K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2011, 23:50   #31
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
BAN = beskæftigelsesankenævnet
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 03:48   #32
zenyo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2010
Lokation: KØBENHAVN
Indlæg: 16
Styrke: 14
zenyo er ny på vejen
Nej det er kun JC egen beslutning ogkun afensagsbehandler.
De har dog lige sendt den til BAN med fejl, løgn og mangler, min klage over dem er blevet en til klage over mig... lavetaf deres jurist. Men har sendt dem dokumentation på det.
Så formoder der sker lidt positivt for mig nu ellers er jeg nødt til at få advokat.
hvordan an så skal finde de penge.
zenyo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 03:53   #33
zenyo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2010
Lokation: KØBENHAVN
Indlæg: 16
Styrke: 14
zenyo er ny på vejen
Talking

Har idag modtaget brev at jeg er godkendt til min første fansøgning som de syltede og jeg vandt klagesgen og min fsag bliver afgjort om få dage.

Samtidig har de hentede nye oplysninger i min sag fra min læge men da jeg er på fortliggende papirer kan de ikke indhente og indfører dem i sagen, men det vilde er at min læge "desværre" har skrevet han anbefalede mig en ny tur på smarteklinikken.
Som har fået beskæftigelsesforvaltningen til at afsag da de ligger hovedvægt på denne udtalelse samt jeg bare skal cykle og svømme mine smerter væk.
Jeg gik til min læge som beklagede fejlen og skrev tli kommunen at han havde lavet en fej og det ville være menningsløst at sende mig derhen igen. Desuden fik jeg ham til at skrive at motion er godt men er ikke smertestillende.

Så nu er jeg meget spændt på næste uge... og siden jeg lærte de lyver og fjerner sagsakter har jeg sev sendt mine udtalelser og manglende lægepapirer til JC, Beskæftigelse nævnet samt Socialforvaltninge, desuden nævt at hvis de skulle mangle papirerne fra ombudsmanden kan de få det tilsendt.

zenyo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 16:42   #34
papegøjenX
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
papegøjenX er ny på vejen
Question

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
tidsfrister

Ja de er ens, men først når sagen er overgivet til et pensionsnævn
de har så 3 måneder til at træffe afgørelse

Men
en 18 og almindelig 17 kan tage år før den kommer til et pensionsnævn
for dem begge kan ydeligere dokumentation komme på tale, hvis kommunen gerne vil have ydeligere dokumentation både arbejdsprøvning og lægepapir

det er kun en §17 på det foranliggende..., at sagen bliver overgivet til et pensionsnævn med det samme efter en opdatering af RP
her vil kommunen ikke indhente ydeligere oplysninger, men man kan selv komme med ydeligere materiale
når man får mulighed for at mødes med nævnet
mener også inden man kommer til mødet, hvis man alså kan klare det
de fleste møder ikke op
Jeg har så et spørgsmål:

Får /skal alle en "invitation" til at blive hørt i Pensionsnævnet? Også på en §17 på det foreliggende grundlag? Jeg har ikke hørt fra sagsbehandler siden sagen er overgået til Særlig Social Beskæftigelsesafdeling?

Sidst redigeret af papegøjenX; 30-11-2011 kl. 16:44. Årsag: skriftfarve
papegøjenX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2011, 20:44   #35
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
papegøjenX

Ja du skal have en mulighed for at komme til møde med nævnet, så er det op til en selv, om du vil møde op, men jeg har det indtryk, at de fleste takker nej til det tilbud.
Jeg sagde selv nej tak til mødet, for jeg ville ikke give dem, et forkert indtryk af mig, inden nævnet træffer deres beslutning.


Knuzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2011, 16:27   #36
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af papegøjenX Se meddelelser
Jeg har så et spørgsmål:

Får /skal alle en "invitation" til at blive hørt i Pensionsnævnet? Også på en §17 på det foreliggende grundlag? Jeg har ikke hørt fra sagsbehandler siden sagen er overgået til Særlig Social Beskæftigelsesafdeling?
Hvad er dog SSB?

Hvis du har indgivet en dateret og underskrevet ansøgning om "§ 17 på foreliggende", så skal du indenfor kort tid (ca. 14 dage) have modtaget brev fra SOF (pensionsteam), ellers er din ansøgning ikke kommet videre (læs syltes) og du må omgående have fat i din SB.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 17:54   #37
zenyo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2010
Lokation: KØBENHAVN
Indlæg: 16
Styrke: 14
zenyo er ny på vejen
Selvom de syltede mine ansøgninger 2 gange så ja de skal svare indenfor 14 dage ellers er du i krukken og må klage over hvad der sker i den sag.

Alle bliver indkaldt til høring, jeg vil anbebale alle at have det skriftlige iorden da det er det man vinder på. Personligt vil jeg ikke fremmøde.

Har iøvrigt fået juristhjælp fra Louise Schelde

http://www.sociale-rettigheder.dk/fo...nsion-f14.html

Starter Tirsdag på Incita under reglen om ikke at have været akiv i 6 mdr ( har været syg i 6 år og aldrig indkaldt før nu hvor jeg ansøger fpension).

Fatter minus-
zenyo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 21:31   #38
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kisser72 Se meddelelser
Zenyo jeg kan kun anbefale dig at klikke ind på www.sociale-rettigheder.dk. Jeg er i øjeblikket ved at få min sag kigget igennem af Louise Schelde-Frederiksen
Har du sent alle dine papir til hende??
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 22:56   #39
zenyo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2010
Lokation: KØBENHAVN
Indlæg: 16
Styrke: 14
zenyo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rie82 Se meddelelser
Har du sent alle dine papir til hende??
Nej dog ikke endnu. Men har sent lidt og noget historik.
Louise har nu tilbudt mig hjælp og rådgivning i forbindelse med evt at få samlet alle dokumenter til ny sag, hvis det skulle blive nødvendigt.


Her er hvad hun bla skrev til mig:
Jeg har forsøgt at finde hoved og hal i din sag, og er nu nået frem til den konklusion, at der desværre ikke foreligger nogen form for systematik eller lovmedholdelighed i din sag. Jeg kan virkelig godt forstå du er frustreret

Takker atter for rådet om Louise

Og håber kommende uge giver fpension el. afslag!
zenyo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2011, 01:47   #40
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Vil anbefale at møde op i pensionsnævnet.
Jeg mødte op for min mand(har fuldmagt i hans sag).
Og jeg er overbevidst om, at den svada som jeg leverede om alle deres lægekonsulents fejlbeskrivelser i forhold til de udtalelser som den speciallæge som kommunen selv havde sendt manden til var helt hen i vejret og direkte løgn og omskrivelser af symptomer og diagnose. Man bevilgede FTP med tilbagevirkende kraft fra det afslag som man havde givet 1½ måned tidligere.
Men det kræver en del psyke at møde op til denne kødrand af korslagte arme og overlegne miner.
Men jeg tror at det ind i mellem godt kan betale sig.
Håber det bedste for dig.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 ansøgning efter nye regler morgenstjerne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 30-04-2013 15:51
Ansøgning om Førtidspension khayman At søge førtidspension 5 08-01-2013 17:55
ansøgning efter nye regler qv78 Spørgsmål ang fleksjob 9 28-12-2012 15:49
førtidspension ansøgning bb girl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 14-05-2010 09:01
ansøgning om førtidspension nov. 96 bobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-06-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension