K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2013, 23:43   #1
ellas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
ellas er ny på vejen
Fra syg med 14 timer på job til ønske om fleksjob-afprøvning

Snart udløber mit job med løntilskud hvor jeg pt. arbejder 14 timer om ugen som sygemeldt. (nu siger jobcenteret at jeg figurerer som raskmeldt,- det sker efter nogen tid)
Mit mål er at komme i fleksjob-afprøvning på grund af stress = træthed/hukommelsesproblemer/mangel på overblik/ustabil nattesøvn/hjertebanken osv.
Min søde jobkonsulent på jobcenteret anbefaler mig at kontakte A-kassen.
Da mit mål er at komme i fleksjob-afprøvning, tænker jeg at jeg skal sygemelde mig når jeg bliver ledig.
1) Er det det jeg gør?
Samtidig vil jeg gerne have en god økonomi i form af dagpenge som ledig, men det kan jeg vel godt glemme alt om?
2) Hvordan forholder jeg mig i denne sag?
3) Skal jeg skubbe på for ikke at gå på sygedagpenge længe og blive "glemt" eller kører sagen sin egen gang?
4) Hvordan er min mulighed for at få formidlet praktik/afprøvning i regionMidt-jobs? Har Århus Kommune mulighed for at skaffe praktik der? OG udbyder de fleksjob-stillinger i RegionMidt?

Mange taknemmelige hilsner
ellas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 08:17   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du ikke sygemelder dig, betyder det at du mener at du kan arbejde 37 timer om ugen, for det er kravet for at kunne få dagpenge på fuld tid.

Har du været igennem udredning hos læger.. for at kunne få fleksjob, skal du være stationær uden yderligere behandlingsmuligheder.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 09:11   #3
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
For at kunne blive indstillet til fleksjob skal arbejdsevne være væsentlig nedsat - det vil sige mere end 50%. Så hvis man mener du kan arbejder 19-20 timer vil man sikkert give dig afslag.
Derud over skal funktionsnedsættelsen være varig og inden for alle erhverv.
Og dine behandlingsmuligheder skal være udtømte. Alle muligheder for ordinær beskæftigelse skal være umuligt.

Jeg har vist nogenlunde samme problematikker som dig (angst, stressfølsom, depression, mv). Jeg ville også gerne arbejde under fleksjobordningen - her er kort min historie:

Jeg har været i virksomhedspraktik i 4 mdr hvor jeg var på arbejdspladen 25 timer om ugen.

Jeg og arbejdsgiveren var enige om at min effektive tid var 17,5 time om ugen, da jeg ofte har brug for pauser da min koncentration og overblikket ellers ryger. Der ud over kan jeg ikke håndterer konfliktsituationer, kundekontakt eller tidspres, og mine opgaver skal være strukturerede og veldefinerede. Og så min speciallæge har i en statusrapport vurderet jeg kan arbejde max 18 timer om ugen.
Men da jobkonsulenten i et referart har skrevet jeg kan arbejde 22 timer mener man ikke jeg skal afklares i forhold til fleksjob.

Jeg vil anbefale at du ikke forventer din sagsbehandler/jobkonsulent vil dig det bedste. De vil oftest det bedste for kommunekassen.

Held og lykke, og lad os høre hvordan det skrider frem.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 21:51   #4
ellas
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
ellas er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis du ikke sygemelder dig, betyder det at du mener at du kan arbejde 37 timer om ugen, for det er kravet for at kunne få dagpenge på fuld tid.

Har du været igennem udredning hos læger.. for at kunne få fleksjob, skal du være stationær uden yderligere behandlingsmuligheder.
"Stationær uden yderligere behandlingsmuligheder", - betyder det at jeg over en længere tid har gennemgået psykologbehandling og andre behandlingsformer uden fremskridt? Jeg gætter!
ellas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 22:00   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det betyder at du skal have en lægeerklæring der siger at der ikke er yderligere behandlingsmuligheder, og at der ikke er udsigt til bedring.

Der er ikke krav om hvilken behandling der skal have været prøvet. Men du skal have en læge til at vurdere at der ikke er flere bahandlingstilbud der evt. kan hjælpe.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2013, 22:04   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Uden yderligere behandlingsmuligheder betyder...

Du har gennemgået enhver tænkelig behandlig, som nogen kan finde på måske kunne hjælpe dig, bare en lille smugle.

Det betyder også at det skal være velbeskrevet hvordan de forskellige typer medicin virker på dig, og hvad årsagen er til at der ikke er sket fremgang i den behandling du allerede har fået.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2013, 10:48   #7
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ellas Se meddelelser
"Stationær uden yderligere behandlingsmuligheder", - betyder det at jeg over en længere tid har gennemgået psykologbehandling og andre behandlingsformer uden fremskridt? Jeg gætter!
Jeg går også til terapeutisk behandling (+ får medicin). I min statusrapport fra speciallægen står der at yderlig behandling "kun" vil have en livskvalitetsforbedrende virkning. Der står også hvilken medicin jeg får. Og min egen læge har så suppleret med at jeg medicinsk er dækket ind så meget som det er muligt. Tilsammen giver det "ingen yderlige behandlings muligheder. Speciallægen beskriver derud også min tilstand som "stationær".
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2013, 18:33   #8
Lulu31
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lulu31 er ny på vejen
Hej ZikZak

Efter de nye fleksregler fra 2013 behøver din arbejdsevne ikke være reduceret med 50 % for at få fleks. Man kan godt arbejde eks.25 timer om ugen og stadig få tilkendt fleks.

Mange hilsner Lulu.
Lulu31 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 08:14   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, den effektive arbejdstid SKAL være nedsat med minimum 50% for nytilkendelser.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob på 25 timer? Mani Spørgsmål ang fleksjob 8 02-02-2012 22:33
Fleksjob 20 timer supersus Spørgsmål ang fleksjob 19 10-01-2012 12:48
Fleksjob på 12 timer Anne-Britt Spørgsmål ang fleksjob 26 01-11-2009 20:36
Fleksjob med fx 28 timer? Xeva Spørgsmål ang fleksjob 10 27-01-2009 12:37
fleksjob- timer jamen Spørgsmål ang fleksjob 14 15-11-2008 13:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension