K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2017, 01:05   #11
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Sig til kæresten at du hygger dig med hans familie/venner, men at det går dig på når de omtaler syge og handicappede som folk der selv er skyld i deres situation. Og at du har brug for hans opbakning.

Når du er i sociale situationer, så sig det som det er. At du læste på uni men blev nødt til at droppe ud pga kronisk sygdom. Og tal ellers om noget du går op i.

Jeg er selv akademiker, og det er ikke altid sjovt at forklare, at jeg ikke længere har tilknytning til arbejdsmarkedet, - men sygdom er hver mands herre, og jeg nægter at skamme mig over, at jeg blev ramt.
Som mange andre her også som jeg før selv har skrevet, så bør kæresten være loyal.
Tal med din kæreste og håber du finder gehør.
Hvordan I skal tale sammen er ikke til at vide, da vi ikke kender Jeres måde at kommunikere på.
Om det er at gå på toilettet, give hånden et klem, blinke med øjet eller noget helt fjerde er ikke til at vide, men allerhelst så jeg gerne at vi i danmark generelt blev mere direkte, og at han kort og godt rejste sig op, og sagde:

Prøv at hør her, jeg elsker den kvinde, som sidder lige der. Det er noget af det bedste der er hændt mig, men det gør mig trist, at I, som jeg hører det stiller spørgsmål til hendes arbejdsevne/uddannlese.
Den kvinde jeg elsker har en sygdom,der gør at hun ikke arbejder som I, men det gør hende ikke til et ringere menneske.

At tale uden om, lade som om og tale sig forbi med andre emner fastholder jo bare stigmatiseringen , og det er jo vor tids svøbe.

Sidst redigeret af vasen; 11-01-2017 kl. 01:07.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2017, 13:10   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Som mange andre her også som jeg før selv har skrevet, så bør kæresten være loyal.
Tal med din kæreste og håber du finder gehør.
Hvordan I skal tale sammen er ikke til at vide, da vi ikke kender Jeres måde at kommunikere på.
Om det er at gå på toilettet, give hånden et klem, blinke med øjet eller noget helt fjerde er ikke til at vide, men allerhelst så jeg gerne at vi i danmark generelt blev mere direkte, og at han kort og godt rejste sig op, og sagde:

Prøv at hør her, jeg elsker den kvinde, som sidder lige der. Det er noget af det bedste der er hændt mig, men det gør mig trist, at I, som jeg hører det stiller spørgsmål til hendes arbejdsevne/uddannlese.
Den kvinde jeg elsker har en sygdom,der gør at hun ikke arbejder som I, men det gør hende ikke til et ringere menneske.

At tale uden om, lade som om og tale sig forbi med andre emner fastholder jo bare stigmatiseringen , og det er jo vor tids svøbe.
Det med at give hånden et klem, var netop at de aftalte at hun gjorde det når situationen blev ubehagelig for hende, og så kunne han netop tja, enten sige noget eller skifte emnet
Det kan jo være at han ikke lige har tænkt over hvordan den måde familien snakker, kan lyde for fremmede, når han måske er van til at høre den retorik (selvom han ikke nødvendigvis er enig). Når man kender folk godt, kan der være ting ved dem, som man ikke tænker så meget over mere
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension