K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2010, 11:01   #1
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hjælp med ressourceprofilen

er igang med at udfylde ressourceprofilen til en pensionsansøgning men er nogle ting i den jeg er i tvivl om. håber nogen her kan hjælpe:

for det første må man vedlægge en personlig beskrivelse af ens liv i form af et bilag??

dato og opstarts dato? er opstarts dato den dag man begyndte og snakke om pension med sagsbehandleren?

udviklingsmulighedder? hvad kan man skrive i dette felt når man har kroniske smerter og socialfobi og hvad "tør" man skrive?? forstår ikke hvad man kan skrive der...

indlæringsevne?? om jeg er dum??? kan man bare skrive normalt begavet?

desuden vil jeg spørge evt andersine herinde som er sagsbehandler.... hvis nu den her pension skulle gå igennem.... nu er jeg kun 25 og har en samlever.. hvor meget må han tjene ialt før de piller ved mine penge hvis jeg ikke tjener noget? syntes det er så strengt at jeg blir straffet pga hvad han end laver vi er jo ikke gift!!!

får man mere i boligsikring som pensionist? lige nu straffer de os fordi jeg er på kh så den oprindelige på 600 er kun på 200 lever mere el mindre af rugbrød! bor dyrt og tør jo ikke flytte når sagen er igang.

jeg er kun 25 og vil måske gerne for min livskvalitet gå på kurser eller lign senere hen er det noget kommunen vil bevillige når jeg er på pension??

mange tak for hjælpen.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2010, 11:55   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
er igang med at udfylde ressourceprofilen til en pensionsansøgning men er nogle ting i den jeg er i tvivl om. håber nogen her kan hjælpe:

for det første må man vedlægge en personlig beskrivelse af ens liv i form af et bilag?? .
Ja! Så er det bare op til sagsbehandleren at lægge det ind, hvor vedkommende synes det passer ift. profilen. Kunne f.eks. være under "Andet arbejdsmarkedsrelevant".

Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
dato og opstarts dato? er opstarts dato den dag man begyndte og snakke om pension med sagsbehandleren?

udviklingsmulighedder? hvad kan man skrive i dette felt når man har kroniske smerter og socialfobi og hvad "tør" man skrive?? forstår ikke hvad man kan skrive der... .
Umiddelbart tror jeg ikke du skal udfylde noget af det. Vurderingsfelterne er forbeholdt sagsbehandleren, som skal vurderer ud fra dine og andres oplysninger.
Hos os har vi i hvert fald fjernet de felter, da folk bare bliver forvirrede, men det kan sevfølgelig være at de skal udfyldes hos din kommune?

Men under alle omstændigheder, så husk altid at skrive noget med at du håber - det er ikke det samme som at tro, hvis det nu ikke skulle gå som du tror/håber.

Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
indlæringsevne?? om jeg er dum??? kan man bare skrive normalt begavet?.
Tja, det kan jo godt være, om man er dum. Men det handler nu mere om, hvorvidt du er i stand til at lære nyt (man kan jo have f.eks. hukommelsesproblemer), og hvis du kan lære nyt, hvordan kan du det så, ved at læse dig frem, prøve dig frem osv. (det er også her man f.eks. kan skrive at man er ordblind).

Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
desuden vil jeg spørge evt andersine herinde som er sagsbehandler.... hvis nu den her pension skulle gå igennem.... nu er jeg kun 25 og har en samlever.. hvor meget må han tjene ialt før de piller ved mine penge hvis jeg ikke tjener noget? syntes det er så strengt at jeg blir straffet pga hvad han end laver vi er jo ikke gift!!!

får man mere i boligsikring som pensionist? lige nu straffer de os fordi jeg er på kh så den oprindelige på 600 er kun på 200 lever mere el mindre af rugbrød! bor dyrt og tør jo ikke flytte når sagen er igang.

jeg er kun 25 og vil måske gerne for min livskvalitet gå på kurser eller lign senere hen er det noget kommunen vil bevillige når jeg er på pension??

mange tak for hjælpen.
Hmm pas, jeg er ikke så stærk i økonomien omkring når man får pension.
Men jeg MENER at pension ikke er påvirket af en samlevers indkomst, men at det kun gælder når man er gift - men jeg ved det ikke. Men ellers så ring til kommunens pensionskontor når det er gået igennem, så kan de give dig de præcise tal, også for boligsikring osv.

Hov så lige i en anden tråd, at pension også påvirkes af en samlevers indkomst (totalt tåbeligt, måske derfor jeg havde fortrængt det)

Ift. kurser, så kommer det an på hvad det drejer sig om. Hygger du dig med et hæklekursus som du ikke skal bruge til andet end hygge, så er det ikke noget kommunen kan/vil blande sig i.

Men vil du f.eks. gerne have en ungdomsuddannelse, eller anden uddanelse, og måske også hjælp til det, så skal du snakke med din sagsbehandler først. Det er lidt forskelligt om det kan lade sig gøre eller ej, alt efter situationen.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874

Sidst redigeret af Andersine85; 20-07-2010 kl. 11:57.
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofilen? Kid2 Alt det andet 7 12-09-2012 11:37
Opdatering af ressourceprofilen???? Kid2 Alt det andet 8 06-09-2012 11:38
Opdatering af ressourceprofilen. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-08-2012 15:36
Ressourceprofilen. Hejdien Alt det andet 45 28-03-2009 01:24
Læs mere om ressourceprofilen Webmaster Et godt link! 0 09-04-2007 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension