K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2008, 12:36   #41
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
13.11.08

Jytte Hestbech
Læge
Adr. xxxx



Til
Borgmesteren
Gladsaxe Kommune



Dette for at gøre opmærksom på, at det er den ansættende myndighed, der er ansvarlig for, at lægekonsulenterne udfører et fagligt forsvarligt arbejde. Sundhedsstyrelsen har lagt sit tilsyn med disse læger fra sig, og så længe dette endnu accepteres, er det Deres pligt og ansvar.

Jeg har selv gennemgået Benny Gerhards lægelige papirer. Den måde lægekonsulenten sjusker på er, at han skriver, at Benny Gerhard kan gå og cykle lange strækninger og så behøver han kun hjælp 39 timer om ugen i stedet for 24 timer i døgnet.

Allerede der skulle den ansættende myndighed have stoppet dette. Lægekonsulenten glemte nemlig at skrive, at når han skulle gå, var det nødvendigt, at en hjælper gik ved siden af med hans kørestol. Benny Gerhard kan nemlig ikke både gå og holde sig, hvis han får trang til toiletbesøg. Mener lægen/kommunen, at han bare kan gå, mens de forskellige produkter løber ned af benene på ham?

Og lægen fortier, at han skulle løftes op på cyklen og ned igen.

Lægekonsulenten ”glemte” også, at han ikke kan klæde sig af eller på, ikke kan vende sig i sengen og ikke kunne tørre sig bagi (undskyld, men det er jo virkeligheden). Hans fingre fungerer så dårligt, at han ikke engang kan betjene en elektrisk kørestol.

Hvad skulle han så egentlig gøre i de tre år, hvor han kun fik 39 timers hjælp pr uge? Kommunen udtalte i TV-Lorry, at udgiften til ekstra hjælp i de tre år stod for hans egen regning! Selv om nedskæringen blev kendt ulovlig tre år senere. Men hvad skulle han egentlig have gjort?

I har ikke kun handlet ulovligt ved at tage hans hjælp i tre år, men også ved at lade Jeres lægekonsulent ”glemme” de mest belastende ting i denne borgers liv.

I respekterer heller ikke den private ejendomsret, i det I nu har taget hans erstatning fra ham.

Hans situation er en rigtig god mediehistorie, fordi han dyrkede sin sport, da han blev torpederet af en spritbilist. Og I bliver så eksemplet på, at en kommune kan ødelægge livet for sådan en borger, selv om I må overtræde flere love for at få ham ødelagt.

Nu mister han også varmen i huset.

Jeg er bange for, at I har ødelagt selve hans livsmod, så han vil gøre alvor af sine trusler om selvmord.

Han har brug for økonomisk hjælp lige nu, for at få varme i huset i første omgang og for at få lidt kostpenge.

Det er Jeres ansvar!

Med venlig hilsen Jytte Hestbech

www.jyttehestbech.dk

(Jeg har lavet mellemrum i brevet)
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 13:29   #42
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
godt gået, jytte
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 13:55   #43
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Kanon godt skrevet.

Så er det spændende hvad Gladsaxe kommune har tænkt sig at gøre.

Held og lykke med sagen

K.h Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 15:30   #44
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen Se meddelelser
Så vidt, jeg kunne spore på kommunes hjemmeside er Susanne P. altså omtalte kvindemenneske, SF?
kan Benny be-eller afkræfte dette?

Hvis det er rigtige, burde hun smides ud af partiet, efter min mening.

vh popiae
Burde man så ikke sende et link til den omtalte video sekvens til Villy Søvndal, og spørge direkte, om det er DEN form for politik SF står indefor?

Jeg tror der vil være en dame der ville få en meget ubehagelig opringning hvis dette skete, ellers falder min stemme i hvert fald på Ø ved næste valg.

Nu har JEG i hvert fald skrevet til Villy, og spurgt ham, om den dames udtalelser er generel politik for SF's politik. Så må vi se om der kommer noget svar igen.

Sidst redigeret af Stezu; 13-11-2008 kl. 15:57. Årsag: 2 indlæg slået sammen - huske at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
  Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 17:57   #45
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Citat:
Oprindeligt indsendt af pia e larsen
Så vidt, jeg kunne spore på kommunes hjemmeside er Susanne P. altså omtalte kvindemenneske, SF?
kan Benny be-eller afkræfte dette?

Hvis det er rigtige, burde hun smides ud af partiet, efter min mening.

vh popiae
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Burde man så ikke sende et link til den omtalte video sekvens til Villy Søvndal, og spørge direkte, om det er DEN form for politik SF står indefor?

Jeg tror der vil være en dame der ville få en meget ubehagelig opringning hvis dette skete, ellers falder min stemme i hvert fald på Ø ved næste valg.

Nu har JEG i hvert fald skrevet til Villy, og spurgt ham, om den dames udtalelser er generel politik for SF's politik. Så må vi se om der kommer noget svar igen.
Susanne Palsig er SF'er (Social Forræder)

Mvh. Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 19:31   #46
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
Susanne Palsig er SF'er (Social Forræder)

Mvh. Benny G.
Det må være en venstre politiker i "cover up" ...

Glæder mig godt nok til at høre hvad Villy eller en anden svarer på min email... for jeg vil rigtignok gerne vide, om DET er SF's politik at have DEN mening hun komer med...
  Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 01:36   #47
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post Svar fra Susanne Palsig

Nu modtaget dette svar fra S.P. og som gengives her på og med mit svar på det skrevne fra hende. I andre får sikkert nogenlunde samme svar.

Kære Susanne Palsig
Læs mit svar længere nede.

Citat:
-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Susanne Palsig MB [mailto:[email protected]]
Sendt: 16. november 2008 23:41
Til: [email protected]
Emne: Vs: Re: Vedr udsendelsen i TV2 Lorry d.10 november 2008.

Kære Per Christensen,
Du mener jeg er arrogant i det interview, der blev bragt med mig i Lorry
den 10. november. Det kan jeg sådan set godt forstå, hvis du alene kender
sagen om Benny Gerhard fra denne udsendelse.
Jeg kan fortælle dig, at jeg tilbragte 20 minutter foran kameraet med
journalisten og havde lejlighed til at brede forskellige facts ud for ham
og seerne, på vegne af forvaltningen. At journalisten ikke ønskede disse
facts, men alene valgte at bringe 2 stk. 10 sekunder lange klip, som
passede i den historie, han ville vise - ja, det er ikke første gang det er
sket og nok heller ikke sidste. Men det er ikke mit ansvar, det er
journalistens.
Som du sikkert ved, kan jeg ikke udtale mig i detaljer om enkeltsager, og
derfor er jeg ikke på lige fod i debatten. Men jeg vil lige sige til dig:
- at Benny Gerhard har anket kommunens afgørelse af hans hjælpebehov flere
gange,
- at Gladsaxe kommune altid har fulgt afgørelserne, og
- at den seneste anke i form af en retssag om erstatning for den hjælp, BG
selv hyrede i 2000-2004, gav kommunen medhold i, at det skal kommunen ikke
betale.
Det var ikke med i udsendelsen, og det burde det vel have været?
Sagen handler ikke om et menneske, der har lidt omsorgssvigt, men om et
menneske, der selv vil bestemme, hvilken form for hjælp han ønsker, og ikke
anerkender kommunens socialfaglige vurdering af hans behov og den hjælp,
der tilbydes. Og det er selvfølgelig altid muligt. Men så har retten givet
Gladsaxe Kommune medhold i, at så må man selv betale for det.
Med venlig hilsen
Susanne Palsig
Formand for Psykiatri- og handicapudvalget
MB for SF
[email protected]
----- Videresendt af Susanne Palsig MB/GLXKOM/DK den 16.11.2008 23:30 -----

Susanne Palsig
MB/GLXKOM/DK
Til
12.11.2008 08:33 "Per C webm" <[email protected]>
cc

Emne
Re: Vedr udsendelsen i TV2 Lorry
d.10 november 2008.(Document link:
Susanne Palsig MB)
---------------------------------------------------------------------------------------------------


Her lidt svar på det du skriver til mig om udsendelsen m.v.

Citat:
Det er ikke kun fra det korte klip på TV2 Lorry at jeg kender til Benny 's sag.

Jeg kender til den lige fra da den startede, og hvor Gladsaxe tog hjælpen fra ham via en emsig Lægekonsulent og sagsbehandler. Jeg kender til sagen ud fra det skrevne på Benny' s hp samt fra k10 m.fl. steder samt løbende kontakt til Benny via mail og lokalradio m.v.

Det du skriver i mailen, om at det burde havde været med i udsendelsen om sagsforløbet
vedr. Anken m.v.

Til det kan jeg kun svare. Mange har sikkert læs om sagen og kender til hele forløbet.
Benny har intet holdt skjult, men blot haft ønsket om social retfærdighed. Han fik døgnhjælpen tilbage efter en lang kamp med jer i Gladsaxe. Men desværre ikke med tilbagevirkende kraft for dækning af hans egen betaling for døgnhjælpen.

Du skriver at sagen ikke handler om et menneske med omsorgssvigt? Jamen hvad kalder du det så? når et menneske fratages døgnhjælpen som Benny fik. Han kunne jo ikke få den hjælp han havde behov for i døgnets 24 timer. Så det er da omsorgssvigt fra komm.

Benny har udtrykt ønske om hjælp uanset hvad du skriver desangående. Men han kunne ej få den. Først da han fik hjælp til sagen om igen at få døgnhjælp fik han tilkendt denne via ankesystemet.

Så jeg kan ikke give dig ret i dine bemærkninger m.v. i din mail
Det lyder hoverende at du skriver at han ikke fik ret Citat: Men så har retten givet
Gladsaxe Kommune medhold i, at så må man selv betale for det. citat slut

Det er kun sket, fordi beviset for hvordan man fratog Benny hjælpen ikke kom frem under sagsforløbet i retten.
Så din udtaelse her holder ikke en meter.

Dit svar og mit svar til dig off.gøres på websider.
Med venlig hilsen
Per Christensen

Sidst redigeret af @PerChr; 17-11-2008 kl. 01:45. Årsag: Tekst
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 02:13   #48
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
He he he ja jeg ville også have sat min mail som jeg har modtaget her til aften ind, men men kan se at den er fuldstændig magen til Per`s og Per vi gør det enda ekstra nemt for hende, hun behøver kun lige at lave vores fornavne om i den hun stiller mailen til, vi har jo det samme efternavn ...


Nå jeg vil ikke bruge plads her på siden til hendes pladder, man kan blot læse pers mail og så har man også set min mail...

Per godt du har svaret hende, jeg vil også lige sende hende et par ord (i morgen) men jeg vil da også bringe hendes kritik af journalisten videre til journalisten
  Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 08:56   #49
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Min er stort set identisk med Pers, minus denne:

I øvrigt ved du sikkert, at der er andre fra K10, der har skrevet til mig.Nu er jeg blevet lidt nysgerrig: Hvad er K10? Jeg kan ikke se informationerom organisationen på jeres hjemmeside uden at registrere mig som medlem.
*******

Det må hun så få et svar på :-)

Så er damen svaret:

Susanne, nu kender jeg så ikke kun Benny fra Tv2 Lorry, jeg kender ham privat.

Når Det Sociale nævn udtaler at han skulle have sin døgnhjælp tilbage, så var den jo uretmæssigt taget fra ham, ikke sandt? Når noget uretmæssigt er taget fra en, så får man det tilbage, ikke sandt? Alt andet er da tyveri.

Jeg er jo medlem af SF, og når folk ved det, så skal jeg vogte mine udtalelser, både mundligt, men også skriftligt, idet partiet kan lægges til last, jeg tegner også SF.

Jeg ved godt, du har nogen over dig, men at du kan sige at Benny IKKE har ret til erstatning for den hjælp, I tog fra ham i perioden 2000-04 er da helt ude i hampen. Havde han omvendt fået for meget, så havde I stået klar til at kræve det tilbagebetalt.

Enkeltsag, det er pudsigt at vi altid skal have den udtalelse, idet var det en enkleltsag, så ok, men det er det jo ikke.

Du skal naturligvis ikke lægges til last for at mange kommuner kegler rundt, ikke overholder loven o.s.v., det råber vi op om andre steder, bl.a. på K10.

K1o er forummet for folk, der sjofles af div. kommuner, lægekonsulener, dårlige sagsbehandlere, inkompetente politikere, utallige arbejdsprøvninger o.a. listen er lang.

På K10 sidder vi alle klar til at hjælpe disse mennesker, ikke alle magter at læse og forstå loven, ikke alle magter at kæmpe selv og mange tror, de er Palle alene i verden, hvad de bestemt ikke er, men det ved du givet alt om som SFer.

Tilbage til Benny, du skriver at han ikke var udsat for omsorgssvigt, da I tog døgnhjælpen fra ham.

Jeg skal åbenbart forstå den sætning sådan her: Benny købte selv døgnhjælp, fordi han ikke havde andet at bruge sine penge på, fordi han havde lyst til at have folk gående i sit hjem 24/7?


Vh Maj-Britt

Sidst redigeret af Maj-Britt; 17-11-2008 kl. 09:24. Årsag: Tilføjelse.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2008, 09:35   #50
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tja, jeg har så endnu ikke modtaget svar fra Susanne Palsig men fra Elinor Kyhnauv m følgende ordlyd:

Tak for dit brev af 10 november hvori du kommer med kritik af Gladsace Kommunes håndtering af handicapsager, ikke mindst under henvisning til sager vedr Benny Gerhard.

I social og Sundhedsforvaltningen er der fokus på god borgerbetjening. Der er hele tiden opmærksomhed på at udvikle området for at sikre en god service overfor borgerne. Din henvendelse vil derfor indgå i den fremtidige udvikling af en god borgerbetjening.

Jeg vil også gøre opmærksom på, at i Gladsace Kopmmunes Hanicappolitik fremgår vision og værdier i kommunens arbejder på Handicappolitikken kan findes på: www.Gladsaxe.dk

Med venlig hilsen
Elinor Kyhnauv.

OG...., totalt intetsigende svar eller hvad man nu kan kalde det.

Er der nogle af jer der har et forslag til et svar retur?

Forslag modtages gerne.

HOV, øjeblik, har lige tjekket mail og har modtaget svar fra Susanne Palsig, vender retur.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 17-11-2008 kl. 09:39.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Benny. annasen Alt det andet 2 06-12-2008 20:53
Så I Tv2 Lorry Maj-Britt Dit og Dat 3 16-11-2008 02:24
Lorry søger medvirkende EvaLOrry Dit og Dat 2 28-11-2007 13:46
Ellen Ryg Olsen på tv2 lorry. Hejdien Et godt link! 3 11-12-2005 15:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension