K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2010, 15:27   #11
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Prøv at ligge mærke til denne del:

"Men Slagelse kommune vil gerne have dispensation til i fremtiden at forpligte alle nye førtidspensionister til at arbejde nogle timer til gengæld for deres pension, det siger Jobcenterchef Hans Erik Lund Rasmussen."

Så er det vel ikke pension mere.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 15:49   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Du har 100% ret i det, at regeringen vil afskaffe FP. Jeg ved ikke om nogle af jer husker overgangsydelse.
Man kunne få den ydelse i 50 års alderen, helt frem til 1995. Så blev ordningen afskaffet fra en dag til den anden, men personer som fik den ydelse, kunne beholde den helt frem til de blev 65 år.
De Nye førtidspensionister blive dem som få tilkendt førtidspension efter den nye ordning, dvs. den som er på vej og komme allerede i det år. - efter min vurdering

Sidst redigeret af Karo; 05-10-2010 kl. 15:51.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 16:04   #13
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Jeg tror nok at førtidspensionister, der kan arbejde nogen få timer om ugen, også bør gøre det, hvis der kan findes jobs, der tilgodeser deres skånebehov.

Lidt den tankegang, at alle skal være med til at yde til velfærdssamfundet i den udstrækning, de kan, hvis de vil have "løn" ind på kontoen hver måned.

Er nyligt blevet bevilget førtidspension på grund af fysiske lidelser. Håbede på flexjob, men blev fundet for dårlig. Har nu job nogen få timer om ugen på min tidligere arbejdsplads, hvor jeg var ansat på almindelige betingelser før min sygemelding. Det skal siges, at mine skånehensyn er tilgodeset. Det fungerer for mig.

Jeg er helt sikker på, at ingen førtidspensionister i fremtiden vil blive tvunget til at arbejde, hvis de ikke kan - af helbredsmæssige grunde.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 16:16   #14
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Kommunerne har da ikke holdt tilbage med at sende syge mennesker i arbejde de sidste mange år.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 17:01   #15
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Systemet er gennemsyret af idé, og at alle skal arbejde ligegyldigt hvad prisen er.
Derfor sender man syge mennesker i arbejde med deres liv som indsats.

Hvorfor tænker de sig ikke om,Jeg tro prisen bliver for høj, og at det kommer til atkoster liv,
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 17:18   #16
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Som sådan er det ikke en nyhed, jeg fik mit første brev med "samtale-klippekort" i maj måned til fem samtaler om et evt. skånejob og gudhjælpemig at de ikke sendte mig et nyt brev i sidste uge!!!

Det nye må være at nogle kommuner vil forpligte deres ftp'er at arbejde nogle få timer. Men hey, det er pension... Og den er tilkendt af én bestemt grund... at man ikke har nogen erhvervsevne tilbage!

Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 17:19   #17
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Man skal vel for F***** ikke møde op?????

Når det er frivilligt og man har en fp - kan man vel bare
smide brevet i den dertil indrettede????
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 17:21   #18
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Man skal vel for F***** ikke møde op?????

Når det er frivilligt og man har en fp - kan man vel bare
smide brevet i den dertil indrettede????
Jeg har dem begge liggende i en stak papirer der venter på at komme til genbrug.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 17:23   #19
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Agnes Marie Se meddelelser
Jeg har dem begge liggende i en stak papirer der venter på at komme til genbrug.


That's the right way
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 18:33   #20
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tja, man kan jo undres gang på gang over alle deres tiltag

Vil dog sige det sådan, at havde jeg/vi mulighed for at være på arbejdsmarkedet på de præmisser vi nu engang trives med, ja, så er jeg ganske sikker på at vi FORLÆNGST havde sagt nej tak til en pension!!!
-og været afsted og tjene nogle gode penge!

Der er jo en væsentlig forskel på at kunne og at ville -skønt jeg godt véd at sådan ser NOGLE politikere det ikke!

Nogle gange kan jeg -men vil ikke
-andre gange vil jeg -men kan ikke

Dét er jeg sikker på at rigtig mange godt véd og forstår at administrere ikk´

PS: vil da glæde mig til at modtage et sådan brev for så kan vi måske få taxa betalt når vi skal møde op til diverse øhh...ja, hvad mon de finder på!
-OG så vil jeg da også lige kræve at jeg/vi får fixet de "ting" der var årsagen til tilbagetrækningen fra arbejdsmarkedet -eller hva(weee, deri er jo noget godt ikk´ )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjerneskadet skulle tvinges i arbejde buster Politik og Samfund 0 15-10-2011 16:41
Førtidspensionister kan arbejde på fuld tid hjernet Politik og Samfund 11 30-05-2009 01:38
Førtidspensionister kan arbejde på fuld tid Webmaster K10 Nyheder 0 28-05-2009 03:51
Førtidspensionister i arbejde? MHH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 25-12-2008 19:39
Pres citronen til den brister. Syge tvinges i arbejde. Stella Politik og Samfund 5 11-03-2008 18:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension