K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2011, 11:09   #41
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Zenyo: jeg har forstået du har søgt pension på det forliggende grundlag. da du gjorde dette gav kommune dig der medhold eller påtænkte de at afslag?

Min sagsbehandler mente jeg havde sagt jeg ville søge pension på det forliggende grundlag unden jeg havde det samtid var mine sygdagpenge udløbet så kommune gav mig et påtænkt afslag på sygedagpengene og pension. Ansøgningen til pension trak jeg tilbage. men jeg er usikker på hvad er ville ske hvis jeg ikke havde trukket den tilbage.

ville det være samme sags gang som ophør af sygedagpengene. først partshøring, 2. klage 3. nævnet?
og hvad sker der hvis kommunen giver en delvis medhold i klagen ???
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 11:24   #42
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
Zenyo: jeg har forstået du har søgt pension på det forliggende grundlag. da du gjorde dette gav kommune dig der medhold eller påtænkte de at afslag?

Min sagsbehandler mente jeg havde sagt jeg ville søge pension på det forliggende grundlag unden jeg havde det samtid var mine sygdagpenge udløbet så kommune gav mig et påtænkt afslag på sygedagpengene og pension. Ansøgningen til pension trak jeg tilbage. men jeg er usikker på hvad er ville ske hvis jeg ikke havde trukket den tilbage.

ville det være samme sags gang som ophør af sygedagpengene. først partshøring, 2. klage 3. nævnet?
og hvad sker der hvis kommunen giver en delvis medhold i klagen ???
Hvis man får delvist medhold, så skal de genoverveje den del... Men kan ikke lige mindes jeg har hørt om det i en pensionssag. Det er jo enten/eller... Hvorfor trak du ansøgningen tilbage, hvis de alligevel ville lukke af for sygedagpengene, så var der jo ingen "risiko". Og så ville du i det mindste få at vide hvordan de ser på sagen, og hvad de vurderer der evt. mangler...?

Og ja, klage vejen er som du beskriver
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 12:06   #43
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Hvis man får delvist medhold, så skal de genoverveje den del... Men kan ikke lige mindes jeg har hørt om det i en pensionssag. Det er jo enten/eller... Hvorfor trak du ansøgningen tilbage, hvis de alligevel ville lukke af for sygedagpengene, så var der jo ingen "risiko". Og så ville du i det mindste få at vide hvordan de ser på sagen, og hvad de vurderer der evt. mangler...?

Og ja, klage vejen er som du beskriver
Tak for dit svar

Det var nok rigtig dumt. og jeg ville vel også have fået sygedagpenge i mens de undersøgte sagen Men jeg var hammer sur over de havde søgt på det foreliggende grundlag uden jeg selv havde bedt om det. og i den påtænkte afslag på begge sager, var grunden at jeg ikke var motiveret, fordi jeg havde søgt denne pension. så jeg troede/tro det ville have skadet mig mere hvis jeg ikke trak den tilbage. havde aldrig troet at det hele ville gå så galt, er et meget ærglig menneske og troede kun at alle ville mig det bedste. men jeg fik som mange andre at mærke at såden forholdte det sig ikke
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 12:13   #44
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
Tak for dit svar

Det var nok rigtig dumt. og jeg ville vel også have fået sygedagpenge i mens de undersøgte sagen Men jeg var hammer sur over de havde søgt på det foreliggende grundlag uden jeg selv havde bedt om det. og i den påtænkte afslag på begge sager, var grunden at jeg ikke var motiveret, fordi jeg havde søgt denne pension. så jeg troede/tro det ville have skadet mig mere hvis jeg ikke trak den tilbage. havde aldrig troet at det hele ville gå så galt, er et meget ærglig menneske og troede kun at alle ville mig det bedste. men jeg fik som mange andre at mærke at såden forholdte det sig ikke
En klage over stop af sygedagpenge, har ikke opsættende virkning, dvs. at de ville have fastholdt stoppet. Det er kun hvis du får fuldt medhold i en klage at de ville genoptage udbetalingerne, fra den dag du klagede.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 12:21   #45
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
En klage over stop af sygedagpenge, har ikke opsættende virkning, dvs. at de ville have fastholdt stoppet. Det er kun hvis du får fuldt medhold i en klage at de ville genoptage udbetalingerne, fra den dag du klagede.
Ok, desvære kan man ikke ændre det nu. det vil jo virke totalt dumt at selv prøve at søge nu før jeg for svar på klagen over sygedag pengene. er ved at arangcere jeg skal ud i en ny afprøvningen for at stå stærkere, og dette kan jeg vel ikke gøre hvis jeg søgte på det forliggende. tro nu helllere ikke den ville gå igennem når de ikke vil forlænge min sygedagpenge til at få en afklaring anden til flex eller FTP.
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2011, 20:03   #46
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Jeg er blevet rådet fra at møde op i forbindelse med min pensionssag, da man ikke umiddelbart kan se på mig, hvor plaget af smerter jeg er. Og så mente både sagsbehandler og fagforening at jeg nemt ville risikere, at blive fældet på det...Så det har jeg frasagt mig...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 18:11   #47
zenyo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2010
Lokation: KØBENHAVN
Indlæg: 16
Styrke: 14
zenyo er ny på vejen
tilbage igen


Jeg har tilbragt de sidste 5 døgn på hospitalet de troede jeg havde åbent mavesår da min krop nægter at indtage og holde på føde og væske.
Det havde stået på i 14 dage så jeg var helt afkraftet. Selvom jeg fra indlæggelsen sagde det var psykisk så troede de ikke på det!
Men nu er jeg ude og på stesolid for at kunne holde mad i kroppen!
Anbefalet af overlæger at trække stikket og væk fra alt stress.

Men men men det kan jeg jo ikke, jeg skulle jo møde hos Incita idag og de var heldigvis ikke itvivl om jeg er syg så de vil nu på mandag kontakte min læge angående at sygemelde mig. Samtidig så har Social forvaltningen godkendt min klage at der mangler læge dokumenter, opdateret ressource profil, sygeopfølgningsplan og over 50 % af alle opfølgnings samtaler m.m i sagen fra jobcenter til min førtidspension ansøgning!
Så nu selvom den skulle have været afsluttet d.d. så venter de nu på jeg sender dem kopi af alt jobcenters dokumentation på min sygdom, eftersom de ved det sikkert vil tage månedsvis at få dem fra jobcenter så ringede social forvaltningen igår og bad mig prøve at finde alle mine aktindsigter og sende til dem.

Så jeg bad dem om at afklare mig på nuværende dokumenter inden jul og vedlage en sygeopfølgningsplan der omhander deres anbefaling til §18 og andet der ikke fandtes i deres indleverede sagsakter.
Har allerede sendt mange forskellige dokumenter angående fejl og mangler.
Så nu må vi se om jeg vinder...... Det er jo min sygdom jeg skal have pension på og ikke at de bryder loven og laver fejl!

Dagens joke må så være at jeg pga en udtalelse fra incita, da jeg ikke fremmødte ved sidste indkaldelse og meldte mig syg har fået lukket min ydelse i 24 dage, deres udtalelse er: Borger har truet med at fremmøde med læge erklæring og derfor vuderet ikke villig til at deltage.
Punkt 1: Man får jo ikke en læge erklæring for sjov.....
Punkt 2: Idag vil de hjælpe mig med at få en lægeerklæring fra min læge, så jeg ikke skal miste ydelse igen.
Gad vide om jeg nu så heller ikke får penge i Januar eller minus hvad....

Har aldrig fortrudt at jeg selvansøgte om jeg så får nej.
Ellers sker der intet i ens sag, som jeg læste forleden angående kontrakt politik, eftersom der ikke er nogen døde i KBH på pension er der heller ikke ingen nye der kan få pension, det er fordi tallet skal være konstant!

God Jul Danmark
zenyo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 18:33   #48
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zenyo Se meddelelser

Har aldrig fortrudt at jeg selvansøgte om jeg så får nej.
Ellers sker der intet i ens sag, som jeg læste forleden angående kontrakt politik, eftersom der ikke er nogen døde i KBH på pension er der heller ikke ingen nye der kan få pension, det er fordi tallet skal være konstant!
...du har gennemskuet systemet her i byen, Zenyo :-)

Har du evt. et link til det læste?

God bedring!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 23:38   #49
zenyo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2010
Lokation: KØBENHAVN
Indlæg: 16
Styrke: 14
zenyo er ny på vejen
Tak Marianne men jeg er bestemt ikke stærk nok til møde og må stole på ordet på papiret kan gøre det for mig.
Men heldigt for din mand at have så stærk en kvinde ved sin side.

Rie82 Indtil jeg indblandede Ombudsmanden og selv ansøgte skete der aldrig andet i min sag end deres vanvids evigheds maskine. Så nu har de modarbejdet mig med alle midler og deres jurister m.m. Nej jeg er ikke indstillet.
husk at søge aktindsigt!!!

Ja du havde fået penge under §17 ansøgningen og samtidig kunne du have tilført sagen alle de nye lægepapirer du ellers kunne få og andet der understøttede din sag, det er kun kommunen der ikke kan tilføje nyt!

Man kan anke afslag så fortvivl ej ved afslag!
Tager dog optil 3 mdr hos nævnet og deres nye 3 mdr til sagen ca 6 mdr.

Carmen jeg skal nok lige gå gennem history og lede efter link....
Det var i sammenhæng med anden tråd herinde der førte til statestikker om hvormange og hvor i DK der er bedst mulighed for fpension.
zenyo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 ansøgning efter nye regler morgenstjerne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 30-04-2013 15:51
Ansøgning om Førtidspension khayman At søge førtidspension 5 08-01-2013 17:55
ansøgning efter nye regler qv78 Spørgsmål ang fleksjob 9 28-12-2012 15:49
førtidspension ansøgning bb girl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 14-05-2010 09:01
ansøgning om førtidspension nov. 96 bobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-06-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension