K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2011, 13:10   #1
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Fleksjobbere tvunget på Jobnet ???

Mon der er flere end mig, som har hørt rygtet om at: ( Nu SKAL fleksjobbere oprette deres CV på Jobnet) ??
Jeg har været inde og se lidt på deres "oprettelsessider". Her er jeg faldet over een ting, som jeg mener er urimelig ( ulovligt ?? ) i forhold til flekser.

De skriver under: Skjul CV-oplysninger.

Citat:

Det er vigtigt, at dit navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse fremgår af dit CV, så en arbejdsgiver let kan få fat på dig. Men du har mulighed for at markere de oplysninger, du ikke ønsker vist i dit CV.

Det fremgår, at du kan skjule bla. navn og adresse, men ikke dit telefonnummer og evt mailadresse.

Jeg mener, at man når det drejer sig om fleksjob, hvor personlige oplysninger som fx. at man er fleksjobber med skånehensyn, så kommer Jobnet i konflikt med persondataloven. Så inden det bliver tvang, er der altså noget som bør laves om. Det er vel egentligt okay, at vi også skal lave et CV. Men et fleksjob CV er da noget specielt i sin udformning.

Så hvis rygtet taler sandt så tror jeg ikke, at jeg lige springer på CV vognen.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 14:42   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
job net

I herning kommune, skal vi lægge cv på jobnet ellers ryger ledigheds ydelsen.
mine oplysninger var kun mail adrs. der er jo også nød til, at være noget,hvis der skulle komme en arbejds giver med et job til dig.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 15:13   #3
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg er fleksjobber - og HAR job...

Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Mon der er flere end mig, som har hørt rygtet om at: ( Nu SKAL fleksjobbere oprette deres CV på Jobnet) ??
Jeg har været inde og se lidt på deres "oprettelsessider". Her er jeg faldet over een ting, som jeg mener er urimelig ( ulovligt ?? ) i forhold til flekser.

De skriver under: Skjul CV-oplysninger.

Citat:

Det er vigtigt, at dit navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse fremgår af dit CV, så en arbejdsgiver let kan få fat på dig. Men du har mulighed for at markere de oplysninger, du ikke ønsker vist i dit CV.

Det fremgår, at du kan skjule bla. navn og adresse, men ikke dit telefonnummer og evt mailadresse.

Jeg mener, at man når det drejer sig om fleksjob, hvor personlige oplysninger som fx. at man er fleksjobber med skånehensyn, så kommer Jobnet i konflikt med persondataloven. Så inden det bliver tvang, er der altså noget som bør laves om. Det er vel egentligt okay, at vi også skal lave et CV. Men et fleksjob CV er da noget specielt i sin udformning.

Så hvis rygtet taler sandt så tror jeg ikke, at jeg lige springer på CV vognen.
Men hvis man er ledig fleks og interesseret i at få et job, vil det da være det mest naturlige at lægge sit CV på nettet. I grunden forbavser det mig, hvis ledige fleksjobbere ikke allerede har mødt krav om at skulle gøre det.
Og jeg er sikker på at alle ved, at fleksjobbere har skånehensyn, så ingen grund til at skjule det. Bare min mening...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 15:25   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er noget jeg mener vi alle skal have,de oplysninger du ikke vil have open ,skjuler men jo bare.

Selv viser jeg alder køn mail hvad jeg søger og time tal.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 15:53   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Da jeg blev visiteret til fleks fik jeg også besked om, at oprette mig på jobnet, og kigge ind min. 1 gang pr. måned.
Det var i 2008.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 16:11   #6
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
I Viborg kommune skal man lægge sit CV på jobnet når man er ledig fleksjobber.

CV'et bør ikke indeholde personlig info om hvorfor man har fleksjob, skånehensyn, timetal etc.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 16:44   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Fleksjobbere tvunget på Jobnet ???

--------------------------------------------------------------------------------
Sådan lød mit spørgsmål:

Mon der er flere end mig, som har hørt rygtet om at: ( Nu SKAL fleksjobbere oprette deres CV på Jobnet) ??
Jeg har været inde og se lidt på deres "oprettelsessider". Her er jeg faldet over een ting, som jeg mener er urimelig ( ulovligt ?? ) i forhold til flekser.

De skriver under: Skjul CV-oplysninger.

Citat:

Det er vigtigt, at dit navn, adresse, telefonnummer og e-mail-adresse fremgår af dit CV, så en arbejdsgiver let kan få fat på dig. Men du har mulighed for at markere de oplysninger, du ikke ønsker vist i dit CV.

Det fremgår, at du kan skjule bla. navn og adresse, men ikke dit telefonnummer og evt mailadresse.

Jeg mener, at man når det drejer sig om fleksjob, hvor personlige oplysninger som fx. at man er fleksjobber med skånehensyn, så kommer Jobnet i konflikt med persondataloven. Så inden det bliver tvang, er der altså noget som bør laves om. Det er vel egentligt okay, at vi også skal lave et CV. Men et fleksjob CV er da noget specielt i sin udformning.

Så hvis rygtet taler sandt så tror jeg ikke, at jeg lige springer på CV vognen.

Min kommentar:

Iflg. registerloven: Se § 7 og 8 som bla. skriver:

§ 7. Der må ikke behandles oplysninger om racemæssig eller etnisk baggrund, politisk, religiøs eller filoso-fisk overbevisning, fagforeningsmæssige tilhørsforhold og oplysninger om helbredsmæssige og seksuelle forhold.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 finder ikke anvendelse, hvis
1) den registrerede har givet sit udtrykkelige samtykke til en sådan behandling.

§ 8. For den offentlige forvaltning må der ikke behandles oplysninger om strafbare forhold, væsentlige sociale problemer og andre rent private forhold end de i § 7, stk. 1, nævnte, medmindre det er nødvendigt for varetagelsen af myndighedens opgaver.

Stk. 2. De i stk. 1 nævnte oplysninger må ikke videregives. Videregivelse kan dog ske, hvis:
1) den registrerede har givet sit udtrykkelige samtykke til videregivelsen.


Så jeg mener at videregivelse af helbredsmæssige oplysninger, ligger på kanten af det lovlige, selvom man har givet tilladelse til dette.
Dette kan jo blive tvunget. Ikke alle har lyst til at krænge sit helbred ud i en større offentlighed.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 16:49   #8
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Jeg har haft et CV derinde lige siden den dag jeg blev visiteret til det, 2½ år siden og aldrig fået én eneste henvendelse, og heller aldrig selv fundet noget brugbart derinde.

Man behøver altså ikke opgive noget telefonnummer.... den rubrik kan forblive tom, man kan nøjes med sin mailadresse..
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 16:56   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Ja Susanne. Så har i en anden udgave af Jobnet, end vi har her på Lolland

Her er mail og tlf stjernemarkeret som et "must" og kan ikke fravælges.

Men opskriften er måske at få et taletidskort og en ekstra mailadresse
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 17:12   #10
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Ja Susanne. Så har i en anden udgave af Jobnet, end vi har her på Lolland

Her er mail og tlf stjernemarkeret som et "must" og kan ikke fravælges.

Men opskriften er måske at få et taletidskort og en ekstra mailadresse
Så lang fra hinanden er vi da ellers ikke... men jeg har lige været derinde og tjekke og nej vi skal ikke opgive telefonnummer og jeg kan se at mail heller ikke har nogen stjerne, det er da uretfærdigt at der er forskel, for jeg ville da heller ikke have mit nummer frem....og hvem siger man har tlf. det er da ikke vedtaget ved lov... endnu

Men taletid og anden mail adresse kan man da godt, men jeg tror det er spild af udgift og tid, for jeg har som sagt i 2½ år aldrig fået én eneste henvendelse....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirring omkring Jobnet Soalik Alt det andet 23 09-07-2013 16:54
Førtidspension og de job på fx jobnet bruger2013 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 16-03-2013 16:34
Fleksjobber - tilmelde på Jobnet? Cordulla Alt det andet 12 28-04-2010 06:47
Autotjek af jobnet.dk Kimse Dit og Dat 5 05-02-2008 14:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension