K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2013, 02:03   #1
khayman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2012
Lokation: slagelse
Alder: 40
Indlæg: 11
Styrke: 12
khayman er ny på vejen
Thumbs up Ansøgning om Førtidspension

Jeg modtog pr. 4 januar et brev fra jobcenter, hvor de gav meddelse om at der var rejst en sag omkring min ansøgning til Førtidspension

Den 21 marts ved jeg nærmere omkring om jeg har fået min pension.

Ønsk mig held og lykke!
khayman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2013, 02:09   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://www.k10.dk/group.php?groupid=119

Jamen så hop du ind til os andre håbefulde her..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2013, 15:13   #3
khayman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2012
Lokation: slagelse
Alder: 40
Indlæg: 11
Styrke: 12
khayman er ny på vejen
tak tak PIP
khayman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2013, 17:00   #4
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
khayman jeg krydser fingrene stramt for dig Det giver sådan en ro med den pension, jeg fik min d. 19 dec og mærker allerede en anderledes ro og lettelse i mit indre, som jeg ville ønske alle med det behov, kunne få lov til til at få... Føler sådan med alle jer der fortsat må kæmpe med systemet og tænker rigtigt meget på jer, selvom jeg selv er nået igennem nu.

PØJ PØJ!

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2013, 17:38   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis det er en §17 du har søgt, så skal de rejse en pensionsag i følge loven
så det er der ikke noget underligt i
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2013, 17:55   #6
khayman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2012
Lokation: slagelse
Alder: 40
Indlæg: 11
Styrke: 12
khayman er ny på vejen
Der står i brevet at de har rejst en sag efter paragraf 18 og iflg paragraf 21skal sagen være afgjort senest 3 måneder efter. min sag kom for den 21 december, så den 21 marts burde jeg vide besked.
er SÅ spændt!

Citat:
Oprindeligt indsendt af fibro Se meddelelser
khayman jeg krydser fingrene stramt for dig Det giver sådan en ro med den pension, jeg fik min d. 19 dec og mærker allerede en anderledes ro og lettelse i mit indre, som jeg ville ønske alle med det behov, kunne få lov til til at få... Føler sådan med alle jer der fortsat må kæmpe med systemet og tænker rigtigt meget på jer, selvom jeg selv er nået igennem nu.

PØJ PØJ!

Fibro
Tusinde tusinde tak Fibro. det glæder mig at andre kan glæde sig på mine vejne og ønsker mig alt held og lykke med min ansøgning. Tak

Jeg ser pensionen som give mit stress ro, men også at jeg kan komme tilbage til arbejdsmarkedet under andre vilkår, som eks skånehensyn. nogen ser det som enden på det hele men jeg ser det som starten på noget nyt. siden jeg blev fristillet for at kunne passe min behandling, og jeg afsluttede min behandling, så har jeg ikke været syg (forkølesle, lungebetænelse eller deslige) i et helt år nu. jeg kan sove om natten og det er bare generelt dejligt med den ro som jeg har fået. mit stress er stabiliseret og jeg nyder bare at gå hjemme og hygge mig med den salige ro. det bedste ved pensionen er at jeg kan få en stabil økonomi, og derved også flere penge mellem hænderne, så jeg kan komme ud af min gæld og stadigvæk ha råd til at hygge mig en gang imellem, som at invitere venner ud at spise, shoppe eller købe gaver til folk. jeg er yderst taknemmelig for de gaver jeg får hver dag og får jeg pensionen så ved jeg at alle som har støtte mig skal ha en kæmpe buket blomster som tak for deres indsats. uden dem ville det ikke kunne været gået!

jeg vil dog gerne ud og arbejde igen, men under skånehensyn, da mit stress ikke tillader press eller nogen former for jag da mine psymptomer kan provokeres frem igen, så man kan på en måde sig at jeg har to diognoser, hvilket er stress og den skizoaffektive med blandede tilstand. ( hvilket også betyder at jeg senere hen i livet kan udvikle skizofreni eller skizofren paranoidtet eller en bipolær lidelse)

lige nu er jeg velmidicineret og det er endda lykkedes min psykiater at finde medicin til mig som jeg ikke tager på af. ( tager dog seroquel men det er mest til om natten, så jeg spiser ikke noget og tager derved heller ikke på)

Jeg er så stabil som jeg nogensinde kan blive

jeg er dog stadigvæk bange for at jeg taber lidt på distancen, altså at min hukommelse aldrig bliver bedre og at når jeg kommer ud i arbjede, så vi det være en afgørende faktor. well, når man har skånehensyn, så bliver der vel taget hensyn til det.

igen, tusinde tak for din hilsen. Det er godt at der er nogen som bekymrer sig om en og kun vil en det godt
khayman er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspension ansøgning bb girl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 14-05-2010 09:01
førtidspension-ansøgning Margrethe09 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 21-02-2010 09:48
Ansøgning på førtidspension? popiae At søge førtidspension 54 19-05-2009 20:13
ansøgning om førtidspension nov. 96 bobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-06-2008 20:02
Ansøgning om førtidspension via § 18 Nefer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 18-09-2007 12:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension