K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2008, 09:55   #1
bobo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2006
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bobo er ny på vejen
ansøgning om førtidspension nov. 96

Kommunen fik min ansøgning retur i nov. mdr. 07, med at de skulle træffe en ny afgørelse, derefter belv jeg sendt til psykolog, januar, , der faldt afgørelse i marth mdr i år, har dags dato fået meddelse om annulering af afgørelse 27/03-2008, om afslag på rejsning af førtidspensionssag.
ved afgørelsen er lagt vægt på
at jeg er relativ ung (46)
at jeg pga min sygdom har skånehensyn i forhold både i forhold til fysisk og alt for psykisk belastende arbejde
at jeg er veluddannet medbutiksuddannelse
at de virksomhedspraktikker og afprøvninger jeg har gennemført ligger langt tilbage tidsmæssigt og ikke entydigt dokumenterer, at jeg er helt uden arbejdsevne.
til oplysning belv jeg overført fra sygedagpenge til kontanthjælp i år 2004
hvad kan jeg nu gøre
bobo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 13:25   #2
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Hej bobo,
Har du fået annulleret afslaget på førtidspension fra d. 27. marts 08 ? (hvorefter du opremser indholdet af afslaget)
eller
Indeholder din annullering begrundelserne, som du opremser ?

Det kan jeg ikke lige lige finde ud af.

Har du fået opdateret din ressourceprofil med psykologens vurdering ?

Ved udarbejdelse af ressourceprofil bliver du indkaldt til et møde med din sagsbehandler, hvor i gennemgår din livssituation i forhold til ressourceprofilens punkter. Det ville være en god idé, at lave en dataliste over din tid på arbejdsmarkedet. (Hvis du har en CV-profil på jobnet.dk kan du evt. bruge den til det). Den kan du overlade til din sagsbehandler ved mødet, så I får det hele med i ressoruceprofilen. Når vedkommende sagsbehandler har udfyldt den skal du have den retur til gennemsyn og du kan så tilføje i den.

Men indtil videre skal du vist have udarbejdet en ressourceprofil. Det vil jeg gætte på er næste skridt.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 13:30   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal have et brev, der forklarer årsagen til, at den er annulleret.

I dette brev SKAL også være skrevet en klagevejledning.

Sikke et elendigt sagsbehandlingsarbejde.

Du bør også få en grundig forklaring på, HVORFOR man ændrer mening.

Om dit helbred lige "pludselig" skulle være blevet bedre.

Eller din arbejdsevne.

Det bør din kommune forklare dig samtidig med.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 14:04   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Sidder og tænker på, om du har modtaget en klagevejledning if. med afslaget?

Du burde have mulighed for at klage over en afgørelse.

Men jeg ved nu ikke, hvordan det er, når det du skriver, lyder som om, at de blot har givet afslag på at bringe din sag ind som pensionsansøgning...

Iøvrigt er din unge alder en dårlig begrundelse - det må de ikke se på. Det er dit helbred, det drejer sig om...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 14:16   #5
bobo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2006
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bobo er ny på vejen
det er et brev, jeg har fået uden klagevejledning, jeg har fået opdateret rp i april måned, og har været i 5 arbejdsprøvninger tilbage til lige før jeg søger førtidpension i 2006, og ja der står de har annulleret min afgørelse af 27/03-2008.
de skriver efter gennemlæsning af min anke må jeg som ansvarlig leder konstatere at afgørelsen er behæftet med så mange fejl både med hensyn til indhold og procedure,at jeg ser mig nødsaget til at trække afgørelsen tilbage og få truffet en ny afgørelse.
samt det er helt uaceppetabelt, at det af afgørelsen fremgår at lægekonsullenten næmest har bestemt, hvad der skulle stå i afgørelsen, smat det er uforståeligt, at denne fejl kunne insnige sig i en afgørelse til mig.
de beklager den langvarrige og mangelfulde sagsbehandling, specielt finder de det meget kritisabelt,at der stort set været bestræbelser på at få mig tilbage til arbejdsmarked i flere år.
bobo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 20:10   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
bobo oplys mig lige og sorry hvis du har skrevet det før og det er mig der ikke kan huske det. men du skriver ...

de annullere afgørelsen af 27-3-08 har du fra denne dato fået bevilliget førtidspension ?
eller har du denne dato fået afslag på førtidspension for du skriver videre at du har fået et brev der lyder

Citat:
de skriver efter gennemlæsning af min anke må jeg som ansvarlig leder konstatere at afgørelsen er behæftet med så mange fejl både med hensyn til indhold og procedure,at jeg ser mig nødsaget til at trække afgørelsen tilbage og få truffet en ny afgørelse.
Det kan jeg forstå sådan at du har anket et afslag ? har jeg ret i det ?

for så kan jeg se logikken i det der skrives ,for når man sender en anke til kommunen så er det sådan at de har fire uger til at kigge på den og evt træffe en anden afgørelse , hvis ikke de gør det så skal de videresende den til ankenævnet som så skal afgøre om du eller kommunen har ret ...

Citat:
samt det er helt uaceppetabelt, at det af afgørelsen fremgår at lægekonsullenten næmest har bestemt, hvad der skulle stå i afgørelsen, smat det er uforståeligt, at denne fejl kunne insnige sig i en afgørelse til mig.
Her kan de så mene at de efter at have kigget på din anke og din sag (har du i en anke klaget over en lægekonsulent? ) beklager at 1 lægekonsulenten har påvirket beslutningen om hvorvidet du skulle have førtidspension .. 2 at de ikke kan forstå hvordan denne lægekonsulents udtalser er kommet med i den afgørelse de har truffet og sendt papir om til dig ...
Citat:
de beklager den langvarrige og mangelfulde sagsbehandling, specielt finder de det meget kritisabelt,at der stort set været bestræbelser på at få mig tilbage til arbejdsmarked i flere år.
De beklager at din sag har været så mange år under vejs og at det eneste man har gjort er at sende dig fra arbejdeprøvning til arbejdprøvning ..i stedet for at få lavet en afgørelse omkring en førtidspension altså alt i alt en medhold i at din sag ikke er ok og at man skal kigge på om ikke du skal have førtidspension igen...

og det er jo så en ok ting ...

HVIS du altså har fået afslag og anket ellers må jeg indrømme at jeg ligner et stort spørgsmålstegn og ikke fatter hvad det er de skriver til dig men at jeg hvis jeg var dig bestemt ville sætte mig ned og skrive et brev til dem med nogen meget konkrete spørgsmål på hvad det er der foregår ...

Håber næsten at du har fået afslag på pension og at du har anket det for så er du på rette vej nu
  Besvar med citat
Gammel 28-06-2008, 20:13   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg blander mig lige...

Bobo skriver:

Citat:
afslag på rejsning af førtidspensionssag
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 04:51   #8
bobo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2006
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bobo er ny på vejen
Ja, har anket et afslag, den blev anket sidst i april måned, så der er gået mere end 4 uger, sidst jeg ankede var i november måned, men de sender det ikke videre til ankenævnet, selv om de skriver det i et brev til mig i december måned at det er videresendt, hvilket jeg fandt ud af i onsdags, kan man selv sende det videre når de ikke vil. ja har anket over gentagne udtagelser fra lægekonsullenten, flere ting udtaler han sig ikke om, flere ting laver han om på.

de beklager den langvarrige og mangelfulde sagsbehandling, specielt finder de det meget kritisabelt,at der stort set været bestræbelser på at få mig tilbage til arbejdsmarked i flere år.

her kan jeg se at jeg mangler et ikke, så der skulle stå at der stort set ikke har været bestræbelser, på at få mig tilbage på arbejdsmarked.
De har udset sig at jeg skal være evig kontanthjælpsmodtager, hvilket jeg ikke ønsker, angående arbejdsprøvningerne, er det faktisk kun nogen jeg har ønsket.
bobo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 12:04   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
hvis du har anket et afslag så er det den anke de giver dig medhold i og ja du har ret i at det ikke har en stor betydning og jeg ville da responere ved at skrive til den person der har skrevet til dig , og takke for at de giver medhold i at afslaget var forkerte samt forlange besked om hvad der nu skal ske og så lige sætte en fodnote på hvor du gør opmærksom på alle de tiltag der har været for at prøve at få dig ud på arbejdsmarkedet ...

Det behøver ikke være så dårligt det du har fået tilbage , noget tyder jo på at de nu vil udrede dig ordentligt du skal dog sørge for hele vejen igennem at få begrundelser for div tiltag .....


Når de skriver sådan til dig så er det jo i erkendelse af at hvis de havde sendt det videre til beskæftigelse ankenævnet så ville de have fået det tilbage med besked om at udarbejde det ordentligt ... nu ved de at du vil og kan anke så mon ikke de gør noget seriøst nu... ??
  Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 16:03   #10
bobo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2006
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
bobo er ny på vejen
Tusind tak for alle svarene, og jeg vil prøve at sætte et brev sammen til dem,
er det forkert at de ikke sender en klagevejledning med dette brev.
bobo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af førtidspension Horbelev Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-12-2015 08:12
førtidspension ansøgning bb girl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 14-05-2010 09:01
førtidspension-ansøgning Margrethe09 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 21-02-2010 09:48
Ansøgning på førtidspension? popiae At søge førtidspension 54 19-05-2009 20:13
Ansøgning om førtidspension via § 18 Nefer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 18-09-2007 12:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension