K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Hvordan forløb det da du søgte fleks?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hvordan forløb det da du søgte fleks? Her kan du beskrive hvordan det er at blive visitert til fleks, hvad enten du er en af dem der har et godt og korrekt forløb, eller en af dem der har et håbløst og umenneskeligt forløb.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2009, 19:35   #1
Liberg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Lokation: Blovstrød,Allerød Kommune
Indlæg: 22
Styrke: 15
Liberg er ny på vejen
Smile En fair vej mod Fleksjobvisitation

Hej kære alle på K10.

Først og fremmest tak til alle jer der trods sygdom og personlig kamp evner
at hjælpe andre der er i klemme i systemet. Min historie "begynder" i december 2007,da jeg bliver syg med 3 blodpropper i hjernen.Jeg var dengang
selvstændig restauratør,og kraftigt i fremgang.Efter 1,5 måneds indlæggelse på
div.hospitaler var jeg hjemme igen,med manglende synkeevne,halvsidig lammelse,og voldsom svimmelhed/koordinationsbesvær.De flg.måneder blev restauranten drevet primært af min kone og familien,omend min tilstand bedredes noget.I længden var det dog ikke holdbart så jeg måtte i juli 2008,kaste håndklædet i ringen og anmode kommunen om sygedagpenge.
2 dage efter jeg havde afsendt skemaet fik jeg brev fra kommunen at disse
var bevilget fra 24/7-2008. En lille uge efter ringede en dame fra kommunen
og forespurgte om hun og en sagsbehandler måtte komme på besøg og få noget historie om mig skrevet ned.Det sagde jeg sæføli tak til. Under besøget
griflede begge damer ned på deres blokke,medens de spurgte om alt muligt helt tilbage fra barndommen.Angiveligt til en start på noget der hed en resourceprofil.Det var sådan set meget hyggeligt,men deres snak om mulig ftp.
huede mig bestemt ikke.Ikke fordi jeg har noget imod ftp. som begreb,men mere fordi jeg havde voldsomt svært ved at skulle acceptere at jeg var så syg så jeg slet ikke havde nogen arbejdsevne.Damerne foreslog at jeg kunne blive koblet på kommunens genoptræningsmuligheder.Det takkede jeg ja til,dog
mente damerne at det var nødvendigt at få undersøgt hvor stor den opståede skade i min hjerne var. Det de foreslog var at sætte mig i forbindelse med en neuropsykolog,samt bad mig acceptere at mine oplysninger
blev sendt til hjerneskadecenteret.Dette gjorde jeg selvfølgelig.Ca.14 dage efter havde jeg så besøg af neuropsykologen,der ligeledes griflede en masse
detaljer om mig ned,hun mente at jeg skulle neuropsykologisk/kognitivt testes.
Hun undskyldte at der var lidt ventetid grundet flytning af hjerneskadecentret.
Men endelig i sept. måned kunne jeg komme til test. Testen viste sig at være en laaang række små opgaver i såvel det hukommelses som indlærings og kombinationsmæssige,det hele tog 4 timer. Hun ville sende resultatet til kommunen og kunne fortælle mig at nok var jeg skadet i nogen grad men ikke så slemt som hun havde frygtet.Ca.14 dage efter dette var det kommunens jourhavende fysioterapeut der bad om at komme på besøg.Under dette aftaltes der fysisk træning i det kommunale regi,og en lille uge efter kom den skriftlige bevilling fra kommunen og at træningen skulle starte 6/10 2008.
ved træningens start fik jeg tilknyttet såvel en ergoterapeut som en fysioterapeut(holdledere),men senere da træningen gik så godt at jeg langt havde overhalet holdet,med min egen "terrorist" (læs fysioterapeut).Overgik i løbet af vinteren til selvtræning.I februar 2009 blev det på koordinerende møde
vedtaget at sigte efter fleksjob og at kommunen accepterede at den neuropsykolog der havde stået for testen også skulle stå for opfølgningen under den påfølgende arbejdsprøvning.Arbejdsprøvningen kom via jobcenterets
mellemkomst til at foregå et af mig og neuropsykologen valgt virksomhed(helt almindelig virksomhed) og neuropsyk. stod for kontakten ml. arbejdsplads,mig selv og kommunen.Arbejdsprøvningen gik fint og viste at jeg var i stand til at arbejde 19 timer i ugen,inden trætheden og koordinationen svigtede.Arbejdsprøvningen skulle vare til 30/9. Så længe fordi neuropsyk. ikke kunne udelukke komplikationer fra hjerneskaden. I oktober skrev neuropsyk.konklusion og afslutning.Og på det påfølgende plenummøde
kunne kommunen oplyse at de ville indstille mig til fleksjob.Endelig i starten af december kunne jeg underskrive resourceprofil,og her de 10/12 var indstillingen på fleksteammøde,og jeg har fået mail fra sagsbehandleren at jeg ER visiteret til fleksjob på det møde og at jeg får det officielle brev i næste uge.Jeg har klart opfattet kommunens sagsbehandling som sober og professionel,omend at jeg kan have svært ved at forstå at de enkelte dele
af den skal tage så lang tid.Tak til jer der har holdt ved til hele denne "roman",
men jeg synes det er rart at der også er solstrålehistorier indimellem.

Alle gode hilsener

Liberg
Liberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 20:53   #2
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Dejligt at høre når systemet virker

Tak for dim historie - håber du finder et rigtigt godt fleksjob!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 21:09   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja dejligt og hører nogle gode historier.
har arbejdet siden jeg var 12 og taget en lang uddanelse og det tog mig vil 1,5 år at acceptere arbejdsmarkedet var udelukket og fællesskabet på en arbejdsplads.
men det er desværre helt udelukket for mig.
der er kun pension tilbage uanset om jeg ønsker det eller ej.

men held og lykke med at komme ud i det pulserende liv og få et rigtig godt flexjob

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-12-2009 kl. 21:12.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 17:24   #4
Liberg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Lokation: Blovstrød,Allerød Kommune
Indlæg: 22
Styrke: 15
Liberg er ny på vejen
Hej kære alle.

YES så kom det det "officielle" brev med fleksjobbevilling pr.1/1-2010.Ydermere har jeg fået besked fra det praktik sted jeg var hos i arbejdsprøvning,at de vil ansætte mig så snart deres hovedkontor giver dem lov til at bruge lidt flere personaletimer.Glæder mig nu blot over at skulle nyde den
kommende juletid,uden at skulle spekulere såå meget.

Og glædelig jul til alle

Liberg
Liberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 17:52   #5
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Sikke en solstrålehistorie, og dog, det var jo bedre hvis der ikke var sket
dig noget, men du kan da betragte fleksjobbet som en forsinket julegave,
ikke værst.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem skal vi stemme på for at få fair behandling i København ? Nøgne tær Politik og Samfund 13 20-11-2013 13:45
Den berømte fleksjobvisitation 'ned til to timer om ugen'? L.S. Spørgsmål ang fleksjob 9 24-02-2013 20:39
Er det fair? Tullee Politik og Samfund 8 22-01-2013 10:04
Fair Fordeling Razmo Politik og Samfund 5 01-09-2009 16:14
Pris for fair behandling af borgere zuza Politik og Samfund 0 23-10-2007 23:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension