K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2015, 09:13   #1
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 12
hansenheidi er ny på vejen
samboende eller gift ?

Hejsa
vi sidder og snakker om forskel
en mand der er på fp efter 2003 og før 2013
møder en kvinde der har ejen virksomhed og efter et stykke tid taler de om en fælles fremtid
her kommer ?
er der forskel på at være samboende eller gifte
set ud fra kommunens behandling

og er der fordele ved at være gift frem for samboende ?


er der noget de skal være særligt obs på ?

__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2015, 12:38   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej nej det er ligegyldigt efter 2003 ( kender ikke regler før )
om i er gift eller samboende . Modregningerne er præcis de samme -.

Jeg er ftp efter 2003 - dog før 2013 , bor sammen , er gift med en selvstændig og får pga ham kun 12216 kr før skat . altså mister knap 6000 kr .

Det er kun på kontanthjælp der er forskel på om man er samboende og gift , ikke for os og heller ikke for folkepensionister .

Den dag de flytter sammen en ftp efter 2003 og en selvstændig eller en hver anden , vil det maks kunne være ca 15236 kr mdr før skat og derudover må de modregne ned til ca 12200 kr før skat alt efter indtægt .
vi har revisor til at ordne mit , da det er indviklet med en selvstændig eller kan være mht indtjening hvor meget der regnes med osv .

i må jo udover ftp have et vist beløb før modregning , mener det er ca 116.000 kr fø'r skat . Både til småjobs , løbende erstatninger mv .

Da jeg flyttede sammen med min kludrede kommunen flere gange i mine udregninger - beløb ., så tilsidst ordnede revisor det . Man skal ikke altid stole ¨på de tal de kommer med , men tjekke det selv eller få andre til det .-

der er ingen fordel som sådan ved at være gift . De fleste ting kaN man alligevel give videre til ens partner via cpr nr . som ægtefælle går en del automatisk . vi har 1 barn hver og trods vi er gift har vi lavet testamente . Før snakkede man altid og fradrag mv ,men en ftp bruger sit fradrag selv . Jeg kan pt ikke lige se fordele ved gift
held og lykke

stribe ftp - med en selvstændig partner

Sidst redigeret af stribe; 29-10-2015 kl. 12:41.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 08:46   #3
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 12
hansenheidi er ny på vejen
mindste tilrådig beløb.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
hej nej det er ligegyldigt efter 2003 ( kender ikke regler før )
om i er gift eller samboende . Modregningerne er præcis de samme -.

Jeg er ftp efter 2003 - dog før 2013 , bor sammen , er gift med en selvstændig og får pga ham kun 12216 kr før skat . altså mister knap 6000 kr .

Det er kun på kontanthjælp der er forskel på om man er samboende og gift , ikke for os og heller ikke for folkepensionister .

Den dag de flytter sammen en ftp efter 2003 og en selvstændig eller en hver anden , vil det maks kunne være ca 15236 kr mdr før skat og derudover må de modregne ned til ca 12200 kr før skat alt efter indtægt .
vi har revisor til at ordne mit , da det er indviklet med en selvstændig eller kan være mht indtjening hvor meget der regnes med osv .

i må jo udover ftp have et vist beløb før modregning , mener det er ca 116.000 kr fø'r skat . Både til småjobs , løbende erstatninger mv .
Citerer,,,,,,,,,,
Da jeg flyttede sammen med min kludrede kommunen flere gange i mine udregninger - beløb ., så tilsidst ordnede revisor det . Man skal ikke altid stole ¨på de tal de kommer med , men tjekke det selv eller få andre til det .-

der er ingen fordel som sådan ved at være gift . De fleste ting kaN man alligevel give videre til ens partner via cpr nr . som ægtefælle går en del automatisk . vi har 1 barn hver og trods vi er gift har vi lavet testamente . Før snakkede man altid og fradrag mv ,men en ftp bruger sit fradrag selv . Jeg kan pt ikke lige se fordele ved gift
held og lykke

stribe ftp - med en selvstændig partner
Tak for svar
er der en ,,nedere,, grænse.for hvor lidt man kan ende med at få udbetalt ?
feks at man ,,skal,, havde så mange penge udbetalt selv om ens mand tjener ,,så meget ?
eller kan man ende med ingen penge at på udbetalt ?
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 10:17   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja der er en nedre grænse og den er på ca 12000 kr brutto . ( det jeg
får )

MEN HUSK . Det er kun når det er partners indtægt det går efter der er en nedre grænse . dvs har du selv en indtægt oveni . evt løbende erstatning - modregner de yderligere . eller hvis du har et mini job modregner de også yderligere -.

håber jeg forklarer det ordentligt . Den nedre grænse er KUN når det gælder partnerens løn .

Så hører du måske nogen efter 2003 sige jamen jeg har kun 10.000 kr brutto . Men så "glemmer " de at fortælle det er fordi de selv har en anden indtæt over ftp . '

Derfor bliver man modregnet til toppen , kan det nærmest ikke svare sig at have et mini job eks .

god weekend

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2016, 20:34   #5
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Håber ikke det betragtes som trådkabring at lige stille et par supplerende spørgsmål.

Hvis man er gift eller samlevende og samtidig har en pension udbetalt fra pensionsselskab, betyder det så at først fratrækkes ægtefællens indtægt ned til de ca. 12000 og bagefter fratrækkes den private indtægt, eller hvordan foregår det ??

Hvis man har en kæreste men ikke officielt er samlevende, altså har hver sin adresse, men altid er sammen i fritiden, hvordan er reglerne så ?
Altså hvis man ikke vil være social bedrager og kommunen godt ved at kæresten eksisterer ?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2016, 15:06   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Nørd

Ja det er korrekt . Først bliver du modregnet evt maks pga partner . Husk jeg snakker efter 2003. Kender ikke regler før .

Har du så selv noget - løbende erstatning . Mini job mv ,

Ja så bliver du modregnet yderligere / hvis grænsen er nået mht partneren .

SÅ derfor hører du tit nogen sige de får endnu mindre end grænsen er mht partneren , men de glemmer at fortælle de selv har en form for indtægt ,

Er din egen indtægt stor nok , kan du reel lande på 0 kr i ftp .
Men det kan du ikke pga partneren .

Mht samboende- ikke samboende vil jeg foreslå du laver din egen tråd , ellers bliver det forvirrende


Stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension