K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2011, 23:12   #1
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
jubiiiii :)

I sidste uge blev jeg kontaktet af min tidligere folkeskole, om jeg ville arbejde på den som bogopsætter/biblioteksmedhjælper på skolens bibliotek.

Det ville jeg da meget gerne, så de fik snakket med JobCentret og så var jeg til samtale igår sammen med jobkonsulenten, min bostøtte, de 2 bibliotekarer jeg skal arbejde sammen med og skolelederen og vi fik snakket om mine skånehensyn og diverse andre ting og de ville så gerne have at jeg startede idag, så jeg mødte kl 10 idag.

Jeg skal arbejde 2 timer hver dag og har en "prøvetid"/praktik på 3 måneder før jeg bliver fastansat i skånejob.

Det er godt nok gået hurtigt med det, for blev pensionist den 1. august og nu har jeg snart et fedt skånejob.

Jeg kender en del af lærerne på skolen da jeg har gået der i knap 9 år i folkeskolen, så det er lidt sjovt/underligt at være tilbage som voksen og opleve stemningen på en folkeskole.

På biblioteket skal jeg sætte bøger på plads, vande blomster, hjælpe med at putte sæbe og papir i holdere på skolens toiletter, pakke bøger ind, reparere bøger, rydde op på bliblioteket og hjælpe med det der er brug for.

Min 1. dag gik rigtig godt, så jeg glæder mig til at begynde der rigtigt på mandag .

Det hele er stadig lidt uvirkeligt, for jeg har ikke selv søgt jobbet, men det har kontaktet mig da de kender mig fra min folkeskoletid og det er faktisk det jeg altid har villet arbejde med hvis jeg ikke skulle være på kontor
__________________
Førtidspensionist pr 1/8 2011
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 23:15   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Jamen altså, hvor tingene kan flaske sig nogen gange og din glæde er helt uimodståelig :-)

STORT tillykke!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2011, 01:03   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvor er det bare sejt sådan at blive headhuntet... stort tillykke...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 15:23   #4
Andersen23
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2007
Indlæg: 75
Styrke: 18
Andersen23 er ny på vejen
Nu har jeg været på skolebiblioteket i en uge og jeg er meget meget glad for det
Jeg sætter bøger på plads, rydder op på hylderne, retter bøger op og sørger for at der ser rydeligt ud + vander blomster og det kan jeg alt sammen gøre i mit eget tempo .

Idag har jeg fået lovning på at jeg må lære at låne bøgerne ud, så jeg kan afløse hvis en af de 2 bibliotekarer ikke er der og jeg får hen af vejen også lært andre ting så som pakke bøger ind, reparere dem og den slags, så det bliver spændende .

Inden jeg tog hjem evaluerede jeg og den ene af bibliotekarerne den 1. uge og jeg fik ros af hende, så jeg kan nu holde weekend med ro i sindet og hygge med god samvittighed
__________________
Førtidspensionist pr 1/8 2011
Andersen23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 15:43   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvor er det bare godt at høre....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 16:26   #6
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Det lyder da rigtig godt.

Dejligt når tingene blir som vi ønsker dem - nyd du din weekend. Du kan vist roligt se frem til næste uge
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 16:50   #7
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
Nu har det ikke været kaldt skånejob i årevis, så lad os kalde det med rigtig navn... Løntilskud til førtidspensionsiter!

Læs denne folder igennem for din egen skyld:

http://www.clh.dk/fileadmin/template...obmloentag.pdf

Og med to timers arbejde om dagen kommer du i gråzone området hvor, kommunen kan opfatte dig som for "arbejdsivrig". det betyder kort fortalt, at din førtidspension kan fratages dig med lovgivningsmæssigt grundlag og at du er uden retsstilling på dette område, da der ikke er noget beskrevet regelsæt.

Så tænk dig rigtig godt om...

Mvh. Gert
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 16:58   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LimoGert Se meddelelser
Nu har det ikke været kaldt skånejob i årevis, så lad os kalde det med rigtig navn... Løntilskud til førtidspensionsiter!

Læs denne folder igennem for din egen skyld:

http://www.clh.dk/fileadmin/template...obmloentag.pdf

Og med to timers arbejde om dagen kommer du i gråzone området hvor, kommunen kan opfatte dig som for "arbejdsivrig". det betyder kort fortalt, at din førtidspension kan fratages dig med lovgivningsmæssigt grundlag og at du er uden retsstilling på dette område, da der ikke er noget beskrevet regelsæt.

Så tænk dig rigtig godt om...


Mvh. Gert

Det er jo netop meningen at man kan få lov til at have et skånejob/løntilskudsjob til førtidspensionist, så man kan komme ud og bevare kontakten til andre mennesker/jobmarkedet.

Og løn og tilskud afspejler jo også, at der i timetallet er taget hensyn til at det ikke er effektive timer..

Et job af den type kan ikke sidestilles med flexjob - og er udenfor risikozonen.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 18:31   #9
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
Til PIP.

Jeg er ked at at måtte fortælle dig, at din opfattelse er forkert!

Jeg har undersøgt dette til bunds via Socialministeriet, Pensionsstyrelsen og Jobcenteret i egen kommune og det er korrekt, at hvis en borger anses for at være for arbejdsivrig, så har kommunen det juridiske grundlag, til enhver tid, at kunne indrage førtidspensionen og da der ikke findes noget regelsæt omkring denne gråzone, så er borgeren uden retsstilling!

Lovgivningen skelner ikke mellem effektive eller ikke effektive timer, det er timeantallet der er afgørende og den enkelte medarbejders opfattelse i en kommune, som borgeren efterfølgende skal "slås" med uden at have sin egen juridisk grundlag herfor beskrevet i dag!

Mvh. Gert
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2011, 18:40   #10
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er ikke rigtigt Gert...

Det er kun hvis man anses i stand til at blive selvforsørgende ved hjælp af f.eks fleks at man bliver sendt i arbejdsprøvning igen...

Skånejob er netop job der ikke kan oppebære en normal løn, fordi skånehensynene ofte er for store til at det sidestilles med ordinært arbejde.

"Skånejob
Modtager du social pension, og er din arbejdsevne så nedsat, at du ikke kan varetage et normalt deltidsjob, er det muligt at blive ansat i et skånejob med løntilskud. Skånejob er et tilbud om job på særlige vilkår, der giver dig mulighed for at udnytte din resterende erhvervsevne.

Hvis du har nedsat arbejdsevne og ikke modtager social pension, kan du benytte den jobordning, der kaldes fleksjob.

Kriterier for godkendelse til skånejob

Du skal være under 65 år.
Du skal modtage social pension.
Du må ikke kunne fastholde eller opnå beskæftigelse på nedsat tid på det ordinære arbejdsmarked."

"Det er din bopælskommune, som har ansvaret for oprettelsen af skånejobbet.
Arbejdstiden bliver aftalt individuelt. Du kan få tilbudt skånejobbet både på fuld tid og på deltid, det afgørende er, at tilbuddet skal være rimeligt. Det er kommunen, der vurderer, hvad der er et rimeligt tilbud."


http://www.gladsaxe.dk/Default.aspx?ID=13416

Her er en pjece specielt om skånejob :

http://www.clh.dk/index.php?id=1433

Sidst redigeret af Pip; 26-08-2011 kl. 18:46.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jubiiiii panti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 08-12-2011 22:05
Jubiiiii..... Mormor50 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 11-02-2011 10:00
Jubiiiii bussemanden Jeg har fået job. 9 15-07-2010 11:05
Så har jeg fået fleksjob jubiiiii... Cat 72 Jeg har fået job. 7 25-09-2008 20:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension