K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2014, 16:29   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
økonomisk hjælp fra bistandsfonden

Er der nogle der har erfaringer med bidragsbetalings og økonomisk støtte fra bistandsfonden? (PKA)

Er sygemeldt fra ledighed ( dagpenge) så er i tvivl om det overhovedet kan betale sig at ansøge.

Og endnu vigtigere vil de penge kunne sættes ind på en kreditorbeskyttet konto?
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 16:52   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Er der nogle der har erfaringer med bidragsbetalings og økonomisk støtte fra bistandsfonden? (PKA)

Er sygemeldt fra ledighed ( dagpenge) så er i tvivl om det overhovedet kan betale sig at ansøge.

Og endnu vigtigere vil de penge kunne sættes ind på en kreditorbeskyttet konto?
Kreditorbeskyttelse kan kun opnås for erstatninger, f.eks variegt men, erhvervsevnetab og tab af forsørger.

Bistandsfond lyder ikke som om det kan kreditorbeskyttes. Det er ikke en erstatning, men et økonomisk bidrag.

Det skader da ikke at søge, det værste der kan ske er at du får et afslag.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2014, 21:33   #3
tilu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Frederiksberg
Alder: 61
Indlæg: 30
Styrke: 13
tilu er ny på vejen
jeg har selv modtaget økonomisk hjælp fra PKA´s fond og også modtaget bidragsdækning. Desværre ydes det kun for 2 år. så hvis din sygdom trækker I langdrag så er det bare ærgeligt...

Jeg kender ikke noget til resten du spurgte om, ang. den spærrede konto.
tilu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2014, 06:34   #4
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Tak for begge jeres svar.

Nu ved jeg at beløbet må være udregnet efter de udgifter man har mv. men hvad er det ca. beløb man får pr. måned. Alt er det f.eks 300 kr eller 4000 kr?

Spørger da jeg er ked af at de skal have alle mine diagnoser og ikke ved om jeg har løst til at ansøge, hvis det er et "lille beløb" det drejer sig om.

Er gået ca. 12000 kr ned fra min normale løn, men var som sagt på dagpenge da jeg blev sygemeldt.

Det er også ok at svare i en pm.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2014, 19:20   #5
tilu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Frederiksberg
Alder: 61
Indlæg: 30
Styrke: 13
tilu er ny på vejen
hejsa.
Jeg fik 3300 kr / mdr efter skat...hver måned i 2 år...Min løn var reduceret med 50 %...
Du behøver ikke at godtgøre for alle dine diagnoser (?) men skal lidt mere overordnet forklare din situation og selvfølgelig redegøre for din økonomiske situation.
tilu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2014, 12:33   #6
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tilu Se meddelelser
hejsa.
Jeg fik 3300 kr / mdr efter skat...hver måned i 2 år...Min løn var reduceret med 50 %...
Du behøver ikke at godtgøre for alle dine diagnoser (?) men skal lidt mere overordnet forklare din situation og selvfølgelig redegøre for din økonomiske situation.
Mange tak for svaret. Det er en stor hjælp. Lyder som om det godt kan betale sig at ansøge så. Min praktiserende læge har en stor trang til at bryde tavshedspligten. Det er sket før så det er mere ham og hans diagnosetrang der bekymrer mig.Tænker at for mange diagnoser de forkerte steder godt kan skade mig i det lange løb, og kan heller ikke se at mange af dem er relevante i denne situation Tak igen!
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2014, 13:22   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Håber absolut, dine diagnoser er relevante for din tilstand og giver et retvisende billede af dig. Man kan jo ikke plukke i diagnoser og pille dem ud, man selv synes om Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2014, 17:25   #8
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Håber absolut, dine diagnoser er relevante for din tilstand og giver et retvisende billede af dig. Man kan jo ikke plukke i diagnoser og pille dem ud, man selv synes om Held og lykke.
En læge har tavshedspligt og skal kun give de oplysninger der er relevante ifht. attestens formål. Det gælder også her. ...og skal i øvrigt " ikke gøre skade"
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension