K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2011, 07:50   #1
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Ny udviklingsplan for handicapområdet

Alt det her sker LIGE NU og jeg har fået denne information gennem 'Handiklip' og har ikke hørt eller læst om det nogen andre steder.

For mig ser disse 'visioner' hule og skræmmende ud...
Hvad mener I?
***

Ny handlingsplan for handicapområdet (18.05.2011)


Regeringen søsætter nu arbejdet med at udvikle en ny handlingsplan for handicapområdet. Handlingsplanen skal blandt andet udgøre rammerne for implementeringen af FN’s Handicapkonvention.


Regeringen har netop besluttet at udarbejde en ny langsigtet handlingsplan for handicapområdet. Handlingsplanen skal sætte rammerne for regeringens kommende prioriteringer på området og implementeringen af FN’s Handicapkonvention. Arbejdet indledes med en analyse, der skal afdække centrale udfordringer og udviklingstendenser på handicapområdet.

Handlingsplanen skal således være med til at sikre klare rammer for udviklingen af hele handicapområdet, ikke bare de offentlige tilbud. Det skal nemlig også handle om holdninger – til og om mennesker med handicap.

Socialminister Benedikte Kiær siger:
”Med handlingsplanen skaber vi klare rammer for udviklingen af hele handicapområdet og den store indsats, der allerede i dag finder sted. Jeg er sikker på, at vi med handlingsplanen får sikret en fælles retning for fremtidens handicappolitik og implementering af konventionen.”

I arbejdet med handlingsplanen skal der opstilles mål for indsatsen på handicapområdet. Et overordnet mål kunne eksempelvis være at flytte borgere med handicap fra rollen som passive modtagere til rollen som aktive medborgere. Under dette overordnede mål ligger også målsætninger som øget inklusion, øget inddragelse af civilsamfundet, større personligt ansvar og bedre håndtering af egne problemer.

Arbejdet forankres i en tværministeriel arbejdsgruppe med Socialministeriet for bordenden.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 08:37   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, det kan nemt blive forringelser.

Handicappede skal idag aktivt inddrages, og kompenseres for de begrænsninger de har.

Ved at tale om inklusion(som er et nyt pupulært ord)vil man formodentlig stille krav om større ansvar(der menes formodentlig, egen betaling), krav om at kunne arbejde mere mv.

Motto er, man skal yde for at nyde, det skal nu også gælde for de handicappede.
(min tolkning).

Se bare på, hvad der er skedt på vores område, især også vedr div ydelser, handicapbil, merudgiften, for blot at nævne to væsentlige punkter.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Besparelser på handicapområdet Benny Gerhard Politik og Samfund 0 19-03-2010 11:48
den koordinerende sagsbehandler på handicapområdet! buster Alt det andet 1 19-11-2009 23:32
Kommuner sparer på handicapområdet Lilli Susanne Politik og Samfund 0 02-09-2009 21:51
Projekt Mainstreaming af handicapområdet zuza Et godt link! 0 02-03-2008 23:14
handicapområdet på tapetet zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 28-06-2007 18:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension