K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-03-2011, 17:58   #11
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg vil tro at du skal rette henvendelse til Socialforvaltningen. Hvor har du sendt dine andre ansøgninger om enkeltydelser hen???

Kan du ikke nedsætte den store udgift du har som de ikke medregner????
Du er velkommen til at beskrive dine økonomiske forhold hvis du vil have input til hvordan du kan spare...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 18:27   #12
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Jeg har sendt dem til borgerservice hvor jeg også fik udleveret ansøgningsblanketten.

Jeg forsøger at finde en løsning på den store udgift, men det er ikke så lige til.
Dyret har en betydning for min trivsel mere eller mindre. Men ikke livsnødvendigt. Det er så midt valg. Et eller andet sted er det vel heller ej fair at de skal betale for det.

Gid jeg kunne gå ud og tjene nogle af de penge. Lidt kunne jeg måske godt overkomme. Men det må man jo ikke på kontanthjælp, hvilket er for dårligt.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 18:31   #13
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Måske skal du flytte før du søger enkeltydelse, hvis du altså ikke bor alene der hvor du bor nu, det har jo meget at sige at der er to indkomster i husstanden. Og måske vil dit rådighedsbeløb også ændre sig på den nye bopæl. Man kan vist også låne til indskud hos kommunen, som så skal betales tilbage senere efter aftale (hvis du da ikke kommer på FTP og kan søge eftergivelse til den tid Men ja ellers er enkelt ydelse den eneste mulighed jeg kender til.

Det er en mulighed, at tage til Odense på tandlægeskolen, og se om de vil tage dig som klient/patient, så koster det stort set ikke noget, at få ordnet tænder. Jeg får renset mine 2 gange om året hos er tandpleje elev og betaler intet, heller ikke for røntgen og bedøvelse. Det koster måske lidt for materialer til kroner og lign, men det er intet i forhold til, at gå til tandlægen. Men det kræver jo, at du kan holde til det, uden at det stresser dig for meget, og så at de har brug for en klient/patient, som har netop de tand problemer som du nu står og har. Jeg blev afvist hos tandlægerne derinde fordi de havde mange som bare skulle have lavet huller og lign, men blev sendt til tandplejerene i stedet og det sparer jeg jo så også lidt på.

Bare en idé. Håber du kan bruge det til lidt.


Weekend hilsner fra

Piamus

Sidst redigeret af Piamus; 04-03-2011 kl. 18:34. Årsag: mangler mit navn som afsender og har vist ikke lige lært hvordan det fungerer med redigeringen endnu
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 18:45   #14
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej igen Atha

Hvad angår dine nakke problemer, er der så papir på at der ikke kan gøres mere nu, for det skal vel med i din sag. Du er vel igang med at søge enten flex eller ftp ikke, jeg mener hvis du ikke er i stand til at arbejde, så skal du vel igang med/ eller er forhåbentlig igange med en arbejdsevne "udredning" eller hvad det hedder.

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 19:50   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg var på kh i 13 år, og havde aldrig problemer med at låne i banken.

Men man skal huske, at det kun er afdrag på boliglån, som bliver taget med i kommunens beregning når man søger om hjælp.

Forsvare en udgift. F.eks. hvis man ligger lige på vippen til at kunne få hjælp og man f.eks. stadig afdrager på den forrige tandlægeregning eller hvis vaskemaskinen gik i stykker så man nu afdrager på en ny eller et eller andet andet, som ikke bare er "luksus forbrug".

Udover beregningen laves der jo en vurdering hver gang, og derfor kan de tage hensyn til en fornuftig og velbegrundet udgift, som ellers ikke tages med i deres beregning.

M.h.t. briller plejer det at være sådan, at hvis man få hjælp til dem så betaler kommunen glassene, uden antirefleks og farve m.m., og det billigste stel.
Vil man så have noget andet må man selv betale for det ekstra.

Hvis du aldrig er blevet undersøgt ordentligt m.h.t. din nakke lyder det underligt, at din læge ikke vil hjælpe dig med at få en diagnose.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 20:37   #16
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Nej der er ikke papir på noget, da jeg jo ikke kan få det undersøgt nærmere Undtagen en røntgen hos en kiropraktor som viste MÅSKE lidt slidgigt. Men det var usikkert.

Jeg er lige nu sygemeldt på kontanthjælp imens jeg er under behandling i psykiatrien. Så det har lange udsigter, før jeg kan begynde at arbejdsprøves og det allerførst i et eller andet sted for psykisk syge, hvilket jeg ikke har lyst til.
Så ftp og flexjob ligger et godt stykke ude i fremtiden, hvis overhovedet.

Gad vide om kommunen til den tid kan finde et job, der tager hensyn til min nakke, skulder, lænd, socialfobi, psykiatriske(forkerte) diagnose, koncentrationsbesvær og er let ved at stresse. Det bliver ikke nemt.

Jeg har naturligvis altid muligheden for at droppe kommunen og psykiatri, og prøve at finde et normalt job. Men dem er dømt til fiasko på forhånd. men kan man holde et par måneder i et job, hvis man kan finde et, så har man da nået at tjene lidt.
Jeg kunne også begynde at studere eller eller andet tilfældigt. Så får jeg su og kan arbejde lidt. Der er jo masser af uddannelse uden mødepligt.

Mht. hurtiglån, så må jeg sige det er MEGET fristende. Havde jeg ikke det dyr som mit ansvar, havde jeg nok lånt alt hvad jeg kunne, hvor jeg kunne. Men sådan er det ikke.

Mht. briller, så anede det mig at kommunen kun ville give til de billigste, hvilket er så lille et beløb, at de vil sige, jeg selv kan betale. Jeg har fundet sådan et par til 1200 vist nok uden refleks mm. som midlertidig løsning indtil jeg for mere råd og styr på mit blodsukker. Synoptik har godt nok en låneanordning, hvor man betaler tilbage på 24 måneder uden rente. Men mån ikke der er en hage ved det. Hvem låner penge ud uden rente?!

Mht. tandlægeskolen. Er der ikke en risiko forbundet ved det. Det er jo ikke bare hår, hvor der ikke sker noget ved at der klippes forkert?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 20:49   #17
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Synoptik har godt nok en låneanordning, hvor man betaler tilbage på 24 måneder uden rente. Men mån ikke der er en hage ved det. Hvem låner penge ud uden rente?!
Læs det med småt. Og få andre til at se på det hvis der er noget du er i tvivl om.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Mht. tandlægeskolen. Er der ikke en risiko forbundet ved det. Det er jo ikke bare hår, hvor der ikke sker noget ved at der klippes forkert?
Jeg ville være ganske tryg ved det.
Prøv at ringe til dem og forhør dig om muligheden.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 21:17   #18
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Der er ikke noget at være nervøs for mht. tandlægehøjskolen. Godt nok er de under uddannelse, men der er en uddannet tandlæge(lærer) lige inden for rækkevidde, til at supervisere de u-uddannede. Har selv været "priviligeret " og været under deres vinger, da min økonomi,kontanthjælp og hjemmeboende børn , ikke rakte til tandlægeregninger, var det en befrielse og glæde at få ryddet op i mange års manglende tandlægebesøg. Eneste minus er at det tager ekstra lang tid, afsæt et par timer pr gang. Men det er altså ikke bare sådan at komme til behandling på tandlægehøjskolen, du skal "visiteres", og have nogle tandproblemer som de kan bruge i undervisningen. Du kan læse inde på deres hjemmeside om hvordan du kan møde op og se om de kan bruge dine BISSER. Pøj -Pøj
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 21:22   #19
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Er I helt sikker på der er en tandlægeskole i Odense?
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 22:00   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Atha Se meddelelser
Mht. briller, så anede det mig at kommunen kun ville give til de billigste, hvilket er så lille et beløb, at de vil sige, jeg selv kan betale. Jeg har fundet sådan et par til 1200 vist nok uden refleks mm. som midlertidig løsning indtil jeg for mere råd og styr på mit blodsukker. Synoptik har godt nok en låneanordning, hvor man betaler tilbage på 24 måneder uden rente. Men mån ikke der er en hage ved det. Hvem låner penge ud uden rente?!

Mht. tandlægeskolen. Er der ikke en risiko forbundet ved det. Det er jo ikke bare hår, hvor der ikke sker noget ved at der klippes forkert?
Selvom kommunen kun giver tilskud til det billigste stel, og glas uden ekstra "udstyr", så kan det blive et ganske pænt beløb, alt efter hvor dyre glas man har behov for.

De briller jeg har nu købte jeg hos Profil Optik og fik en afdragsordning, som er via Nordea, og betalte dem over et par år.
Den eneste "hage" ved det er, at de tilbyder en at låne flere penge hos dem, og disse lån vil så være med div. omkostninger, altså ret dyre.
Og jeg vil tro, at de tilbyder brille-ordningen gratis i håb om, at de så får nogle flere lokket til deres dyrere lån.
Så det kræver selvfølgelig, at man kan lade være med at reagere på deres låne-tilbud.
Men derudover var der overhovedet ingen "hager" ved ordningen.

Tandlægeskolen i Århus er her: http://odontologi.au.dk/
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor jeg overvejer selvmord som løsning Den indadvendt Accept fra vores omgivelser 22 15-04-2011 09:43
økonomisk hjælp susan k Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-02-2011 00:09
Løsning til ministeren om Inhabile fleksjob- og førtidspensionsudvalg i kommunerne ABC Politik og Samfund 8 27-10-2010 13:07
S og SF præsenterer "En Fair Løsning" Webmaster K10 Nyheder 0 11-05-2010 11:50
Løgnens lette løsning Ragdoll Politik og Samfund 2 26-04-2010 08:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension