af muligheder for os nye førtidspensionister, og så kom dette svar retur.

Kære Helene



Tak for din mail



Indledningsvis vil jeg gerne glæde dig med, at vi i Socialdemokratiet vil afskaffe den borgerlige regerings nedskæringer i børnechecken. Dermed vil vi fjerne det loft for børnepenge, som den borgerlige regering har gennemført. Derudover vil vi:



· Skabe en garanti for førtidspensionisterne i Danmark. Vi vil i socialdemokratiet garantere, at der ikke bliver gennemført reduktioner i førtidspensionen



· Gøre det muligt at tjene op 60.000 kr. ved siden af sin førtidspension, uden at der skæres i førtidspensionen



· Øge forebyggelsen både socialt og sundhedsmæssigt, så der er færre, som kommer på førtidspension





Med venlig hilsen



Andreas

Socialdemokraternes valgsekretariat


Det med de 60.000 kr ved siden af pensionen er jo en gammel kending. Men for os på den nye ordning (som ikke har nogen erhvervsevne), kan ikke bruge det til noget. Hvis jeg kunne kradse 60.000 kr ind årligt, så havde jeg satset på at blive flekser i stedet for førtidspensionist.
Min erhvervsevne er = 0 inden for alle erhverv. Så........jeg forstår ikke hvad de mener.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 11:36   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tja lad os nu lige se om der kan skrabes et flertal sammen for at fjerne den der satspulje...

Så kunne overførselsindkomster reguleres på lige fod med alle andre....og det ville da give en del mere....
Lige præcis hvad jeg også går og håber på, det ville jo fjerne en del af uligheden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 11:49   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, den drøm er jeg også med på. Synes det er svært når div fødevarer stiger, og pensionen er den samme - sidst steg jeg vist med 70 kr, og inden jeg fik hævet beløbet, røg prisen på busbilletter i vejret, samt pris på brød, kød, slik, tobak og mel. Så de 70 kr rakte ikke langt....

Den største stigning jeg personligt har har haft, var Januar 2010, hvor jeg steg med næsten 700 kr. DET kunne mærkes - og det føltes RART!
Året efter var det jeg steg med de der 70 kr....eller VAR det 50 kr? Min første tanke var, at et af nullerne måtte være trillet ned og at der nok skulle have stået 700 eller 500. Men det skulle der så IKKE.
Men så strøg de jo også en pæn bid af børnechecken (plus min søn fyldte 18!), så der var dømt røvfuld allerede inden nytårskoncerten var afsluttet......synes 2011 har været et hårdt økonomisk år.
Fik også en regning på næsten 10.000 kr fra boligsikringen, fordi min søn havde tjent for meget i 2010 - den afdrager jeg stadig på - sidste gang i Oktober.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 14:23   #17
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, den drøm er jeg også med på. Synes det er svært når div fødevarer stiger, og pensionen er den samme - sidst steg jeg vist med 70 kr, og inden jeg fik hævet beløbet, røg prisen på busbilletter i vejret, samt pris på brød, kød, slik, tobak og mel. Så de 70 kr rakte ikke langt....

Den største stigning jeg personligt har har haft, var Januar 2010, hvor jeg steg med næsten 700 kr. DET kunne mærkes - og det føltes RART!
Året efter var det jeg steg med de der 70 kr....eller VAR det 50 kr? Min første tanke var, at et af nullerne måtte være trillet ned og at der nok skulle have stået 700 eller 500. Men det skulle der så IKKE.
Men så strøg de jo også en pæn bid af børnechecken (plus min søn fyldte 18!), så der var dømt røvfuld allerede inden nytårskoncerten var afsluttet......synes 2011 har været et hårdt økonomisk år.
Fik også en regning på næsten 10.000 kr fra boligsikringen, fordi min søn havde tjent for meget i 2010 - den afdrager jeg stadig på - sidste gang i Oktober.
Er jeg gået glip af noget ? Hvad og hvor meget røg der ?
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 15:04   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ved ikke lige på kroner og ører hvad der røg, men jeg gik fra ca 19.000 kr, ned til 14.000 kr i kvartalet. Havde på daværende tidspunkt 4 børn - det har jeg heldigvis stadigvæk, men den ældste er nu over 18, hehehe..........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 17:26   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
fint nok man fjerne den der satspuljen

problemet er så bare at FP skal fastsættes hvert år på finansloven

det kan hurtig give problemer hvis der er et fleretal for den slet ikke skal stige

det bliver dyrt og være fattig, når alle fødevarer stiger med fedtafgift og andre afgifter som rødblok kommer med på et tidspunkt

el stiger sikkert også
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2011, 19:26   #20
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Socialdemokratiet skriver på deres hjemmeside, at de gamle førtidspensionister og folkepensionister skal stige med 3100 kr om året - jeg er desværre ny førtidspensionist, så ingen håndsrækning til mig.
De har skrevet dette til mig, på spørgsmålet om hvad der er af muligheder for os nye førtidspensionister, og så kom dette svar retur.
det lyder da spændene hvis det passe og sker.lidt mindre minus at hente ind efter alt de afgifter osv der komme lidt har også ret.bare en skam det ikke gælder alle og ja el kommer til at stige for som villy sagde hvem skal elllers betale så ja dyre el osv
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fjernvarmen stiger Risa Politik og Samfund 11 11-12-2012 11:19
Stiger man aldrig i løn kristensens Spørgsmål ang fleksjob 2 26-09-2011 23:41
så stiger spændingen..:) ace dk Politik og Samfund 4 21-09-2011 17:40
Ministrenes løn stiger Gunell Politik og Samfund 16 28-05-2010 00:58
Stiger Førtidspensionen? pedersench Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 23-01-2010 01:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension