K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2009, 20:14   #1
frk.lykke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 15
frk.lykke er ny på vejen
Brug for hjælp om fremtiden.....

så er jeg tilbage igen, har været herinde før men har ikke kunne overskue så meget den sidste tid.

Jeg er kommet i den meget uheldige og frustrende situation, at jeg står uden forsørgelsesgrundlag der ikke er blevet varslet mig inden. Sagen i korte træk.
Jeg blev sygemeldt den 9/12-08 pga. graviditetsproblemer og på dette tidspunkt havde jeg været i arb. prøvning i 10 uger, hvor jeg forsøgte at komme op i tid men stoppede på 18 timer med øgning af smerter og en ekstrem træthed og absolut kørt ned, kunne ingenting herhjemme pga, smerter. Min egen læge skrev til dem, at de gjorde varig skade på mig hvis de fortsatte med at øge mig i tid.....

Siden juni måned har jeg ringet for at gøre kommunen opmærksom på at min barsel sluttede den 6/8-09 og at jeg var fuldtidssygemeldt igen og dermed søgte om sygedagpenge........ INGEN fortalte mig i de 2 mdr. at de påtænkte, jeg ikke skulle have forlænget mine sygedagpenge ej heller min sagsbehandler før barsel, der heller ikke lavede en jobplan for, hvad der skulle ske efter endt barsel........

Nu står jeg så her med lægeerklæringer fra både egen læge og fra smertecenter Skørping på, at jeg er kronisk smertepatient og deres vurdering er, at jeg ikke kan vende tilbage på ordinære vilkår og kun fleksjob med maximal støtte og rummelighed........

Kommunen HAR skrevet i deres afgørelse, at de ikke finder mig egnet til revalidering qua min uddannelse som ergoterapeut - betyder det så ikke at der kun er fleksjob eller pension tilbage, når de skriver sådan????

Og så er kommunen så søde at gøre opmærksom på at de gerne vil hjælpe mig med at klarlægge min arbejdsevne i en arb. prøvning men uden forsørgelse....tak for ***

Har I nogen gode råd? Jeg påtænker at klage over afgørelsen om sygedagpenge via min advkat men jeg orker snart ikke mere. Har været sygemeldt siden 2006 pga. en arbejdsskade.......
frk.lykke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 13:04   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af frk.lykke Se meddelelser
så er jeg tilbage igen, har været herinde før men har ikke kunne overskue så meget den sidste tid.

Jeg er kommet i den meget uheldige og frustrende situation, at jeg står uden forsørgelsesgrundlag der ikke er blevet varslet mig inden.
Den anden dag sagde vores kære beskæftigelsesminister at der faktisk findes imellem 60.000 og 70.000 mennesker i din situation...og de er IKKE talt med som almindelige ledige....helt vildt synes jeg...

En af vores bruger herinde Ragdoll...har en underskriftindsamling imod gensidig forsørgelsespligt...det var måske værd at skrive under på for dit vedkommen...
Du kan læse mere om den her http://www.k10.dk/showthread.php?t=10146

Citat:
Sagen i korte træk.
Jeg blev sygemeldt den 9/12-08 pga. graviditetsproblemer og på dette tidspunkt havde jeg været i arb. prøvning i 10 uger, hvor jeg forsøgte at komme op i tid men stoppede på 18 timer med øgning af smerter og en ekstrem træthed og absolut kørt ned, kunne ingenting herhjemme pga, smerter. Min egen læge skrev til dem, at de gjorde varig skade på mig hvis de fortsatte med at øge mig i tid.....

Siden juni måned har jeg ringet for at gøre kommunen opmærksom på at min barsel sluttede den 6/8-09 og at jeg var fuldtidssygemeldt igen og dermed søgte om sygedagpenge........ INGEN fortalte mig i de 2 mdr. at de påtænkte, jeg ikke skulle have forlænget mine sygedagpenge ej heller min sagsbehandler før barsel, der heller ikke lavede en jobplan for, hvad der skulle ske efter endt barsel........
Nej det er desværre sådan vi ser at de gør i mange tilfælde...

De gør intet før de absolut skal...og så bliver det tit til nogle rodede fejlagtige afgørelser...

Eneste råd er: KLAG KLAG KLAG

Citat:
Nu står jeg så her med lægeerklæringer fra både egen læge og fra smertecenter Skørping på, at jeg er kronisk smertepatient og deres vurdering er, at jeg ikke kan vende tilbage på ordinære vilkår og kun fleksjob med maximal støtte og rummelighed....
Det er kun kommunen der kan afgøre hvilken ydelse du skal ind under...
Det eneste læger, speciallæger, smertecenter osv kan skrive om er ens diagnose, arbejdsevne osv...
For at blive fleksjob visiteret...skal man have en varig nedsat arbejdsevne og det er det dine læger helst skal skrive...

Citat:
Kommunen HAR skrevet i deres afgørelse, at de ikke finder mig egnet til revalidering qua min uddannelse som ergoterapeut - betyder det så ikke at der kun er fleksjob eller pension tilbage, når de skriver sådan????
Det kommer an på om du har en varig nedsat arbejdsevne og om den er stor nok til at du ikke kan komme i beskæftigelse på normale vilkår inden for alle områder...

Citat:
Og så er kommunen så søde at gøre opmærksom på at de gerne vil hjælpe mig med at klarlægge min arbejdsevne i en arb. prøvning men uden forsørgelse....tak for ***
Ja det er noget møj at stå uden forsørgelse...men det er nok eneste måde hvor du og kommunen kan finde ud af hvad det er du kan og hvor meget..så du kan komme videre med din sag og liv...

Citat:
Har I nogen gode råd? Jeg påtænker at klage over afgørelsen om sygedagpenge via min advkat men jeg orker snart ikke mere. Har været sygemeldt siden 2006 pga. en arbejdsskade.......
Du skal helt klart klage over den afgørelse...
Du kan læse mere om sygedagpenge stop her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

En ting du skal huske...det er at du ikke skal give op...
Det vil kun gå ud over dig selv og din familie, helbred osv...

Ved stop af dine sygedagpenge...der skal kommunen have taget stilling til om du er berettiget til fleksjob eller førtidspension...

De skal samtidig have lavet en opdateret ressourceprofil på dig...

Disse ting kan du læse mere om på det link jeg lige har lagt til dig..

Men har de ikke overholdt disse ting...ja så har man en meget bedre sag når man skal klage...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 20:07   #3
frk.lykke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 23
Styrke: 15
frk.lykke er ny på vejen
Tusind tak for dit svar Jeg var været inde og læse på de links du har skrevet og de bekræfter mig bare i, at kommunen har lavet fejl og der skal ankes. Men jeg synes stadig det er svært at gennemskue. Samtlige læger inkl. smertecenter har de sidste 3 år skrevet til kommunen at min skade er varig og der ingen behandlingsmuligheder er udover smertestillende medicin og lidt vedligeholdesestræning.

Der blev ikke taget stilling til før mine barselspenge stoppede, hvad der så skulle ske altså forsørgelsesmæssigt og det forstår jeg ikke er lovligt, når de var fuldt forberedt på, jeg blev fuldtidssygemeldt........

Og kommunen har ikke taget stilling til andet end at jeg ikke kan revalideres og nu vil hjælpe mig ud i en arbejdsprøvning.
frk.lykke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ung og brug for hjælp zytex92 Din historie 29 05-11-2014 17:20
Brug for hjælp!!! cph2011 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 10-09-2011 23:52
Jeg har brug for hjælp... nille1979 Alt det andet 4 19-05-2010 15:53
brug for et råd hjælp c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 19 18-10-2009 10:14
Har Brug For Hjælp ! spedersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 13-11-2006 15:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension