K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2013, 02:37   #31
Justitia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2012
Indlæg: 22
Styrke: 12
Justitia er ny på vejen
BAN, lang ventetid og nye oplysninger

Jeg er super ked af, at du står i så dårlig en situation Mumrik og forstår TILFULDE din frustration over systemet og de lange ventetider.

Jeg har selv haft et afslag på fleksjob til behandling i BAN - ventetid over 6 mdr.

Det største problem med den lange ventetid er, at alle de nye oplysninger, som kommer i ventetiden, ikke kan medtages i BANs behandling af sagen. Det betyder, at din sag egentlig står på stand by indtil BANs afgørelse kommer - med mindre kommunen selv ombestemmer sig.

Princippet om, at der ikke må modtages nye oplysninger ved behandling af en klage, er fint nok i TEORIEN, men i praksis er det rigtig uheldigt for borgerne, hvis der er lang ventetid.

Min fagforening har klaget over BANs afgørelse til Ankestyrelsen, hvor vi bl.a. anmoder Ankestyrelsen om at forholde sig til, at borgerne stilles meget dårligt, når væsentlige oplysninger, som er kommet i ventetiden, ikke må medtages i BANs behandling af sagen, selvom der er meget lang sagsbehandlingstid.

Resultatet er jo, at man som borger skal være RIGTIG forsigtig med at forlange en afgørelse i en sag på det foreliggende grundlag, da man kan risikere, at skulle igennem den store systemmølle flere gange - alt imens stop af sygedagpenge kommer tættere og tættere på...!

Jeg mistede mine sygedagpenge i 31/1 2013 og da jeg bor alene, så er der kun mig til at betale regningerne

Heldigvis har jeg en SUPER arbejdsgiver, som har accepteret, at jeg går fra 37t/ugen ned til det antal timer/ugen, som jeg kan holde til :-)
På den måde undgår jeg at stå uden indtægt (har ejerbolig) - selvom min løn ikke vil kunne dække mine faste udgifter

Jeg står derfor i en situation, som er meget tilsvarende din, da min kommune heller ikke rigtigt vil hjælpe mig.

De vil ikke acceptere vurdering fra: MR scanning, speciallæger, virksomhedskonsulent, tidl. sagsbehandler samt resultat af virksomhedspraktik mm.

Kommunen vil kun tilbyde mig "støtte", så jeg kan se mig selv på det ordinære arbejdsmarked igen - trods lægepapir mm., som siger at dette aldrig kommer til at ske og uden at forklare, hvilken form for "støtte" de tænker på.

Og så skal tiden ellers arbejde for mig. Kommunen mener, at jeg vil få det bedre om 5, 10 eller 15 år, da der kunne komme ny medicin på markedet, ny operationsmulighed eller at jeg ikke længere vil stress over min situation, når jeg nu ved, hvordan min fremtid ser ud og da jeg ikke tåler stress, så vil jeg kunne arbejde meget mere, når denne stress er fjernet...!

Jo, jo - de er meget hjælpsomme i kommunerne.

Det sjove er, at det tager kommunen ca. 2,5 mdr. at sende et referat af et møde, men kun 3 dage, at sende brev retur om, at min arbejdsgiver og mine indsigelser imod stop af sygedagpenge ikke har givet anledning til anden vurdering, hvorfor kommunen fastholder stoppet af sygedagpenge

Jeg HÅBER, at din situation snart ændre sig til det bedre.
Held og lykke
Justitia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension