K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2011, 21:31   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...der er ingen af "de gamle" på K10, der ikke kender forskellen på en § 17 og § 18 og jeg ser nu, at du kalder dig "privat socialrådgiver"...

...det skulle du nok vente lidt med...
Ååårh, vi kan vel allesammen sove lidt i timen.

Jeg har vist også skrevet forkert en gang eller to, hvor jeg ellers har været ret skråsikker.

Men nu kan Ricky M da se, at nogen af os har kæmpet så indædt, at vi har set os nødsaget til, selv at sætte os ind i reglerne.

Velkommen til siden Ricky, det er altid rart med nogen der kender §'erne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2011, 22:51   #22
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...der er ingen af "de gamle" på K10, der ikke kender forskellen på en § 17 og § 18 og jeg ser nu, at du kalder dig "privat socialrådgiver"...

...det skulle du nok vente lidt med...
Nu er der jo en hel del mere i socialrådgivning end en enkelt paragraf eller 2.

Og med de karakterer jeg bankede igennem jura med, og udtalelser fra tidligere borgere, kollegaer og chefer (har siddet i sygedagpenge afsnittet i DK's 3-4 største by), så vil jeg mene det er fint jeg kalder mig det...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2011, 22:52   #23
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ååårh, vi kan vel allesammen sove lidt i timen.

Jeg har vist også skrevet forkert en gang eller to, hvor jeg ellers har været ret skråsikker.

Men nu kan Ricky M da se, at nogen af os har kæmpet så indædt, at vi har set os nødsaget til, selv at sætte os ind i reglerne.

Velkommen til siden Ricky, det er altid rart med nogen der kender §'erne.
Mange tak
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 01:09   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tilnage til tråd!!

Leddighedsydelse er frataget pga manglende evne til at klare fleksjob?

Herunder er der søgt §17, på det foreliggende?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 20:05   #25
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af kisser72 Se meddelelser
Zenyo jeg kan kun anbefale dig at klikke ind på www.sociale-rettigheder.dk. Jeg er i øjeblikket ved at få min sag kigget igennem af Louise Schelde-Frederiksen
louise schelde er bosiddende i københavn og har gratis rådgivning hver onsdag
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 21:46   #26
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
louise schelde er bosiddende i københavn og har gratis rådgivning hver onsdag
Og jeg kan kun opfordre for lidt. Hun er god og meget sød at tale med
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 20:27   #27
zenyo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2010
Lokation: KØBENHAVN
Indlæg: 16
Styrke: 14
zenyo er ny på vejen
Tak alle sammen

Ja det er ikke nemt at blive klog på de regler kommunen åbenbart heller ikke kender.

Update på min sag: Som er §17 på fortliggende papirer.
Min sag er er under behandling har lige vedlagt mine udtalelser, men da jeg modtog sagen fra JC så manglede der 2½ års udtalelser fra sagen samt mine sidste læge papirer m.m. (fjernet fra sagen) selv det med Ombudsmanden contra min førtidspension §18 som jeg jo har i breve fra ombudmmanden.
Jeg havde heldigvis Aktingsigt og kopier som jeg så har sendt til JC, da de ikke kvitterede for modtagelse som er sendt digitalt Email med klokkeslæt og dato så har jeg yderligere sent dem til Beskæftigelsenævnet og Socialrådgivningen, stadig uden bekræftigelse fra dem sendte jeg det til socialrådgivnings modtagelsen der kvittere!
Jeg blev sidst sendt til arbejdsprøvning i Maj og hjemsendt da lederen ikke ville tage ansvaret for at arbejdsprøve mig. Så derfor har jeg ikke nogen.
Min nuværende sagsbehandler har nægtet mig min §18 sagt den aldrig har fandtes og siden jeg selv har søgt om fpension har han forsøgt aktiveret mig 2 gange den første imens jeg lige var blevet fredet 3 mdr måneden før, alt imens de også anullerede min første §17. Dette har jeg altsammen skrifteligt!

Men nu kommer prikken over i:
Jeg modtog igår et brev med indstilling fra Beskæftigelses nævnet, selvfølgelig foreslår de et afslag. Det er hovedsagelig begrundet med de siger min læge vil have mig på smerteklinik igen. Derefter lægger de vægt på en udtalelse fra mig der siger jeg har mindre smerter når jeg cykler og svømmer.
Nu måbede jeg min læge var imod det sidste år da kommunen bad mig deltage.
Så jeg gik til min læge og det viste sig at kommunen har indhentet nye oplysninger fra min læge, efter sagen er igang og efter jeg har afleveret de sidste papirer og udtalelser og nu bruger de et brev jeg intet kenskab har til og ligger størstedelen af grundlaget for afslaget på brevets indhold.
Jeg mener de bryder loven og indhenter nye oplysninger efter sagen er startet og det må de ikke!
Heldigvis så havde min læge skrevet forkert i brevet til kommunen og han mener det er spild af tid at sende mig på smerteklinik. Så det skrev han i et nyt brev som jeg har sendt til alle indstanser da afgørelsen er truffet på forkerte oplysninger.
Lægen skrev også et nyt brev ala det han havde sendt dem uden henvisning ti smerteklinik og med ordene: Motion er godt men ikke smertestillende.
Så nu er jeg spændt på hvad der sker.

Men det irritere mig helt vildt jeg ikke kan finde regler der gælder for modtagere af kontant hjælp under pensionsansøgning. De vi aktivere mig under § 9 og 10 om aktivering at hvis man modtager kontant hjælp skal man aktiveres hver 6 mdr. Det har jeg aldrig været i de 6 år før nu....

Ved godt flere skriver at det stå på blanketten man har ret til ydelse under ansøgning, jeg er under ansøgning men de har lukket for mine penge.
De genåbner hvis jeg vil deltage i noget jeg fysisk ikke kan...
zenyo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 09:45   #28
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan be lægen om en sygemeldning fra alt aktivering, således SKAL kommunen genoptage kontanthjælpen!

Er din sag sendt til BAN, eller afvendter den stadig kommunen afgørelse?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 22:50   #29
zenyo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2010
Lokation: KØBENHAVN
Indlæg: 16
Styrke: 14
zenyo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du kan be lægen om en sygemeldning fra alt aktivering, således SKAL kommunen genoptage kontanthjælpen!

Er din sag sendt til BAN, eller afvendter den stadig kommunen afgørelse?

VH Popiae
lægen siger det er kommunen der skal bede om sygemelding fra ham.
tror bare de bryder loven og selv mener de kan gre som det passer dem.
Har tilbudt læge erklæring.
zenyo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 23:32   #30
zenyo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2010
Lokation: KØBENHAVN
Indlæg: 16
Styrke: 14
zenyo er ny på vejen
hvad betyder BAN?
zenyo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§17 ansøgning efter nye regler morgenstjerne Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 30-04-2013 15:51
Ansøgning om Førtidspension khayman At søge førtidspension 5 08-01-2013 17:55
ansøgning efter nye regler qv78 Spørgsmål ang fleksjob 9 28-12-2012 15:49
førtidspension ansøgning bb girl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 14-05-2010 09:01
ansøgning om førtidspension nov. 96 bobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-06-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension