K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2008, 13:52   #1
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Talking Fået job, hvad med praktik først...

Jeg spurgte lederen i min datters sfo om de måske kunne bruge mig de 12½ time om ugen jeg er visiteret til, og var derfor til en lille snak igår, og idag til deres personalemøde blev de så enige om at de meget gerne ville have mig. Hvad så nu, er der ikke noget med praktik før en ansættelse for de ville de gerne have først og det forstår jeg godt....
Jeg vil helst ikke have at dette her går gennem den eksterne aktør da ham jeg er tilknyttet er (undskyld mig) et gammelt fjols som tror han har styr på så meget, men når det kommer til stykket vrøvler han bare rundt og kan åbenbart ikke helt forstå min situation, da han idag ville placere mig på en fabrik.Har kommunen ikke selv folk der kan tage sig af dette her?
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 20:44   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Prøv at kontakte din sagsbehandler, og spørg. Du kan jo evt. sige, at du har haft en dårlig oplevelse med din eksterne aktør, og derfor har mere tillid til deres jobkonsulent.
Når din praktik er overstået (forhåbentlig vellykket), og de "rigtige" papirer skal skrives, og der skal snakkes løn, så er det alligevel kommunens egen jobkonsulent der skal på banen. Det har den eksterne aktør ikke bemyndigelse til.
Det har jeg for nylig fået oplyst af min eksterne aktør.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 21:46   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, hvis du er blevet fleksjobber, er det ikke nødvendigt med ulønnet praktik først. Nogen herinde har gjort det, har jeg læst. Jeg har aldrig gjort det, men kan godt se, det kan være en fordel, hvis man selv ønsker det, så man kan vurdere om stedet nu er det rette sted... Når man selv har søgt et sted, skal man også tænke på om éns skånehensyn passer ind der.
Ellers skal man bare ansættes lønnet... Kommunen skal inddrages under alle omstændigheder ligemeget hvad, da de skal underskrive kontrakten og aftale sammen med arbejdsgiveren. Det er en god idé, at du, kommunen og arbejdsgiveren mødes og aftaler skånehensyn, timer, løn og lignende før ansættelsen. Jeg har brugt jobkonsulenten i forbindelse med ansættelsen i fleksjob. Det lyder som om, du ikke er så begejstret for din jobkonsulent. Prøv en sagsbehandler i selve kommunen og se, om de vil hjælpe dig videre med kontrakten og ordne papirene...
Det er op til dig selv, om du vil i ulønnet praktik først før ansættelse...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 22:08   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Så vidt jeg husker, er der noget med, at hvis man ansættes i flexjob, og af en eller anden grund er nødt til at stoppe, før man har været ansat i 9 mdr., så er man ikke berettiget til ledighedsydelse.
Så med mindre man allerede er på kh, så vil jeg mene, at det er en helt klar fordel at tage en praktikperiode først. Og hvis der aftales f.eks. 1 måneds praktik, og man efter den måned stadig er usikker på om man kan klare det, så har man ret til at få praktikperioden forlænget.
Hvis man før flexjob er på ledighedsydelse er det altså vigtigt, at man er helt sikker på, at man kan klare jobbet, inden man skriver papirerne.
Hvis jeg tager helt fejl håber jeg, at en kommer og retter mig.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 22:26   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Trold hvis man er på ledighedsydelse og man må stoppe inden der er gået 9 mdr kommer man ikke på kontanthjælp det er kun i tilfælde af at det ikke kan godtgøres at man stopper på jobbet, stopper man efter aftale med kommune (fordi helbred er forværret eller der er problemer på jobbet så alle er enig om at man stopper så mister man ikke sin ledighedsydelse )


Når man er visiteret til fleksjob og skal starte i et nyt job så kan man være i praktik med henblik på fleksjob i op til tre månder og uanset at nogen er i mod det og andre ikke så er min egen mening at det kan være en god ide (og læser du den her side et par år tilbage så var jeg den mest arrige modstander )

Det er jeg for så vidt stadig forstået på den måde at jeg mener at praktikken skal være logisk og have et formål ...

De gange jeg har været ude har jeg forlangt at min praktik var på ca 14 dage og derefter kunne man så tage stilling til om den skulle fortsætte ...

Men man skal tage til sig at man ikke er i praktik for at se om virksomheden kan bruge en hvor dygtig man er osv...

du er ene og alene i praktik for din egen skyld , den praktik tid skal bruges til at finde ud af hvor ligger dine ressourcer ? hvor længe kan du arbejde ? hvad tid på dagen er bedst for dig ? er der nogen hjælpemidler du skal bruge for at få det til at gå nemmere ? er der det så skal de skaffes og du skal prøve med de hjælpemidler og se om det er det rigtige ...

Jeg kan godt forstå de virksomheder der gerne vil afprøve en flekser først de står også lidt med håret i postkassen hvis ikke det går og ved at prøve det først har man et bedre udgangspunkt ..

men lad os sige at du har arbejdet inden for faget i forvejen , ja så er der jo ikke den store videnskab i det og 14 dage en måned burde være nok ...

nogen virksomheder vil meget gerne presse citronen og se om man ikke lige kan få fire måneder feks , der skal man sætte bremsen i og det skal man for så vidt gøre med det samme man mener at det er oplagt for virksomhed og en selv hvad man kan og ikke kan ,.....

hvad ang den eksterne aktør , så ville jeg som andre også har foreslået skrive til min sagsbehandler og sige at man ikke har tiltro til den eksterne aktør og at man selv har skaffet sig mulighed for et job , men ikke har lyst til at bruge den eksterne aktør til etablering hvorvidt det går ved jeg ikke , men du kunne jo også prøve at sige det til den eksterne aktør (der må være en chef ) og så se om der er en anden jobkonsulent der kan tage med dig ...

Held og lykke med dit forhåbentlig nye job
  Besvar med citat
Gammel 24-09-2008, 08:47   #6
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Mange tak....

for Jeres svar...
Ang. praktikken så er jeg selv interesseret i at der er praktik først, for jeg har trods alt været væk fra arbejdsmarkedet i næsten 2 år, og godt nok er jeg blevet tilkendt fleksjob, men det er jo lidt af et projekt at skulle igang igen, når man har det så dårligt fysisk.
Men jeg tager på jobcentret idag og siger jeg selv har fundet et muligt job, og må jeg tage den derfra, for jeg nægter at bruge den eksterne aktør, han burde nok være blevet på sin pension 100% for det der duer han altså ikke til, selvom han godt kan lide at "prale" med at han har haft 100 fleksjob sager igennem da han arbejdede... godt så!!!!
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2008, 08:08   #7
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Hvad er en ekstern aktør????

Sidst redigeret af Stezu; 29-11-2008 kl. 22:29. Årsag: citat overflødigt
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2008, 12:24   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zastrow

De eksterne aktører er private virksomheder,som Jobcentrene udlicitereren del af deres arbejdsopgaver til.

For eksempel kan den eksterne aktør stå for kurser, rådgivning og kontakten
til dig.

Du kan klage over de eksterne aktøre nøjagtig som du kan klage over kommunen , der gælder de samme regler for dem som der gør for kommunen
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
praktik overstået hvad så limaje Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 16-03-2012 16:59
Praktik ophør - hvad så? Sejtand Jeg er kommet i praktik. 6 28-06-2011 15:50
Min sagsbehandler vil have mig i praktik først mawebbro Spørgsmål ang fleksjob 25 09-05-2009 10:59
Hvad kommer først? zuza Dit og Dat 11 08-11-2008 22:30
Jeg har fået praktik med henblik på job sun-lady Jeg er kommet i praktik. 13 24-09-2008 22:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension