K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2011, 16:26   #1
Mitte
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2010
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Mitte er ny på vejen
Jobtilbud fra kommunen

Jeg er blevet tilbudt et job af kommunen som ikke helt har min interesse (meget dårlig løn), kan jeg sige nej tak til tilbuddet og så stadig bevare min ledighedsydelse??
Mitte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 18:14   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tilbudt et job, som passer til dine skåne behov, kan du ikke sige nej og det er vel heller ikke rimeligt?
Det er jo ikke fordi der hænger job på træerne.
Så jeg ville nok sige tak og så måske søge efter et beder betalt job.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 18:17   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig
det er jo ikke anderledes end i en normal arbejdesituation
man må starte et sted og så finde noget bedre senere
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 18:44   #4
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
nej, nej, nej

Puha, tænker jeg lige. Fleksjobtankens ide er, at man skal have lov til at arbejde indenfor sit fag svarende til den uddannelse man har på nedsat tid, for at holde personen på arbejdsmarkedet.

Selvfølgelig bør det være sådan at man kan sige nej, hvis man ikke har lyst til det bestemte stykke arbejde. Det er altså ikke en slavehær uden rettigheder dem der er kommet på fleksordningen.

I mine øjne er alt arbejde ikke et godt arbejde, selvom der er arbejdsløshed. Og "at man skal starte et sted" og være taknemmelig oveni. Hvem har glæde af det. Det har dem der ejer virksomhederne og bliver rige af at holde lønningerne nede.

Efter ti år med en regering, der synes pengene ligger bedst i borgernes lommer og ikke vil have for meget stat, jubler over at fleksjobtanken er udvandet og de fleksjobramte kan styres og finde sig i hvad som helst.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 18:55   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kan vi godt være enig om
men sådan er loven ikke indrettet og det er den man må forholde sig til
for et nej kan betyde ingen ledighedsydelse og dermed kontanthjælp
hvis man alså har mulighed for det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 19:04   #6
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Hmm vil også lige indskyde at får man penge fra en A-kasse kan man heller ikke vælge og vrage. Det er efterhånden længe siden man måtte nøjes med at søge inden for sit "eget" fag.

Ikke man skal søge jobs man er "underkvalificeret" til, men man skal søge jobs som man er "overkvalificeret" til. Så alm arbejdsløse skal også søge jobs selvom det vil give lønnedgang i forhold til deres uddannelse!
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 19:04   #7
Namato
Ved at vænne sig til K10
 
Namatos avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Lokation: Århus
Indlæg: 12
Styrke: 14
Namato er ny på vejen
Et nej til et rimeligt jobtilbud betyder karantæne i forhold til ledighedsydelse i 5 uger. Et nej for anden gang i løbet af 12 mdr. betyder stop for ledigsydelsen.

Hvordan "rimeligt" defineres ved jeg så ikke... Tænker ikke lav løn alene er nok begrundelse for ikke at få karantæne.
Namato er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 22:22   #8
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Namato Se meddelelser
Et nej til et rimeligt jobtilbud betyder karantæne i forhold til ledighedsydelse i 5 uger. Et nej for anden gang i løbet af 12 mdr. betyder stop for ledigsydelsen.

Hvordan "rimeligt" defineres ved jeg så ikke... Tænker ikke lav løn alene er nok begrundelse for ikke at få karantæne.
man kan ikke få karantæne som modtager af ledighedsydelse, dvs. der er ikke noget der hedder karantæne.

så mister man sin ledighedsydelse helt og skal som vanlig arbejde 9 md. først.

Men jeg mener at have læst herinde, at man godt kan takke nej 1 gang, med en rimelig begrundelse, men så falder hammeren osse 2 gang
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 23:13   #9
viktoria
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2011
Lokation: horsens
Indlæg: 6
Styrke: 0
viktoria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
man kan ikke få karantæne som modtager af ledighedsydelse, dvs. der er ikke noget der hedder karantæne.

så mister man sin ledighedsydelse helt og skal som vanlig arbejde 9 md. først.

Men jeg mener at have læst herinde, at man godt kan takke nej 1 gang, med en rimelig begrundelse, men så falder hammeren osse 2 gang
det er så ikke sandt, i følge hvad jeg har fået at vide af min sagsbehandler i dag, og hvad der står i Det Centrale handicapråds folder om flexjob...

http://www.clh.dk/?id=1474#c3996 ca midt i denne folder (jeg kan ikke finde sidetal i netudgaven - men det er side 34 ud af 66 i min papirudgave)

der står reglerne er nøjagtig som Namato skriver

Hvor har du det andet fra?
viktoria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 00:11   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Puha, tænker jeg lige. Fleksjobtankens ide er, at man skal have lov til at arbejde indenfor sit fag svarende til den uddannelse man har på nedsat tid, for at holde personen på arbejdsmarkedet.
Nej det er det ikke, nedsat tid er som reglen et skånehensyn og mange fleker kan slet ikke bestride de job de kom fra, (mange gange er det netop jobbet som har været med til at man er blevet syg )


Citat:
Selvfølgelig bør det være sådan at man kan sige nej, hvis man ikke har lyst til det bestemte stykke arbejde. Det er altså ikke en slavehær uden rettigheder dem der er kommet på fleksordningen.
Nej det har du ret i og derfor kan man så også sige nej HVIS det er begrundet og begrundelsen accepteres og ellers kan man anke det hvis de stopper ens ledighed, men dårlig løn er ikke en god grund ( i myndighedernes øjne )


Citat:
I mine øjne er alt arbejde ikke et godt arbejde, selvom der er arbejdsløshed. Og "at man skal starte et sted" og være taknemmelig oveni. Hvem har glæde af det. Det har dem der ejer virksomhederne og bliver rige af at holde lønningerne nede.

Efter ti år med en regering, der synes pengene ligger bedst i borgernes lommer og ikke vil have for meget stat, jubler over at fleksjobtanken er udvandet og de fleksjobramte kan styres og finde sig i hvad som helst.
Her er flekser ikke meget anderledes stillet end andre ledig man skal tage de job der er

Læs evt den pjece som viktoria linker til
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
må kommunen det???? lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 25-08-2011 13:03
Privat jobtilbud - hvordan gør jeg det bedst muligt? qwe Spørgsmål ang fleksjob 5 10-12-2010 09:27
Lån hos kommunen? Michael6400 Alt det andet 16 08-05-2010 00:15
Jobtilbud?? Pernille Arden Spørgsmål ang fleksjob 1 14-09-2009 19:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension