K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2011, 14:11   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Noget Se meddelelser
Er der slet ikke nogen regler for hvor længe det må tage?
Nej

Personligt synes jeg ikke 3 mdr. er så lang tid.

Internt kan de have frister for hvor lang tid, der skal gå, men lovgivningsmæssigt er der ikke noget til ressourceprofil.
Men ressourceprofil er jo en del af sagsbehandlingen/et forløb, så de skal have den tid det tager...

Man skal tænke på, at de har jo mange mange sager.... Så forvent ikke ligefrem at tingene kan gå hurtigt nok.

Vær tålmodig... Tænk på noget andet imens og pludselig er de 3 måneder måske gået....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2011, 23:46   #12
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Må tilslutte mig at tre måneder ikke er voldsomt lang tid. Min RP blev startet i november og er næsten helr færdig - Sb mangler at tilføje mine rettelser og kommentarer efter jeg har haft den til partshøring
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 15:29   #13
Noget
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Indlæg: 16
Styrke: 14
Noget er ny på vejen
Tak for alle jeres svar

Til jer som mener at 3-4 måneder ikke er lang tid, vil jeg sige at alt er jo relativt. Jeg synes det er lang tid, når det eneste der skal gøres er at skrive det sammen som allerede er samlet.
Men hvis kommunen så bare kunne love det var færdigt til den tid, så var det nok nemmere at leve med.
Men der er jo ikke noget at gøre ved det.

Til dig som fik besked på selv at gøre det, det kunne måske være en mulighed at spørge om man kunne få lov til det? Hvad kræver det?
Noget er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 16:03   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal absolut ikke selv gøre det
fordi så er det dig selv, som stå for alle fejl og ikke din sagsbehandler
som du så ikke kan klage over

en ressourceprofil skal skrives af en sagsbehandler fra kommunen og ikke nogen anden
hvis man selv skulle skrive, hvad skulle man så bruge kommunen til
det er helt absurd og får at vide man selv kan lave den.

når den så er færdig skrevet af din sagsbehandler
så bliver den sendt til parthøring og der kan du så komme med kommentar
det er den eneste måde at gøre det på. hverken mere eller mindre

kan sige jeg har ventet 6 måneder, bare for en udtagelse fra en lægekonsulenten
det tog cirka 5 måneder i min sag og få lavet en ressourceprofil
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2011, 22:19   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Noget Se meddelelser
Jeg synes det er lang tid, når det eneste der skal gøres er at skrive det sammen som allerede er samlet.
Det er både ubehageligt og frustrerende, at vente på noget, som virker så simpelt og ligetil, men en sagsbehandler har jo mere end én sag, at tage sig af.
For mit eget vedkommende måtte jeg også pænt vente på, at min sb nåede til min rp i bunken, hun havde lige en 3-4 stykker der kom før mig, og de ville jo også gerne have deres sag gjort færdig, og så skulle hun da også lige holde lidt ferie.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 14:24   #16
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Man laver den ikke som sådan selv, man giver en masse input til den, som SB'er bruger. Så laver h*n den færdig, og så får du den til gennemsyn og godkendelse.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 15:49   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Man laver den ikke som sådan selv, man giver en masse input til den, som SB'er bruger. Så laver h*n den færdig, og så får du den til gennemsyn og godkendelse.
Jeg fik lov til selv, at skrive det helbredsmæssige.

Min sb ville have brugt det fra min første rp, men jeg mente ikke, at der var nogen grund til, at brygge videre på min daværende sb's løgnehistorier, så jeg spurgte pænt, om ikke jeg selv måtte skrive et forslag.

Min beskrivelse blev citeret ordret i rp'en.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Behandlingstid muse Spørgsmål ang fleksjob 6 08-09-2012 18:13
behandlingstid nielsen17 Spørgsmål ang fleksjob 1 07-07-2012 16:54
behandlingstid? rakke Spørgsmål ang fleksjob 3 29-03-2012 08:43
Behandlingstid BAN archibald At søge førtidspension 7 11-01-2012 10:12
§17 og behandlingstid MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 17-12-2009 13:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension