K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2011, 19:45   #1
PerHolbæk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
PerHolbæk er ny på vejen
Afvist til flexjob.. - ftp?

Hej alle

Ja har jo skrevet lidt herinde løbende, men nu "vælter" det ind med nye diagnoser og beskrivelser i min sag. Foreløbiger diagnoser er: HMS (hybermobilitetessyndrom), Tinnitus, Forhøjet kolesterol, forhøjet blodtryk, depression, mavesår, håndled der ikke kan opereres mere i, stærke smerter i kæben og problemer med tænderne, Leiden faktor V (en slags bløder sygdom)

Skal sige at der i alle læge papirer står, at jeg har en varig og nedsat arbejdsevne... også i papirerne fra kommunens to lægekonsulenter.

Har nu været i forskellige arbejdsr prøvninger på sjette år. Er lige blevet forlænget nu i virksomhedspraktik. Blev visiteret til flexjob for 1 år siden, men dette blev afvist og sagen har været hele møllen igennem. Klage over kommunsens afgørelse, nyt afslag, klage til beskæftigelses nævnet og nyt afslag, derefter ankestyrelsen, men de kunne ikke gå ind i sagen, da den ikke er af pricipiel karakter. I maj måned røg klagen så til sidste instans, nemlig ombudsmanden. Afventer svar der og har fået at vide, at dette foreligger om 2-3 uger.

Men se, men alt imens hele denne her sag har kørt løs, er der nu tilstødt yderligere diagnoser. Polycytæmi - En sygdom som står opført under sjældne sygdomme og EDS - Ehlers Danlos syndrom - Ligeledes opført som sjælden sygdom. Derudover en ikke 100% udredning omkring hvilke gigtformer jeg også er diagnosticeret med.

Mit spørgsmål er så, da jeg jo ikke havde en nedsat arbejdsevne der gjorde jeg kunne få flexjob, så må jeg vel nærmest godt kunne tillade mig, at kæmpe videre og søge om en ftp.

Hvad er jeres holdning og har i nogle af de samme diagnoser?
PerHolbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 19:54   #2
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
bum bum bum....den er godt nok svær, hvad var deres begrundelse for afslag til fleksvisitation ????

De kloge siger jo idag at ALLE ens diagnoser/lidelser skal være stationære og at alle behandlingsmuligheder udtømte....er de det i dit tilfælde ??

Forhøjet kolesterol/ blodtryk, depression, mavesår, kæbe-tandproblemer kan der højest sandsynligt gøres noget ved !!
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 20:04   #3
PerHolbæk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
PerHolbæk er ny på vejen
Kæbe/tandproblemer kan der ikke gøres noget ved, da det er en bivirkning af Ehlers Danlos. Mavesår er opstået pga Polycytæmi, Tinnitus er stationær og depression er gudskelov velbehandlet. Der opstår bare problemer pga mecicinen mod de forskellige ting, indvirker på mine blodsygdomme

Mht afslaget, ja så var det, at jeg var for AKTIV i min fritid.

Svømning siger kommunen - Blev rådet til at gå i varmtvand bassin af Rigshospitalet.

Cykling siger kommunen - Jeg ejer De facto ikke en cykling.

Fodboldtræner siger kommunen - Er jeg stoppet med pga sagen da kommunen jo tiltrods for dokumentation for andet, vurderer at jeg er aktiv som træner??

Skal lige sige, at jeg hver eneste dag, er nødt til at sove 3-4 timer hver eftermiddag - Er 39 år. Så aktiv... - hmmm

Og ja, tilstandende er varige og alle muligheder/behandlinger er udtømte.
PerHolbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 20:18   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du har helt det samme problem som mig
en masse læger som skriver tilstandende er varige og alle muligheder/behandlinger er udtømte.
problemet er bare der ikke er en diagnose hvor arbejdsevnen er nedsat med 50 procent eller mere.
har selv 9 diagnose som gør jeg ikke kan arbejde
men jeg skal have lavet noget dokumentation på at det er alle 9 som til sammen gør jeg ikke kan arbejde
da mit også er psykisk skal jeg på bispebjerg hospital
hvor både det fysiske og psykiske bliver samlet i en erklæring
det er noget jeg har aftalt med min psykiater.
det er ikke alle som de tager i mod

så prøv og snak med din egen læge om at komme et sted hen
hvor de samler alt hvad du fejler i en erklæring
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 21:18   #5
PerHolbæk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
PerHolbæk er ny på vejen
Ja kan være jeg skal prøve at høre min læge om det.

Men, syntes bare ikke jeg kan se en linje i kommunernes afgørelser altså. Der kan f.eks. være en kommune der tildeler flex eller ftp, pga bare EN af mine diagnoser og så er der andre kommuner, hvor du jo nærmest skal være afgået ved døden, før du kan komme i betragtning.

Forstår ikke denne linje, eller mangle på samme...
PerHolbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 21:34   #6
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej

ved ikke hvilken ydelse du er på, men hvis du er på kontanthjælp, ville jeg søge en pgr. 17 på det foreliggende grundlag, da der er kommet mere sygdom til siden du søgte sidst så har de nemlig 3 mdr.. men det er bare min mening
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 21:42   #7
PerHolbæk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
PerHolbæk er ny på vejen
Jeg er på kontanthjælp - og det er simpelthen et mareridt.

Men det tror jeg da så jeg vil forsøge mig med

Mange tak for råd.
PerHolbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 21:46   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig

efter 6 år er det på tide din sag bliver set med nogen andre øjne
nemlig af beskæftigelsesankenævnet

du skal dog regne med et halvt år, før BAN ser på din sag, hvis du får afslag af kommunen.
men du har ikke noget og miste når du er på kontanthjælp
kommunen skal give en begrundelse for et afslag

husk for gudskyld og skriv
på det foreliggende grundlag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 21:46   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
hej

ved ikke hvilken ydelse du er på, men hvis du er på kontanthjælp, ville jeg søge en pgr. 17 på det foreliggende grundlag, da der er kommet mere sygdom til siden du søgte sidst så har de nemlig 3 mdr.. men det er bare min mening
Hvis du vælger, at søge en §17, så behøver du blot at skrive:

"Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumetationsgrundlag.

Med venlig hilsen PerHolbæk + cpr.nr."


Skrivelsen afleverer du personligt ved skranken i jobcenteret, og beder om en kvittering på, at de har modtaget den.

Der er vigtigt, at du husker, at skrive, at det skal være på det foreliggende dokumentationsgrundlag, da den ellers kører som en §18 og kan tage årevis.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2011, 21:59   #10
PerHolbæk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
PerHolbæk er ny på vejen
Mange mange tak for jeres hjælp.

Jeg vil søge mandag og så skal jeg naturligvis nok opdatere herinde.

Krydser fingre for ALLE der er i klemme - Kan nærmest sidestilles tortur.
PerHolbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afvist af psykiatrisk!!???!!! lillesine Din historie 9 22-11-2012 00:41
jeg er blevet afvist Tanjuda Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 31-05-2012 01:27
Afvist flex-sag samp Spørgsmål ang fleksjob 4 08-12-2011 13:11
min sag AFVIST...:(:(:( ace dk Alt det andet 22 07-02-2011 23:41
Ret til FTP afvist Karolina At søge førtidspension 10 10-09-2008 18:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension