K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2012, 13:27   #91
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og det var så dét, jeg mente med, at du KUN læser det du selv vil. Og tilmed lægger betyndinger og teser ind, som slet ikke giver mening....

Det kan fremme forståelsen, at angribe et indlæg fra flere vinkler end ens egen forudindtagede mening.....ofte kan man læse ting, som slet ikke er beskrevet, men som alligevel står tydeligt mellem linjerne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 13:27   #92
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Smækkerlækker skrev: "Efter min bedste overbevisning er 17.000 kr i førtidspension for en enlig bestemt ikke mange penge. Alle kan regne ud, hvad, der er tilbage, når alt er betalt - sådan cirka".

Folmand skrev:"min nuværende situation er SU på 8000 og min dejlige forlovede er i job med løn tilskud på omkring 7000, så vi har 15000 før skat til os selv lige nu, så jeg bliver faktisk en lille smule irriteret over sådan en udmelding".

Jo, men, Folmand, - du har udsigt til en væsentlig bedre økonomisk status senerehen. Det har førtidspensionisten ikke.

Sidst redigeret af mukke; 17-06-2012 kl. 13:40. Årsag: Sletning og genskrivning.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 13:30   #93
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og det var så dét, jeg mente med, at du KUN læser det du selv vil. Og tilmed lægger betyndinger og teser ind, som slet ikke giver mening....

Det kan fremme forståelsen, at angribe et indlæg fra flere vinkler end ens egen forudindtagede mening.....ofte kan man læse ting, som slet ikke er beskrevet, men som alligevel står tydeligt mellem linjerne.
igen, jeg graver mig lige ned, og holder lav profil...

hmmm tror vist en undskyldning er på sin plads.

og et lille tip: når man har drukket dagen før, ikke er vågen og fået sin kaffe.. dont read og write ANYTHING!
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 13:40   #94
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er okay, men istedet for at angribe folk der i forvejen ligger ned, så kan du måske - istedet for at sammenligne dem med raske lavtlønnede i arbejde - komme ind til sagens kerne, og spørge ind til HVOR det går galt, HVORFOR økonomien ikke slår til osv.
Men gøre det med respekt for den enkelte (også selvom problemstillingen er dig fremmed, og måske endda imod).....
Hvis man vil hjælpe andre med at hjælpe sig selv, så nytter det jo ikke at blive grov og fremstå som bedrevidende. Så må du krybe ned i øjenhøjde og række en venlig hånd frem, så går det hele som regel meget lettere, og alle vinder noget ved det.....måske lære du selv noget undervejs?! Måske får du en bredere forståelse over for folks forskellighed, og det faktum, at nogen vil gå ned i indtægt, mens andre bare klare sig perfekt, og andre igen fejler totalt......på samme indkomst.
Det handler jo om MENNESKER, vaner, rod og tiltider uoverskulighed hvad angår økonomi, og det er dem du skal arbejde med og HJÆLPE. IKKE nedgøre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 13:45   #95
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
OK, så prøver jeg at forklare dig hvad sagen drejer sig om.
Der findes en del af førtidspensionister som står veldigt godt økonomisk i kræft at det er gift med en som tjener gode penge samt en del af førtidspensionister som ud over den offentlig førtidspension har private opsparinger eller har fået en erstatning, som de kan leve fedt på.
Nemlig! For nogen af os, har det været totalt umuligt at ha´en længerevarende tilknytning til det ordinære arbejdsmarkede, eller i det hele taget været umuligt, at tage en uddannelse pga kroniske psykiske/fysiske problemer siden slutningen af puberteten.

Det har været ydmygende, nedslidende, med det ene nederlag efter det andet.
Personligt har jeg forladt mere en en påbegyndt uddannelse p.g.a svær angst. Almindelige jobs, ja dem har der været mange og afbrudte, áf.

Flere tilfælde med nærpsykoser, som til sidst smed mig ud i gråzonen på kontanthjælp og i ingenmandsland.

Der har sgu ikke været muligt for mig/flere andre, at indbetale til Pensam m.fl andre forsikringer, når jeg ikke evnede at opretholde uddannelsen eller arbejdet.

Ikke, at jeg ikke, nærer dyb respekt for De af Jer derude, som rettelig har slidt og slæbt, og i tide har formået, at kunne indbetale til diverse forsikringer via jeres arbejde/uddannelse.

Det er Jer yderst velfortjent, at I nu, hvor det ikke længere er Jer muligt, at være tilknyttet arbejdsmarkedet, har retten til at få den indbetalte forsikring udbetalt, oven i Jeres ydmyge Førtidspension.

Heller ikke, at glemme de af Jer, der har en ægtefælle, som er behjælpelig med den fælles indtægt, uanset om denne ægtefælle har en lille, mellem eller stor indkomst. Det er jo helt, helt fint og ingen misundelse her. Men det er jo stadig en forøgelse af den samlede indtægt, som vi andre singler ikke har.

Men fakta er, at vi alle er født lige tæt på røvhullet, og egentlig har brug for mange af de samme ting, for at føle os som værdsatte danskere.

Nu, ikke noget med at tro, at vi skal ha samme løn, nej, nej, det var ikke det, jeg mente. Der skal sgu være plads til forskel efter fortjeneste, uddannelse, anciennitet mm. Men for Søren da, vi er vel alle mennesker og har brug for at leve.
Ha en go dag Pedro

Sidst redigeret af Pedro; 17-06-2012 kl. 13:48.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 13:47   #96
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er okay, men istedet for at angribe folk der i forvejen ligger ned, så kan du måske - istedet for at sammenligne dem med raske lavtlønnede i arbejde - komme ind til sagens kerne, og spørge ind til HVOR det går galt, HVORFOR økonomien ikke slår til osv.
Men gøre det med respekt for den enkelte (også selvom problemstillingen er dig fremmed, og måske endda imod).....
Hvis man vil hjælpe andre med at hjælpe sig selv, så nytter det jo ikke at blive grov og fremstå som bedrevidende. Så må du krybe ned i øjenhøjde og række en venlig hånd frem, så går det hele som regel meget lettere, og alle vinder noget ved det.....måske lære du selv noget undervejs?! Måske får du en bredere forståelse over for folks forskellighed, og det faktum, at nogen vil gå ned i indtægt, mens andre bare klare sig perfekt, og andre igen fejler totalt......på samme indkomst.
Det handler jo om MENNESKER, vaner, rod og tiltider uoverskulighed hvad angår økonomi, og det er dem du skal arbejde med og HJÆLPE. IKKE nedgøre.
Ja, jeg er alt for at hjælpe, og jeg er alt for at have tæt kontakt til dem jeg skal socialrågive for, jeg har en filosofi der hedder, at der maks må gå 14 dage, før jeg lige griber knoglen og ringer til en borger, og fortæller hvad der er nyt, om der er noget nyt, hvorfor der ikke er noget nyt... bare sådan så de vidste at de ikke var glemt, og at man har folk i baghovedet.

Jeg hader at man gik 13 uger før man fik en indkaldelse, for at høre at de for 11 uger siden fik den lægeerklæring... det er frustrerende.
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 13:57   #97
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Kære folman. Hvor er du dog vred. Og jeg kan love dig, at førtidspensionisterne er ikke din fjende.

Jeg tænker på alle de kræfter og al den energi du ligger i at udtrykke din vrede. Al den energi skulle du rette mod, det som du selv formulerer som problemet, nemlig mindstelønnen i Danmark.

Du har arbejdet for en meget lav løn, og jeg forstår godt, du brokker dig. Mindsteløn i Danmark er et politisk og fagforeningsspørgsmål, er det derfor du ikke retter lyset i den retning?

Mindsteløn og lave lønninger er et emne for sig selv. Og førtidspension er et emne for sig selv. Og det er meget ærgerligt at lavtlønnede og førtidspensionister bekriger hinanden. Når dem på samfundets bund sparker nedad, bruges kræfterne ikke på at løse problemerne.

Der er interessefællesskaber for alle på nettet. For folkedansere, lystfiskere og frimærkesamlere. Og så er der k10. Det er en hjemmeside for mennesker der er kommet i klemme i systemet. Det er hensigten og målet.

Vi hjælper og støtter hinanden. Det er sådan et rart fællesskab, at vi er rigtig mange, der bliver hængene efter vi har fået pension og giver vores gode råd videre.

Og ved du hvad, Danmark er ikke et land, der har tradition for at rose hinanden særlig meget eller sige pæne ting. Man render panden mod muren mange steder og tit føler man, at livet er modgang så lang øjet rækker. Derfor er K10 et godt sted, fordi her har vi helle.

Jeg startede tråden, fordi jeg ikke vil finde mig i at personer, der bruger pensionen som lommepenge skal fortælle enlige førtidspensionister hvor godt de/vi har det.

Som f.eks. stribe, der synes diskussionen er pjat og i dag har valgt at tale om vejret. Og ellers sende en hilsen fra et feriested i det varme europa. Og så er det ikke engang løgn!!!
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 14:01   #98
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Kære folman. Hvor er du dog vred. Og jeg kan love dig, at førtidspensionisterne er ikke din fjende.

Jeg tænker på alle de kræfter og al den energi du ligger i at udtrykke din vrede. Al den energi skulle du rette mod, det som du selv formulerer som problemet, nemlig mindstelønnen i Danmark.

Du har arbejdet for en meget lav løn, og jeg forstår godt, du brokker dig. Mindsteløn i Danmark er et politisk og fagforeningsspørgsmål, er det derfor du ikke retter lyset i den retning?

Mindsteløn og lave lønninger er et emne for sig selv. Og førtidspension er et emne for sig selv. Og det er meget ærgerligt at lavtlønnede og førtidspensionister bekriger hinanden. Når dem på samfundets bund sparker nedad, bruges kræfterne ikke på at løse problemerne.

Der er interessefællesskaber for alle på nettet. For folkedansere, lystfiskere og frimærkesamlere. Og så er der k10. Det er en hjemmeside for mennesker der er kommet i klemme i systemet. Det er hensigten og målet.

Vi hjælper og støtter hinanden. Det er sådan et rart fællesskab, at vi er rigtig mange, der bliver hængene efter vi har fået pension og giver vores gode råd videre.

Og ved du hvad, Danmark er ikke et land, der har tradition for at rose hinanden særlig meget eller sige pæne ting. Man render panden mod muren mange steder og tit føler man, at livet er modgang så lang øjet rækker. Derfor er K10 et godt sted, fordi her har vi helle.

Jeg startede tråden, fordi jeg ikke vil finde mig i at personer, der bruger pensionen som lommepenge skal fortælle enlige førtidspensionister hvor godt de/vi har det.

Som f.eks. stribe, der synes diskussionen er pjat og i dag har valgt at tale om vejret. Og ellers sende en hilsen fra et feriested i det varme europa. Og så er det ikke engang løgn!!!
Og det er helt rigtigt, men jeg har jo så også misforstået denne tråd ser det ud til, så derfor undskylder jeg al den energi jeg har brugt på at snakke om ingenting.
__________________
Socialrådgiver
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 14:11   #99
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Hold da op..

Kære folman

Jeg ved ikke om du er interesseret i at høre det, men det var s.. flot. Det er der ikke mange, der kan. Det kræver sin mand, at sige det du sagde til sidst. Mange vælger at fortsætte derudaf, for ikke at tabe ansigt, men du vælger noget andet og det giver tons af respekt. Og viser noget format.

(med fare for at få en skideballe - men jeg mener det)
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 15:57   #100
henningv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Lokation: hedensted
Indlæg: 176
Styrke: 0
henningv er ny på vejen
så lige at der var en der skrev at man ingen mulighed har for at tjene lidt ekstra, jeg har på skrift fra min sagsbehandler at jeg kan tjene 10 k uden de trækker mig og 20k trækker de meget lidt.

det kræver selfølgelig at man er rask nok til at arbejde lidt.

i den kommune jeg bor er der ingen skåne job.

personligt fåt jeg 10000 udbetalt, og så har vi min kones løn, helt fint tænker mange, men desværre er vores udgifter ikke blevet mindre jo.

lige et spørgsmål, kan man som førtidspensionist kører billigere med tog ?

og undskyld hvis det her slet ikke passer ind i tråden, men der er nok en del med lavlønnet jobs der osse (( kun )) får 17k,
henningv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension