K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-12-2012, 16:33   #21
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu har du ikke givet nogle svar på det jeg har skrevet.

er alså tilkendt penison efter 4 år og har været i 2 arbejdsprøvninger
som begge har beskrevet min tilstand meget ens
med time tal og så videre.

men der hvor det virkelig har rykket er alså den lægefaglig del
hvis den halter og du må selv gerne lade være med at skrive noget
men så kan du bruge advokater lige så meget du vil, men det får du ikke en afklaring af

håber du har nogle helt klare lægepapir som beskrive din tilstand til 50 procent nedsat i forhold til din funktionsevne.
ellers bliver du ikke tilkendt fleks og den skal hedde nul arbejdsevne hvis det er pension
det er først når du er helt lægefagligt udredt, at kommune kan begynde at lave en afklaring af din arbejdsevne.
det kan din advokat alså ikke hjælpe dig med og hvis kommune ellers følger loven
er det spild af tid med at lave klager og så videre.
hvis lægekonsulenten ikke er enig og dine lægepapir halter

samt nu kommer du under de nye regler og her kan en advokat faktisk ikke bruges til ret meget. da alt bliver lavet om i forhold til fleks og pension.
der skal også nye lægepapir til før de kan træffe afgørelse om fleks eller pension.

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-12-2012 kl. 16:36.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 19:01   #22
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej MTVRV1

Ja, jeg ser nu, at jeg ikke har svaret på det du har skrevet.

Jeg er udredt lægeligt. Jeg har en stabil spondylolistese(ledskred i ryg)hypermobil, slidgigt og videre derud af.
Har utroligt mange ledsmerter. Især mine hænder og arme.

Jeg tror det største problem ang lægelig udredning er, at der ikke er en "klar" diagnose systemet kan forholde sig til såsom fibromyalgi, psoriasis gigt eller leddegigt.

Min alder er også et "problem", fordi systemet jo i det fleste tilfælde ikke kan acceptere smertetilstande/sygdomme hos mennesker under folkepensions-alderen.

Mine arbejdsprøvninger synes jeg selv har været grundige, og det har været to udmærkede steder.
Jobcenter siger at de ikke kan bruge dem pga for lavt fremmøde! Men jeg har jo været der alt det jeg kunne være der, og tit også presset mig selv for langt ud.
Mit fremmøde er over 50%

For ikke at tale om de omkostninger de har i form af øgede smerter, og hvor lang tid det tager at komme ovenpå igen.

Hvad gør man så?

Lige nu føler jeg mig dybt til grin og latterliggjort, for det er da det nemmeste i hele verden bare at sige "duer ikke, væk. Om igen" istedet for at forholde sig til fakta.

For syg til fleks, for rask til pension. Den lovtekst mener jeg ikke at have set nogen steder.

VH Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 23:13   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ok det kan en advokat alså ikke hjælpe dig med, spild af penge

uanset din diagnose så skal dine læger have dokumenteret at din funktionsevne er nedsat 50 procent. dette er for at komme i fleksjob
det kan godt være du har ledsmerter og du har meget ondt, men 50 procent fravær og alså for meget til at vurdere din arbejdsevne.
jeg havde alså 100 procent fremmøde, men min effektive arbejdstid var 2 timer om ugen
og dette kan ikke holde stabilt. og havde det rigtig dårligt i denne periode og det lang tid over komme over. men det er alså beskrevet i en 8 sider lang rapport og ligger tæt op af hvad min læger har skrevet.
så der skal alså være fuld sammenhæng mellem hvad din arbejdsprøving viser og hvad dine læger har skrevet omkring din funktionsevne.

nu kommer du så over i den nye reform og hvis kommunen ikke vurdere du er syg nok til et ressourceforløb. så er jeg lidt bange for du kommer til sidde i systemet de næste 10 år

formoder du har anket de forskellige afgørelser og grunden til du har en advokat
for det er kun det en advokat kan bruges til
men kan så regne ud du ikke har fået medhold, siden du ikke er kommet videre
kender udmærket til en kommunes langsomlighed, men der skal alså også være en ordenligt dokumentation før en kommune kan tilkende fleks eller pension.
det bliver i hvertfald ikke nemmere i 2013
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 00:06   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Jeg er udredt lægeligt. Jeg har en stabil spondylolistese(ledskred i ryg)
Har du, udover spondylolostesen, også arcolyse (brud på hvirvelbuerne)?

Jeg selv har arcolyse med spondylolistese. I 1999 skrev en speciallæge, at der ikke var tegn på ustabile forhold mellem mine lændehvirvler, og iøvrigt var forholdene stationære.

Næsten 4 år, og et sæt røntgenbilleder, senere skriver en anden speciallæge, at fremadglidningen er tiltaget, og fremadglidningen var 0,9 cm i sideleje, men ved for- og bagoverbøjning steg den til 1,5 cm.

Så helt stabil og stationær var den altså ikke.

Hvis det ikke allerede bliver gjort, så skal du sørge for, at der bliver lavet funktionsoptagelse når der tages billeder af din ryg. D.v.s. der laves et billede hvor du sidder foroverbøjet og et billede hvor du sidder bagoverbøjet.

Hvis du ikke ved hvordan en fremadglidning ser ud kan du se det her:
http://www.netterimages.com/image/li...=27&Submit.y=5
Klik på billederne så de forstørres, så kan du se fremadglidning både med og uden arcolyse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 11:57   #25
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Vovse

Ja, med arcolyse. Og nu du beskriver din egen fremadglidning, så kan jeg godt huske at der står forskellige tal. Fra 8-9mm til 12mm.

Der er slidgigt og begyndende diskusprolaps. En rigtig dårlig ryg, der giver mange smerter.

Dejligt at høre fra en der kender denne tilstand/ sygdom.
Hvad kalder du det, når du skal fortælle nogen om det?

Jeg må nok forfra med røntgen/scanning.

Til mtvrv1
Jeg er udmærket klar over, at et 100% fremmøde er det optimale i en arbejdsprøvning.
Og jeg synes det er rigtig godt klaret af dig, at du har kunnet det.
Det er desværre ikke muligt for mig.
Mine arbejdsprøvninger er også rigtig godt beskrevet, meget detaljeret hver arbejdsfunktion jeg har udført.

Ti år mere pga Jobcenter/flopcenter er sløve i r.... Og ikke kan give klare svar?
Så hopper jeg i havnen

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 12:47   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du ikke har sat dig ind i den nye reform kan du se loven her
den blev vedtaget den 19 dec og loven trædder i kraft den 1 jan
så det er denne du kommer under, hvis alså kommunen vurdere du er syg nok
til et ressourceforløb. man skal faktisk være rigtig syg for at komme på disse forløb

alle over 40 skal i gennem et forløb på mindst et år, før man kan få fleks eller pension
og som udgangspunkt ingen under 40 år kan få en penison
http://bm.dk/~/media/BEM/Files/Dokum...fop%20pdf.ashx
det kan din advokat ikke hjælpe dig med

dine lægepapir skal også laves om. da en læge ikke må skrive hvad du ikke kan
men skal lave en beskrivelse af hvad du kan

Sidst redigeret af MTVRV1; 29-12-2012 kl. 12:49.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 00:20   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Hej Vovse

Ja, med arcolyse. Og nu du beskriver din egen fremadglidning, så kan jeg godt huske at der står forskellige tal. Fra 8-9mm til 12mm.

Der er slidgigt og begyndende diskusprolaps. En rigtig dårlig ryg, der giver mange smerter.

Dejligt at høre fra en der kender denne tilstand/ sygdom.
Hvad kalder du det, når du skal fortælle nogen om det?

Jeg må nok forfra med røntgen/scanning.
Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men jeg synes det er blevet nemmere at leve med efterhånden som jeg er blevet ældre.

Jeg var ca. 20 år da jeg begyndte at få smerter i ryggen, jeg var 20 da de første røntgenbilleder blev taget af min ryg, disse viste en dobbeltsidig arcolyse.
Lægen fortalte, at der engang havde været et lille brud, men det var overhovedet ikke noget, der havde nogen betydning.
Dengang tænkte jeg ikke over, at bede om kopi af røntgenbeskrivelserne.

Hvis du ikke allerede har kopi af røntgenbeskrivelserne, så bed om dem hos din læge. Jeg har aldrig oplevet det som et problem.

Da jeg fik de første kopier af røntgenbeskrivelser var jeg endnu ikke på internettet, så det var lidt af et arbejde, at få dem "oversat" til almindeligt dansk, så det var noget med, at låne nogle bøger på biblioteket og spørge min moster, som var sygeplejerske.
Det er jo blevet noget nemmere nu, med internettet.

Du skriver "begyndende diskusprolaps".
Mener du dermed, at en disk er klemt ell.l.?

Jeg har selv et par disk der er klemte (mere flade end de burde være), i flere år gik jeg og frygtede, at jeg når som helt kunne få en diskusprolaps.
Dette nævnte jeg for en neurokirurg, som så sagde, at den disk var alt for flad til, at der kunne komme en prolaps ud af den.

Iflg. min tidligere læge har alle over 30 min. 1 disk der er klemt, uden nogensinde at mærke noget til det.

I forhold til en fremadglidning af en lændehvirvel mener jeg ikke, det er nødvendigt, at blive scannet, røntgen er fint nok.

Som skrevet før ved jeg jo ikke hvor gammel du er, men jeg kan se i mine papirer, at jeg fik taget røntgenbilleder af lænden da jeg var 22 år, 28 år, 31 år, 34 år, 37 år, 41 år og 45 år.

Iflg. min tidligere læge kan det være fornuftigt, at følge udviklingen i sådan en ryglidelse.

Hvis nogen spørger hvorfor jeg er på fp, så starter jeg med at sige, at jeg har noget bøvl med ryggen, eller også siger jeg, at jeg har noget der hedder en fremadglidning af en lændehvirvel.


Som skrevet før, så var jeg ca. 20 da jeg første gang mærkede noget til mine rygproblemer.
De første mange år oplevede jeg af og til, at ryggen li'som låste nede i lænden, det tog ca. 4 uger at komme ovenpå igen.
Under min første graviditet gik de første 3 måneder på denne måde. Hver gang jeg var ved at komme ovenpå, så gik det galt igen.

Men til gengæld har jeg ikke oplevet dette problem siden.

De første år gik jeg jævnligt til læge og beklagede mig over mine rygsmerter, en dag sagde lægen til mig, at det nok var noget jeg skulle lære at leve med.
Jeg var mega frustreret da jeg gik derfra, for manden måtte da være totalt og aldeles idiot, det her kunne jeg da ikke bare lære at leve med.

Det tog også sin tid, men nu hvor jeg nærmer mig de 50 synes jeg faktisk, at jeg har et godt liv.

I de første år fandt jeg det især frustrerende, at jeg f.eks. ikke længere kunne holde ud og sidde ved symaskinen en hel dag.
Men efterhånden fandt jeg ud af, at jeg kunne sy lidt om formiddagen, så lave noget helt andet, sy lidt igen om eftermiddagen, så lave noget helt andet, og så sy lidt igen om aftenen.

Hvis først lægerne begynder at snakke om operation (stivgørende/ deseoperation) så skal du tænke dig rigtig godt om.
Du ved hvad du har, men du aner ikke hvad du får.

Nogle har glæde af en operation, men en del oplever komplikationer bagefter, så de ender med, at have det ganske forfærdeligt.

Hov, kom lige i tanker om lidt mere.
Når man har et problem et eller andet sted i kroppen, så er det ganske normalt, at man spænder i musklerne i dette område, og min erfaring er, at muskelspændingerne kan udgøre en meget stor del at smerteproblematikken.

Jeg benytter både zoneterapi og magneter for at holde spændingerne nede.

Lidt nede på denne side er der en planche med zoneterapi-punkter, prøv at finde lænden og se, om ikke du kan finde et ømt punkt og giv det lidt massage: http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cm...grp=8/menu=10/

Du kan også finde det på fødderne, på denne planche står det godt nok på engelsk, så der er det "lumbar" du skal se efter: http://www.zone-terapeuten.dk/zone.htm

Jeg har forsøgt mig med zoneterapi de sidste 5 år, siden jeg købte en bog om zoneterapi i Netto, og det er de bedste 29 kr. jeg nogensinde har givet ud.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 30-12-2012 kl. 00:28.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 08:11   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kom i tanker om, at hvis man har for meget syre i kroppen (og det har de fleste danskere), så kan det være med til, at forværre ledsmerter.

Du kan læse noget om det her: http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cm.../grp=8/menu=5/

Googl evt. selv videre på "syre base balance".

Hvis man har en mistanke om, at man har dette problem, så kan man prøve at drikke saften fra ½-1 citron med lidt vand i (husk at skylle tænderne med lidt vand bagefter).
Citronsaft blive til base når det kommer ind i kroppen og vil dermed være med til, at rette op på syre-base-balancen.

Hvis dette hjælper på ledsmerterne (kan mæskes inden for et kvarter), så kan det anbefales at spare på bl.a. sukker, kaffe, brød og spise flere grøntsager fremover.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 20:17   #29
flexmania
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2013
Indlæg: 59
Styrke: 12
flexmania er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Hej Alle

Jeg lever med en smerte-sygdom i form af led/muskelsmerter. Jeg prøver pt at blive afklaret i forhold til fleksjob.
Jeg har været i systemet ca ti år, uden at blive udredt/afklaret, selvom jeg kæmper med næb og kløer for at få mit liv tilbage.
Det er vi jo rigtig mange herinde, der er fælles om.

Mit spørgsmål er: kan det passe jeg skal udredes af en psykiater?

Jeg er fysisk syg, ikke psykisk syg, så jeg har meget svært ved at se sammenhængen her.

Som alle herinde ved, så har man været igennem karrusellen mere end en gang, når man har ti års jubilæum på jobcenteret.
Jeg har jo adskillige speciallæge erklæringer og arb. Prøvninger bag mig, så hvad en psykiater lige skulle tilføre mig, har jeg meget svært ved at se.

Udredningen skulle tage en time!

Frida
Hvis man på blot en time kan få skudt alle fantasier om at du fejler noget psykisk til jorden, så er både tiden og pengene vel givet godt ud.
Jeg ser det som et område mere der bliver afdækket på din vej i systemet, forstået på den måde at så er der jo ikke noget psykisk hul de kan placere dig i når det er lappet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Jeg blev meget overrasket over at det var hos distriktspsykiatrien, for aftalen var at den skulle ligges i udbud, så jeg var nogenlunde sikker på det ikke var en kommunal købelæge.
Det er helt almindeligt at læger udfører sådanne konsultationer på deres arbejdsplads, selvom de er udbudt.
Jeg var med min nakke i et ambulatorium på hospitalet, kl 20, altså efter lukketid.

Hospitalsansatte læger må gerne udforme lægeerklæringer udenom hospitalet, i arbejdstiden.
Enhver erklæring der skrives hvad enten den er på bestilling via udbud, eller bestilt fordi patienten er tilknyttet hospitalet, afregnes direkte ind på den enkelte læges bankbog.
Du vil kunne se dette hvis du har kopi af sagen, der vil være et afregningsbilag med lægens CPR nummer.
flexmania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 10:16   #30
Justitia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2012
Indlæg: 22
Styrke: 12
Justitia er ny på vejen
Hej.

Jeg har selv været omkring en af kommunens psykologer, for at få en psykologisk udredning, selvom mine handicaps skyldes flere beskadiget diskus og diagnosen kronisk kompleks non maglin smerte tilstand.

Psykologen virkede meget venlig også selvom nogle af spørgsmålene virkede mærkelige/lidt krænkende.
Psykologen kom ikke frem til en anden konklusion end den psykolog, som jeg går hos på smertecenteret.

Så jeg troede, at vejen til et fleksjob endelig var lagt, da mine lægepapir viser, at der ikke er flere behandlings muligheder, hverken fysisk eller psykisk.

Desværre tror min kommune stadig ikke på, at min virkelighed forholder sig, som lægepapir og 8 mdr virksomhedspraktik har vist.

Mit råd er derfor, at du FØR, du tager til samtalen, får på skrift, hvad kommunen skal bruge det til.
I mit tilfælde, siger kommunen, at jeg ikke er kommet et skridt nærmere et fleksjob, da den psykologiske udredning ikke gav nye svar. Så en psykisk frifindelse hjælper ikke altid
Justitia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fysisk syg / Specialpsykiatrisk erklæring? Fallenten87 Alt det andet 16 07-07-2013 18:27
fysisk overgreb fra afdelingslederen Ole-Oliver Dit og Dat 2 19-03-2013 07:11
fysisk til psykisk diagnose... cats Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-01-2012 10:23
Ny vurdering (fysisk) Monni Spørgsmål ang fleksjob 0 06-04-2011 14:56
Fysisk og psykisk belastende. Nullemusen Alt det andet 8 24-05-2010 21:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension