K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2013, 22:59   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er yderst trist at man kan finde på at opsætte sådanne bonussystemer og at det i det hele taget skal være økonomien der skal afgøre hvordan man behandler rigtig syge mennesker...men men når det nu engang er sådan...så må man ruste sig på bedste vis...andet kan man jo ikke gøre...der findes desværre mange mennesker derude som ikke har overskuddet til at slå igen...og de er helt på herrens mark i disse tider...

Håber på det bedste for dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 11:08   #12
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Hej igen

Er nu blevet tilkendt ressourceforløb og det er sådan set ok, bortset fra min økonomi, som nu falder med rundt regnet 7000,- brt. om måneden.

Derfor vil jeg høre jeres mening om at melde sig ud af efterlønsordningen. Det koster immervæk næsten 1000,- om måneden, og kan det egentlig bruges til noget fremover?

A-kassen kommer aldrig i spil igen, da jeg aldrig kommer til at stå til rådighed igen.

Har I erfaringer eller bare gode råd desangående?

MVH
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2013, 12:30   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bruno Se meddelelser
Hej igen

Er nu blevet tilkendt ressourceforløb og det er sådan set ok, bortset fra min økonomi, som nu falder med rundt regnet 7000,- brt. om måneden.

Derfor vil jeg høre jeres mening om at melde sig ud af efterlønsordningen. Det koster immervæk næsten 1000,- om måneden, og kan det egentlig bruges til noget fremover?

A-kassen kommer aldrig i spil igen, da jeg aldrig kommer til at stå til rådighed igen.

Har I erfaringer eller bare gode råd desangående?

MVH
Meget dårlig ide at melde sig ud af efterlønsordningen... ryger du i fleksjob/ledighedsydelse, og er ledig 6 måneder efter overgangen til efterløn, så hedder det kontanthjælp til folkepensionsalderen.

Hvis du kommer i fleksjob, fortsæter indbetalingen til "efterløn" men hedder nu "fleksydelse"... der har du din ancinnitet med fra efterlønsordningen.
Man kan ikke begynde at indbetale til fleksydelse uden den krævede ancinnitet fra efterlønsordningen

Kommer du på pension, udbetales indbetalinger til begge ordninger kontant, dog fradraget 30%

Det er også en særdeles god ide at holde fast i fagforeningen i din situation, selvom det kan synes som "dumme" penge... i min sag havde jeg ikke fået pension uden fagforeningens jurister.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 16:23   #14
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Meget dårlig ide at melde sig ud af efterlønsordningen... ryger du i fleksjob/ledighedsydelse, og er ledig 6 måneder efter overgangen til efterløn, så hedder det kontanthjælp til folkepensionsalderen.

Hvis du kommer i fleksjob, fortsæter indbetalingen til "efterløn" men hedder nu "fleksydelse"... der har du din ancinnitet med fra efterlønsordningen.
Man kan ikke begynde at indbetale til fleksydelse uden den krævede ancinnitet fra efterlønsordningen

Kommer du på pension, udbetales indbetalinger til begge ordninger kontant, dog fradraget 30%

Det er også en særdeles god ide at holde fast i fagforeningen i din situation, selvom det kan synes som "dumme" penge... i min sag havde jeg ikke fået pension uden fagforeningens jurister.
Tak til dig "Nøgne tær"

Hvis man har været med fra starten af efterlønsordningen, hvad betyder det så økonomisk fremfor kontanthjælpssatsen?

MVH
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 16:49   #15
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bruno Se meddelelser
Hvis man har været med fra starten af efterlønsordningen, hvad betyder det så økonomisk fremfor kontanthjælpssatsen?
Ja måske ikke noget, ud over at man på kontanthjælp ikke må eje noget og kan tvinges til at indløse pensionsordninger og bruge dem inden man får noget udbetalt.

Hvis man kommer på kontanthjælp kan det føles som en form for administration hvor andre kan komme til at bestemme hvad man bør bruge sine penge til.
Tænk at skulle spørge om lov bare man ville til tandlægen... det er en problematik man tit høre her inde, at folk på kontanthjælp får kulegravet deres økonomi fordi der sker noget ekstraordinært som skal laves.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 22:34   #16
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Ja måske ikke noget, ud over at man på kontanthjælp ikke må eje noget og kan tvinges til at indløse pensionsordninger og bruge dem inden man får noget udbetalt.

Hvis man kommer på kontanthjælp kan det føles som en form for administration hvor andre kan komme til at bestemme hvad man bør bruge sine penge til.
Tænk at skulle spørge om lov bare man ville til tandlægen... det er en problematik man tit høre her inde, at folk på kontanthjælp får kulegravet deres økonomi fordi der sker noget ekstraordinært som skal laves.
Undskyld! Jeg fik ikke udtrykt mig præcist.
Det jeg mener er, om der er forskellige satser, altså hvis det nu ender med at man er ledig 6 mdr. efter overgang til efterlønsordning og skal bruge sin ancinitet.

Jeg er i den situation, at jeg ikke kan komme i betragtning til kontanthjælp.

MVH
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 10:27   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
" ud over at man på kontanthjælp ikke må eje noget ".
Passer ikke.

Man kan sagtens få kontanthjælp, med ejerbolig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 21:49   #18
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Man kan sagtens få kontanthjælp, med ejerbolig.
Ja hvis der ikke er en eneste krone i friværdi, så kan man måske.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunen versus Nævn/Ankestyrelse simsons Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 10-07-2013 18:21
Fleksjob få t/uge versus ftp – reelle gevinst for kommunen? Jasv Spørgsmål ang fleksjob 11 25-02-2013 21:59
Førtidspension versus Seniorpension buster Politik og Samfund 0 30-01-2012 01:04
Kontanthjælp versus børneopsparing-afslag Magge Alt det andet 61 09-09-2010 09:45
Beskæftigelsesministeren versus Hanne Reintoft! buster Politik og Samfund 2 25-01-2010 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension