K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2008, 18:31   #11
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Tror det var et indlæg fra Zuza - hvor SF er begyndt at stille kritiske spørgsmål til Claus Hjort.

En ting er dog hel sikker - Hvis ikke man gør noget, så sker der intet. Hvis vi melder os ind i Sf og bombarderer dem med informationer, ja så er jeg måske lidt naiv, men tror også de kan præges.

Da min verden efterhånden er indskrænket til hjemmets fire mure, ja så har jeg da en følelse af at være aktiv på en eller anden måde, for at ændre det der er forrykt, ved at være med i et parti, og kæmpe for forandring.

Vi har nu en mulighed for at få vores historier ud via en journalist fra 3f, men jeg er da bange for, at jeg må gøre det alene. - Det vælter jo ikke ligefrem ind med mails som jeg kan henvise til.

Hvis vi skal gøre noget ved systemet, må det gøres i samlet flok, ellers er det spild af tid og kræfter.

venlig hilsen Annasen

Ps - tager gerne imod kritik.
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 18:45   #12
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Annasen, jeg kan udmærket se, hvad du mener, men der er nok en del af os herinde der simpelthen ikke har det fornødne overskud. Det er dejligt og fint, at i er nogle, der orker, men man må også respektere, at ikke alle magter det.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 18:59   #13
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Jo jo - ikke alle har overskud . Det har jeg fuld forståelse for. Jeg har også min dage, hvor det hele kan være ligemeget, men der forgår så meget, der er så urimeligt, og da må vi slås for et bedre samfund, også for dem der ikke kan.
Vi kan alle herinde skrive en mail, og sende vores historie til de der måtte have behov for at blive lidt oplyst om et Danmark hvor syge mennesker bliver brugt som dørmåtter af kommunens folk.

De medier jeg har "snakket" med spørger om jeg kender flere der er i klemme i systemet.
Ja - jeg kender over 2000. Men ingen ved hvad K10 er. Ingen kender vores historier, og det synes jeg e vigtig at informere om.

Man behøver ikke være aktiv i politik, men sende en mail, det ville også rykke.
Feks til de mailadresser Heidien skrev om.

mange hilsner
Annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 19:07   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af annasen Se meddelelser
Tror det var et indlæg fra Zuza - hvor SF er begyndt at stille kritiske spørgsmål til Claus Hjort.
Ja det er fint at de laver kritiske spørgsmål (og i den grad på tide) men nu er jeg selv medlem og får hver dag en 5-6 pressemeddelelser og ikke en gang har jeg endnu set noget om de syge i overskrifterne det er mere en halsen efter regeringens politik...

Citat:
En ting er dog hel sikker - Hvis ikke man gør noget, så sker der intet. Hvis vi melder os ind i Sf og bombarderer dem med informationer, ja så er jeg måske lidt naiv, men tror også de kan præges.
Jeg er medlem af SF og har været det i mange år, da de var et mindre parti ja da svarede de altid har endda haft dem inden over min egen sag hvor de hjalp mig for år tilbage da jeg blev ramt af kontanthjælps loftet som flekser ..

Jeg siger bestemt ikke at de ikke er et parti der er værd at støtte jeg forholder mig til at være aktiv politisk (hvad jeg har været på den ene eller den anden måde hele mit voksne liv ) og hvad jeg stadig vil mene at jeg er i form af det jeg laver her på K10 guderne skal vide at jeg har skrevet min del af breve og at jeg har kontaktet min del af politikkere nogen med succes og andre ikke ...

Men det er for mig underordnet for jeg prøver at forandre noget jeg gør det hjemme fra men måske ikke så meget lægenere via SF ... de er jo blevet store nok til at det nu åbenbart er de store mærkesager der tæller og ikke den lille borgere .. og det har jeg svært ved at snuppe...

SF har være lyset i mørket for den lille borgere og det burde de huske på nu når det tid for at lege med de store , jeg ved godt at der er strategi med i det hele , de får ingen indflydelse hvis og så frem de ikke bliver nogen af de pæne drenge som man kan tage alvorligt over den lille snaps , men det gør stadig ikke at man skal glemme baglandet som der er en vis tendens til hvis man læser hvad de siger og skriver...

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor SF står henne i forhold til de syge og jeg kunne tænke mig at vide det via medier og ikke kun ved små vælger møder (som jeg faktisk har deltaget i inden helbredet sagde helt stop for det sjov )


Citat:
Da min verden efterhånden er indskrænket til hjemmets fire mure, ja så har jeg da en følelse af at være aktiv på en eller anden måde, for at ændre det der er forrykt, ved at være med i et parti, og kæmpe for forandring.
Sådan er vi mange der har det tror jeg , jeg er som skrevet selv medlem af SF men er bestemt ikke et tilfreds medlem , jeg vil mene at jeg kæmper for forandring men jeg gør det ikke via SF jeg gør det via K10 og mange andre steder jeg færdes på nettet , jeg gør det via debatter jeg gør det ved at søge at oplyse alle andre om at det en dag kan være dem der sidder i den situaion vi nu sidder i ...

Jeg kan ikke forandre verden på en gang , men jeg kan gøre det med små skridt og det er nok det jeg skal , jeg kan overbevise dem i min omgangskreds der er sagsbehandlere og jobkonsulenter om at der er noget helt galt og det er da lykkedes med nogen få, og ja det er så en forandrig der batter noget ...

For tror jeg på at jeg kan få en politikkere som hjort eller små liberale til at ændre mening og holdning til folk som os , næ det tror jeg ikke ,men jeg kan sørge for at deres påstande ikke står usagte hen og jeg kan ved hjælp af skrift og ord give dem kam til deres hår og problemer med deres udtaleser for det er jo ikke kun mig og dem der er i en debat der er også det store tavse mindretal som læser og tænker over det der er skrevet ...

Citat:
Vi har nu en mulighed for at få vores historier ud via en journalist fra 3f, men jeg er da bange for, at jeg må gøre det alene. - Det vælter jo ikke ligefrem ind med mails som jeg kan henvise til.
Ja der kan jeg kun sige ro på nu ........ !!!

Det er ikke engang 5 timer siden du skrev indlægget , der er trods alt folk der skal skrive mailen der er nogen der skal tænke over det der er nogen der lige skal vende det med sin familie (tro mig det kan være en svær beslutning at stå offentligt frem med sin historie ) og ikke mindst så skal folk vist lige have set indlægget , mange har slet ikke været på siden endnu .

For god ordens skyld så kan jeg være en af dem du efterlyser jeg fik stoppet mine sygedagpenge (på ulovligt grundlag ) jeg kom derfor på kontanthjælp i fire år mens jeg ventede på fleksjob , og alt den tid havde jeg min dejlige fagforening (som jeg meldte mig ud af som noget af det første for de gjorde absolut intet ) 3F

Min sag er gammel efterhånden og sådan er der mange der nok tænker ved at web har en grotesk historie jeg har en vanvittig historie kender andre her på siden der har endnu mere vanvittige historier og jeg kunne fortælle mig men samtidig har jeg det sådan at hvis det kan hjælpe nogen at stå frem med deres historier på den måde at der kommer skred i deres sag, så er det mere relevant for dem at komme med end det er for mig, min sag er overstået og det jeg går igennem nu er ikke noget jeg frygter , jeg overlever takke være det jeg har lært igennem mine 3 år her på K10 ville bare ønske at jeg havde lært det inden vi besluttede at lave K10

Men helt klart i min verden så er de relevante dem der kæmper i systemet for deres overlevelse lige nu og her dem der har første prioritet og så må vi jo lige vente lidt på dem og se hvad der sker ..
Citat:
Hvis vi skal gøre noget ved systemet, må det gøres i samlet flok, ellers er det spild af tid og kræfter.
Det har du ret i og så gælder det for os om at finde en platform at gøre det fra og kan det være SF ja det kan det da, men der er andre politiske holdninger her på siden, det er ikke alle der er vilde med SF og det ikke alle der står inden for alt hvad SF står inden for ...

Næææ havde man energien til det så var det et helt nyt politisk parti kun for de svageste der skulle til , men det er jo nok utopi at tænke de tanker det kræver for meget ...

Så find en platform det må være det vigtigste og dem der så kan og vil melde sig ind i politiske partier de må gøre det og dem som ikke kan eller vil de kan lade være , sådan må det være , især her på K10 da der jo bestemt ikke er noget tilmeldings krav om politiske standpunkter vi havde jo op til valget en undersøgelse om hvem man ville stemme på og det stod jo klart der at der også er DF, K , S, V og alle andre med her på siden ....

Så det vi hovedsageligt har til fælles her er at vi alle er blevet behandlet dårligt af systemet og at vi gerne vil lave det om , samt at vi ønsker at hjælpe vores medmennesker med at overleve det her system...

Citat:
venlig hilsen Annasen

Ps - tager gerne imod kritik.
Tja ved ikke om det var kritik det her , vel nærmest en dialog over mit standpunkt og det fik mig til at tænke nøje over hvorfor jeg er medlem af SF og om jeg ønsker at bibeholde mit medlemskab så det kan det også medføre he he
  Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 19:19   #15
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Den "tygger" jeg lige på.
Den "tænker" jeg lige over.

Jeg VED at du og mange herinde gør et kæmpe arbejde.
Jeg har stor respekt for det i har gjort og gør.

Jeg er bare så hulens frustreret over, at tingene foregår på den måde.

Jeg har lyst til at stille mig op på det højeste bjerg og SKRIGE l....land,
Nå men jeg nøjes i første omgang med at gå ind og spise min spaghetti.

Hilsen hende den hysteriske.
Annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 19:25   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af annasen Se meddelelser
Jo jo - ikke alle har overskud . Det har jeg fuld forståelse for. Jeg har også min dage, hvor det hele kan være ligemeget, men der forgår så meget, der er så urimeligt, og da må vi slås for et bedre samfund, også for dem der ikke kan.
Vi kan alle herinde skrive en mail, og sende vores historie til de der måtte have behov for at blive lidt oplyst om et Danmark hvor syge mennesker bliver brugt som dørmåtter af kommunens folk.
Ja nu så jeg så lige at du havde skrevet mens jeg skrev min sidste svada

Så jeg ville lige kommentere på det her også (og så kommer der nok en admin og knalder mine indlæg sammen fordi jeg ikke bare redigere i det gamle )

Jeg kan så udmærket forstå din entusiasme og den er der mange der besidder og mange der gerne ville besidde , men så må man simpelthen bare tage og kæmpe det man selv kan og skrive det man selv kan, og ikke forvente af andre at de kæmper med, det er op til hver enkelte hvor meget de orker...

der er intet i vejen for at du skriver skemaer og beder om at folk hjælper til, men kommer den ikke ja så er der bare ikke noget at gøre ved det, jeg ved godt at det engang imellem kan føles som et u taknemmeligt job at sidde og lave så stort et arbejde, men jeg ved også at mange på hjemmesien værdsætter det og at du og jeg og andre der orker det råber op det er godt og fint og det kan rykke meninger og holdninger ... og vi gør det jo netop fordi vi tror på at det nytter og fordi vi føler at vi magter det, og vi gør det jo ikke kun på egne vegne men for alle ...

og vi skal bestemt ikke glemme alt det arbejde alle bruger gør herinde ved at støtte hinanden og hjælpe hinanden ...

Citat:
De medier jeg har "snakket" med spørger om jeg kender flere der er i klemme i systemet.
Ja - jeg kender over 2000. Men ingen ved hvad K10 er. Ingen kender vores historier, og det synes jeg e vigtig at informere om.
Nu har vi været her siden 2005 der kommer mængder af nye medlemmer til hver dag også kommunalt ansatte og journalister og de kigger jo med og læser med ..

så på en eller anden måde lykkedes det os da at komme ud over hjemmeside kanten

at tv 2 så ikke kender os ja det er deres tab

Hvis der er nogen der spørger hvem vi er (det har jeg også oplevet) så kan du henvise til handicapportalen der meget kort og præcist beskriver det her
http://handicapportalen.dk/artikler/...e-og-syge.html

eller du kan selv skrive noget om hvem og hvad vi er og så gemme det og kopiere det når div medier spørger du kan spare dig selv for meget tid på den måde...

Jeg vil gerne være med til at ændre tingene men mit hovedmål er først og fremmest at hjælpe dem der finder vej til siden og det er immervæk mange , når jeg har snakket med medier som vil vide hvem vi er så giver jeg dem enten linket til handicapportalen eller noget jeg selv har skrevet i kopi , hvis de vil vide hvordan vi er startet og hvorfor så er der et indlæg om det i ret og råd (men det er sjældent at de har tid til at sidde og lytte til det) men de fleste anbefaler jeg at komme ind på siden og se ved selvsyn hvem vi er og det gør de så nogen af dem og de andre har det vist været så som så med interessen for ...

Jeg kan oplyse dig om at vi har medlemmer her på siden fra mange af de lokale og lansdækkende medier de har været her længe så hvis ikke de har fundet noget af interesse så har de nok ikke ønsket det så brænede for det er kompliceret sager at skrive om ... 3F har også kendt til os i flere år og har været i dialog med os før , så de kender os også

men ok det kan være at de ikke snakker så meget sammen som man burde på en redaktion eller at det først er nu hvor der snart er kommunalvalg at vi er ved at være interessante som målgruppe og så skal de da være velkommen jeg skal gerne hjælpe dig alt det jeg orker ...

Citat:
Man behøver ikke være aktiv i politik, men sende en mail, det ville også rykke.
Feks til de mailadresser Heidien skrev om.

mange hilsner
Annasen
Du har ret i at jo flere der råber op jo større chance vil der være for at blive hørt ,, men igen er det ressourcerne der sætter begrænsningerne
  Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 19:37   #17
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Som andre er inde på, tror jeg det er mere eller mindre ligegyldigt hvilket parti du stemmer på, så længe du sætter stemmen på en rød smølf.

Jeg har fejlagtigt længe troet, at røde=empatiske og blå=egoistiske. Det kan lyde lidt sort/hvidt, men når man har set hvad CHF har været i stand til igennem mange mange år nu, og ikke har fået een eneste lussing af de borgerlige for hans måde at håndtere ledige og syge på, så er det jo at man tænker "så må borgerlige jo have samme holdning". Ligeledes var syge lige så lidt interessante under Nyrup... Socialdemokrater, SF'ere og EL'ere der er raske og arbejder er nok lige så interesseret i os, som den borgerlige del af vælgerne når det kommer til stykket.

Interessen for dårligt stillede stiger i takt med hvor mange vi er... og under et opsving, hvor Hjort har lavet syge om til "raske med rummeligt arbejde", så er vi blevet endnu færre... økonomisk opsving er lig med flere i arbejde og flere penge, og mindre interesse overfor os andre udenfor. Nu rammer krisen, og folk bliver fyret og skal selv bruge overførselsindkomst systemet... fokus VIL komme tilbage på os igen.

Efter at debatere på BT's debatfora, har jeg lært, at ikke alle borgerlige er uempatiske og griske mennesker. Mange kan faktisk slet ikke lide CHF og hans måde at regere ledige og syge på... men da de fleste mennesker i danmark er raske, og arbejdende mennesker, så vil de selvfølgelig hellere have flere penge i lommen, end at gøre noget ved CHF.

Raske mennesker er kort og godt ligeglade med syge, fordi de for det første ikke er ret mange, og fordi det er en del af samfundet som de aligevel ikke har nogen større personlig fordel i at kæmpe for.

Måske er dette også grunden til SF's meget ringe røst for os... fordi der kort og godt ikek er stemmer at hente på os i offentligheden. Dette betyder dog ikke, at deres intentioner ikke stadig befinder sig i deres baghoved... vi ved jo, at Villy mange gange har været forkæmper for at få Hjort til bla.a. at fjerne de refusionsforskelle som har en meget stor del af skylden for at vi mejes ned, gang på gang.

Jeg har før skrevet, at det ikke bliver vores historier der flytter stemmer for en rød regering... det er heller ikke ledighedspolotikkens dårlige kår, eller syges behandling... det vil være den del af velfærden som de fleste mennesker selv gør brug af som; skoler, sygehuse, børns tarv osv... alle de velfærdsgoder som stort set ALLE kan få noget ud af, og mon ikke det er DEFOR at SF holder sig til dem pt? ... det handler om at få overbevist så mange af de vælgere som i tidernes morgen "blødte" over til venstre tilbage på rød fløj, ellers vinder vi jo ikke.

Jeg tror, at den dag rød fløj overtager, der vil SF komme til at stå til tælling, for det er DER at de skal vise, at vi andre (syge og ledige) blev "gemt væk" med et "giv os to minutter, til at vinde valget, så vender vi tilbage til jer" vil blive tilgodeset og taget hensyn til.

Efter at jeg har debateret syge og ledige på BT debatten, er jeg kommet frem til hvad det er man får ud af at debatere det emne... mistro, misundelse og rynkede næser hele vejen igennem. Så hvad ville der ske hvis SF talte med store ord om dette? ... det samme meget vel... det vil være de sædvanlige "Jammen så vil jeg da også være enlig mor og have kontanthjælp, når det bedre kan betale sig!", eller "Så kommer alle snyderne ind og får førtidspension når reglerne læmpes"... det er en debat de ikke vil vinde noget på, for raske mennesker har meget tit den uvidende holdning.

Det eneste jeg til sidst vil advare imod, er at tro på, at Dansk Folkeparti er de svages parti... at sætte kryds ved dem i håb om at de gør noget er lige så dumt som at sætte krydset på venstre eller konservative. Dansk Folkeparti har bevist, at de ikke vil gå imod regeringens politik i andet end invandrerpolitik. De ligefrem strammer og bakker op om Hjort's beskæftigelsespolitik.

Stemmer man på dem som syg, så er man dæleme selv ude om det hvis man spørger mig. Dansk Folkeparti har haft 7 år til at vise hvad de dur til, og intet er blevet gjort. Grunden er indlysende: Invandrere er tit i den gruppe der befinder sig på overførselsindkomster, og derfor er det logik for burhøns, at de hagler ned over alle danskerne også eftersom de ikke må lave forskelsbehandling i.f. racismelovgivningen... 450 timers reglen er sidste skud på stammen... strammet af dem selv, og "købt" på lidt læmpelse af EU politikken... Dansk Folkeparti "sælger ud" for at få ram på invandrere.

Med dette sagt... så skal jeg ærligt indrømme, at min stemme nok falder på Enhedslisten ved næste valg, hvis prognoserne enten holder eller bliver bedre. Det er det eneste parti der tør at stå frem og belyse de grælle tilfælde vi er, som ligger dybest inde under gulvtæppet... jeg har set dem tage emner op SF ikke engang gør flere gange på talerstolene. Eneste grund til at jeg stemmer på SF, er faktisk at jeg har været bange for at stemme på et parti så tæt på spærregrænsen... ryger de ud, er mange svage's stemme pr. automatik tabt.

Faktisk burde det laves om, sådan at ryger et parti ud, har dem der har stemt på partiet, lov til at flytte sin stemme. Det kan ikke være meningen at alle Enhedslistens stemmer bare "fordamper" på denne måde hvis de ryger under spærregrænsen.

Summa summarum er, at vi "rider med på bølgen" som "blind passager" på valgskibet om en restaurering af velfærdssamfundet... og krisen sætter kontrasten skarp. Men selv om vi ikke "ses", er vi stadigvæk "vægt i lasten".

Sidst redigeret af Razmo; 08-12-2008 kl. 19:56.
  Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 19:44   #18
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det ville da.....

......være fantastisk hvis de 172.000 borgere, der alle på den ene eller anden måde er fanget i systemet, kunne organisere sig og føre sig frem under samme fane, men jeg mener ikke dette burde være en partipolitisk fane. Jeg mener dog, at man selfølgelig har ret til at tilkendegive hvilket parti man tilhører eller stemmer på, men jeg mener også at i lige netop dette forum bør debatten holdes så upolitisk som mulig.

Hvis mulige K10ere, kom på siden for første gang og igen og igen så at det var det samme parti som blev hyldet, foretrukket og promoveret, så kunne det nemt ske at mange valgte slet ikke at blive brugere af K10.

Vi skal stå sammen, og vi er nødt til at kæmpe en fælles kamp, kampen for at vi som borgere også bliver behandlet med den samme respekt, som andre i samfundet, at vi ikke bliver diskrimineret, eller gang på gang får frataget vores værdighed, fordi vi er tvunget til, med tiggerskålen i hånden, at trygle myndighederne om bare, at have nok til dagen og vejen.
At kæmpe kræver overskud, det er noget de færreste af os har ret meget af, derfor er vi nødt til at bruge det lille overskud vi har, på i fællesskab at råbe op.
Og de af os der har lidt mere end andre må gøre lidt mere, og de der intet har må modtage forståelse herfor.

Hvis vi begynder at tale om partier og hvem man skal stemme på og ikke stemme på, så kan vi ende med at bruge den smule overskud vi har, på at fyre løs på hinanden, istedet for at rette skytset mod det der i sandhed er vores fjende, karrierepolitikere, taburetryttere, populister, uvidenhed i almindelighed og fordomme i særdeleshed.

Jeg har altid elsket den Hamburgske fodboldklub St. Pauli's Slogan:

Anti-racisme - Anti-vold - Anti-fordomme - Anti-politik

Mvh &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 08-12-2008 kl. 19:57.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 20:03   #19
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hrefna Se meddelelser
......være fantastisk hvis de 172.000 borgere, der alle på den ene eller anden måde er fanget i systemet, kunne organisere sig og føre sig frem under samme fane, men jeg mener ikke dette burde være en partipolitisk fane. Jeg mener dog, at man selfølgelig har ret til at tilkendegive hvilket parti man tilhører eller stemmer på, men jeg mener også at i lige netop dette forum bør debatten holdes så upolitisk som mulig.

Hvis mulige K10ere, kom på siden for første gang og igen og igen så at det var det samme parti som blev hyldet, foretrukket og promoveret, så kunne det nemt ske at mange valgte slet ikke at blive brugere af K10.

Vi skal stå sammen, og vi er nødt til at kæmpe en fælles kamp, kampen for at vi som borgere også bliver behandlet med den samme respekt, som andre i samfundet, at vi ikke bliver diskrimineret, eller gang på gang får frataget vores værdighed, fordi vi er tvunget til, med tiggerskålen i hånden, at trygle myndighederne om bare, at have nok til dagen og vejen.
At kæmpe kræver overskud, det er noget de færreste af os har ret meget af, derfor er vi nødt til at bruge det lille overskud vi har, på i fællesskab at råbe op.
Og de af os der har lidt mere end andre må gøre lidt mere, og de der intet har må modtage forståelse herfor.

Hvis vi begynder at tale om partier og hvem man skal stemme på og ikke stemme på, så kan vi ende med at bruge den smule overskud vi har, på at fyre løs på hinanden, istedet for at rette skytset mod det der i sandhed er vores fjende, karrierepolitikere, taburetryttere, populister, uvidenhed i almindelighed og fordomme i særdeleshed.

Jeg har altid elsket den Hamburgske fodboldklub St. Pauli's Slogan:

Anti-racisme - Anti-vold - Anti-fordomme - Anti-politik

Mvh &

Hrefna
Så er jeg nødt til at spørge, hvordan man kan kæmpe en kamp, uden at være politisk? ... problemet som jeg ser det er ikke samfunds-politisk, men der imod et ministrielt problem.

Alle partier har sorte og hvide folketingskandidater... som LUM er inde på i denne tråd, så har vedkommende en borgmester fra venstre, som har hjertet rette sted... det viser med alt tydelighed, at problemet ikek er politisk men ministrielt.

Problemet er de ministre vi har sidene på posterne, men HVORDAN vælter man dem, uden at kæmpe højlydt for de røde partier? ... det nytter ikke noget at gå til de borgerlige ministres vælgere, for befolkningen som helhed er ligeglade med os... vi er for få, og uinteressante... vi kommer ikek deres dagligdag ved, selv om de inderst inde måske godt kan se vores problem, når de lige bruger 5 minutter omkring kaffebordet på os, og så elelrs glemmer os igen bag efter.

Det er meget svært at råbe op og kæfte op, uden at være efter borgerlige ministre... i særdeleshed Karen Jespersen og Claus Hjort Frederiksen... desvære opfatter næsten alle borgerlige et angreb på dem, som et angreb på deres borgelige synspunkt... selv om de måske enda er uenige med de to omtalte ministres måde at føre politik på.
  Besvar med citat
Gammel 08-12-2008, 20:28   #20
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Så er jeg nødt til at spørge, hvordan man kan kæmpe en kamp, uden at være politisk? ... problemet som jeg ser det er ikke samfunds-politisk, men der imod et ministrielt problem.

Alle partier har sorte og hvide folketingskandidater... som LUM er inde på i denne tråd, så har vedkommende en borgmester fra venstre, som har hjertet rette sted... det viser med alt tydelighed, at problemet ikek er politisk men ministrielt.

Problemet er de ministre vi har sidene på posterne, men HVORDAN vælter man dem, uden at kæmpe højlydt for de røde partier? ... det nytter ikke noget at gå til de borgerlige ministres vælgere, for befolkningen som helhed er ligeglade med os... vi er for få, og uinteressante... vi kommer ikek deres dagligdag ved, selv om de inderst inde måske godt kan se vores problem, når de lige bruger 5 minutter omkring kaffebordet på os, og så elelrs glemmer os igen bag efter.

Det er meget svært at råbe op og kæfte op, uden at være efter borgerlige ministre... i særdeleshed Karen Jespersen og Claus Hjort Frederiksen... desvære opfatter næsten alle borgerlige et angreb på dem, som et angreb på deres borgelige synspunkt... selv om de måske enda er uenige med de to omtalte ministres måde at føre politik på.
Hej Razmo,

Jeg mener godt man kan være politisk, uden at være partipolitisk, sygdom og ledighed rammer jo ikke bare dem der stemmer på et bestemt parti. Det rammer bredt og på alle leder og kanter. Det som vi alle har til fælles herinde er jo ikke, hvilket parti vi stemmer på, men den personlige kamp vi hver især må kæmpe, for vores rettigheder og imod misbrug og mistolkning af lovene. Og hvis K10 som hjemmeside skulle begynde at bekende sig til et bestemt parti, så ville man automatisk også begynde at udelukke en hel del af brugerne, fra det der er kernen i denne hjemmeside, nemlig aktivt at kunne tage denne kamp op, for sig selv og for andre.

Det eneste jeg måske, og det ville nok være utopi at tænke den tanke, var at vi vedkendte os et K10-parti, som kæmpede for de rettigheder som vi så ofte bliver nægtet, det skulle hverken være blåt eller rødt eller grønlyseblåt, men tungen på vægtskålen når beslutnigerne skulle træffes inde på Christiansborg.

Mvh.

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Medicin og sult og ligeglade læger Tigul Alt det andet 9 01-08-2013 22:30
Vi er egentlig ligeglade med dit liv og hvad du kan der hjemme. Nøgne tær Alt det andet 12 09-07-2013 13:10
Rige: ligeglade med fattige buster Politik og Samfund 11 06-04-2011 07:46
De mest syge og de mindst syge bliver fritaget for aktivering. Gizmo Politik og Samfund 7 30-03-2011 08:13
Er de da ligeglade på Christiansborg lena Det er da strengt ! 8 08-07-2008 13:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension