K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2009, 20:38   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Af hensyn til skånebehovet hos ansatte i fleksjob bør der ikke pålægges (over)arbejde ud over den aftalte arbejdstid. Hvis personer i fleksjob pålægges overarbejde, bør det så vidt muligt afspadseres.

Personer i fleksjob er normalt ansat med løn for 37 timer, men med aftalt nedsat tid som følge af et skånebehov. Skånehensynet kan dog også tilgodeses gennem flere og/eller længere pauser eller med en aftalt nedsat intensitet i arbejdet.

Arbejde ud over den aftalte arbejdstid er at betragte som overarbejde. Der vil kun blive tale om overtidstillæg, såfremt der ikke har fundet afspadsering sted inden for den givne normperiode i den relevante overenskomst.

Dette kan bla læses i vejledningen for fleksjob på finansministeriets hjemmeside.

http://www.perst.dk/Default.aspx

http://www.socialtengagement.dk/sw2011.asp kan man som flekser eller skånejobber også finde nogle guldkorn mht overenskomst og arbejdsforhold, samt relevante links.

Sidst redigeret af Ninja; 29-08-2009 kl. 21:40. Årsag: insættelse af ekstra link.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 09:33   #12
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Ovenstående er for mig at se noget af det mest uhyggelige ved fleksjob-ordningen. Jeg savner i den grad at også fleksjobbere får muligheden for overarbejdsbetaling reel mulighed for deltid med videre.

Håber ikke jeg kan være den eneste, der har store moralske problemer med at hvis man arbejder over så bliver man straffet for det - Og ikke mindst at der ikke er en fast idé om arbejdsevne.

Som jeg læser det er det jo sådan at hvis man konkler som en hest, så "skyldes det" at ens arbejdsevne er blevet bedre over-night.

Det synes jeg er et helt forkert signal at sende, og et overset element i fleksjob-debatten.
Jeg synes lige jeg savner forklaring på, hvordan du bliver straffet ved at arbejde over. Jeg mener da, at du får løn for 37 timer om ugen - og at du kan holde på din ret til kun at arbejde det aftalte antal timer. Og hvis du kun arbejder de aftalte timer - får du jo "næsten" overarbejdsbetaling for tiden ud over f.eks. 20 timer (i kraft af at du får løn for hele dagen og kun er der 15-20 timer).
Søndagsarbejde er en anden sag - for det er jo normalt en fridag - i hvert fald for offentligt ansatte.
Jeg havde en kollega - offentligt ansat - der skrev jeg ved ikke hvor mange timer på som overarbejde - og krævede pludselig at holde 3 ugers ferie for den tid. Det er nok sådan noget, der får almindeligt ansatte til at se skævt til fleksjobbere - som der jo også har været stor debat om.

Jeg går selv og afventer at blive godkendt til flexjob. Og er der regler, der tydeligt siger at man SKAL ha betaling eller afspadsering, når man er der udover aftalt tid - ja så ville jeg da også gerne vide det. jeg synes i forvejen det er så flot en ordning med flex, at man kun kan være tilfreds med den.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 10:01   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det står oppe i de links jeg har vedhæftet. Man SKAL have afspadsering for overarbejde, og bliver afspadseringen ikke afholdt inden for rimelig tid, så skal man have et tillæg.

Men man bør såvidt ikke arbejde over når man er på fleks af grunde der er ret åbenlyse.

(Det er ikke fair over for kollegaer, det laver rod i timerne, og sætter spørgsmålstegn ved berettigelsen) ect

Så selvfølgelig en enkelt gang her og der, for at løfte i samlet flok.
Men konstant overarbejde i dage, uger, måneder sender et noget broget signal...

Fleksjobbere skal også meddele hvis deres arbejdsevne er forbedret siden bevilligen - præcis som førtidspensionister på den nye ordning.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 10:48   #14
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
En arbejdsgiver

betaler for en flekser i de 15 timer vedkommende er sat til.....resten får arbejdsgiver af kommunen.

Arbejder flekser så 20 timer pr uge....og arbejdsgiver stadig betaler for de 15 timer......Er det noget der vedvarende står på...så burde arbejdsgiver nok begynde at tænke sig om.

Så begynder det at ligne bevist rovdrift af fleksjobber......og siden nogle har svært ved at sige fra...både på grund af de lykkelige for at have fundet et job..eller fordi de simpelhen ikke magter det.
Er der desværre nogle der bliver ved at hænge i....med det resultat at de køre fuldstændigt ned...og måske ikk kommer op igen.

OG det kan sq ikk være rigtigt...at en fleksjobber skal udnyttes i den grad...af en arbejdsgiver...Og åbenbart også andre .....der åbenbart har den indstilling...at de får fuld løn for 15 timers arbejde....så lad dem bare arbejde....så meget som muligt.....og presser dem ud i mange fler timer....

MEN syntes der glemmes at arbejdsgiver...stadig selv KUN betaler for 15 timers arbejde....til fleksjobberen....eller 17 timer....eller 10 timer.....men de vil stadig have fleksjobber skal arbejde mange flere timer....
DER er sq da en grund til folk bliver....som reglen efter en meget lang og sej kamp...som fleksjobber.

Jeg selv er så heldig at være et sted....hvor der bliver afregnet i form af afspassering....eller løn....vedkommende kan selv bestemme....hvis der for en tid er overarbejde.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 10:58   #15
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
overarbejde i fleksjob

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det står oppe i de links jeg har vedhæftet. Man SKAL have afspadsering for overarbejde, og bliver afspadseringen ikke afholdt inden for rimelig tid, så skal man have et tillæg.

Men man bør såvidt ikke arbejde over når man er på fleks af grunde der er ret åbenlyse.

(Det er ikke fair over for kollegaer, det laver rod i timerne, og sætter spørgsmålstegn ved berettigelsen) ect

Så selvfølgelig en enkelt gang her og der, for at løfte i samlet flok.
Men konstant overarbejde i dage, uger, måneder sender et noget broget signal...

Fleksjobbere skal også meddele hvis deres arbejdsevne er forbedret siden bevilligen - præcis som førtidspensionister på den nye ordning.
Jeg kan ikke lige finde der hvor det står. Kan du lige give en uddybende forklaring på, hvordan jeg kommer ind til teksten, at fleksjobbere skal have overarbejde udbetalt eller afspadseret.
På forhånd tak.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 11:03   #16
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Det står

i det link der er sat ind i helenekr har sat ind....det sidste link's..og der står det nederst på siden.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 14:59   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nemlig Jøsses!

Zastow, jeg har sakset teksten direkte fra linket i min tidligere tråd (den med de to links)....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2009, 15:28   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
JØSSES nu jeg forviret skal arbejdsskiveren ikk betale minimum 12 timer til er flejobber
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 10:38   #19
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Se det

ved jeg så ikk helt.....men der er nok noget om det...fordi arbejdsgiver er ikk meget for at tage flekser ind under 12 timer.....måske netop fordi de skal betale for minimum 12 timer.

Men mon ikke der er en af de skrappe herinde der kan besvare det meget bedrer end jeg gør det.....Håber jeg der er.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 11:19   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Grunden til at alle herinde skriver 12½ time er fordi at vi tænker på lønnen , hvis man arbejder under 12½ time så sætter arbejdsgiveren penge til forstået på den måde at han egen betaling er mere end han får refunderet ved kommunen ved de 2/3 del ..

Det er sådan groft regnet ud

det vil så sige at mange der har skånehensyn og feks 20 timer om ugen også kan få 2/3 del refusion og der har arbejdsgiverene lidt penge i hånden ud over hans egenbetaling ved 2/3 del refusion ..

Så det er såmænd bare fordi at det økonomisk ikke kan betale sig for en arbejdsgiver at have en flekser på under 12 timer så skal han selv sætte penge til , selvfølgelig er der nogen virksomheder der alligevel har flekser på under 12 timer og tager det som deres sociale ansvar men de få steder det sker ja der er det gamle medarbejder der har de job ergo en værdsat medarbejder der er blevet syg

Hmm lykkedes det mig at forklare det ?

Elles prøver jeg igen
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rettigheder? Bailey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 06-11-2012 21:52
Hvad er min rettigheder KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 9 01-10-2012 01:24
Hvilke rettigheder har jeg? pan1234 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 29-02-2012 18:59
Hvilke rettigheder har jeg? lesk Alt det andet 6 15-11-2010 20:50
Patient rettigheder i EU buster Alt det andet 2 25-11-2008 18:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension