K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2010, 05:16   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
’Demokratiet er altid truet’

»Der hersker en sundshedsfanatisme i det danske samfund. Vi må ikke ryge. Vi må ikke spise fedt. Mænd må ikke drikke mere end tre genstande om dagen. Vi skal dyrke så og så mange timers motion om ugen. Og vi gør det kraftedeme! Folk stiller sig uden for og ryger selv i frostvejr. Man finder sig i det. Der er ingen protester. Det er fint nok at være sund, men vi kan kun finde ud af det, hvis vi får det at vide ovenfra.«

"Problemet med disciplineringen er ifølge Søren Gosvig Olesen, at den går hånd i hånd med en voksende intolerance over de grupper i samfund, der vælger at leve anderledes end det, han kalder for normalmennesket. En intolerance, der presser outsiderne og anderledes tænkende til at rette sig ind efter normer og regler i mainsteamsamfundet."

http://www.information.dk/225829

Som talt ud af min mund -og hvordan var det nu lige, med de 3 r´r:
ro, renlighed og regelmæssighed!

(mon det er derfor at politikerne i dag laver denne mainstream kurs, jeg mener, de er jo et produkt af deres opvækst )
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 09:00   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nej vi må ikke drikke men det er stadig billiger at købe øl osv en købe en sodavand pga de høje sukker priser/afgifter derfor er det billiger at købe øl osv ryge tja den gammel konge han ligger og vender sig i sin grav lige pt han både røg og drag..vi dyrker alt det motion vi kan om ugen/dagen.rygeloven/ryge det er gået for vidt nu efter min mening men vil folk ryge ja i sne og slut så skal rygerne ud.og at sætter priserne op til 320 kr for en pakke smøger osv.så ligger vi alle bare flere penge i tyskland de sider allerede og klappe i deres små hænger af glæde.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 12:12   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Mht priser på alkohold og smøger, det ikke bare vil øge grænsehandlen, men det vil også øge forbruget af stærkere stimulanser.

Det eneste der holder mig fra at gå over til hash, er at jeg har børn, ellers slår hash´en faktisk hele 3 fluer med et smæk for mit vedkommende, det er billigere end at ryge (1) det er ADHD dæmpende (2) og er billigere end ADHD medicin (3) foruden det at jeg uden problemer kan skaffe det, ja selv genboens 12-årige, ved hvor han skal henvende sig, hvis han skulle få lyst til at prøve, hvilket han sikkert nok får på et eller andet tidspunkt, det hører nu en gang teenager årene til, skaffe smøger og alkohol kan han ikke bare sådan lige (bor i en meget lille by, købmanden udlevere ikke de ting til ungerne)

Rigtig meget frygter jeg deres plan med at ungerne nu skal være superbørn, der skal skubbes i gennem skole og udd´system, med sådan en fart at vi andre bliver helt svimmel, bare ved tanken.... Vi skal nu til at lave små voksende, det er jeg ikke 2 sek i tvivl om vil gå galt, helt galt. Skolerne (de fleste folkeskoler) har ikke midlerne til det, man kan ikke bare give skolerne 50 kr ekstra til hvert barn til hele skoletiden, tro det er nok og lade læse undervisning stå alene, vi/de burde da efterhånden have fundet ud af at arbejdsmiljø (det HELE) hænger sammen med effektivitet. Ungerne lærer da intet hvis de bliver mobbet, hvis de ikke har ordentlige bøger der er "up to date", ordentlig legepasser, ikke lærer respekt for hinanden, og jeg kan lave listen meget meget lang!

Jeg forstår ikke at de ikke ser noget mere på konsekvenserne, hvornår blev det lige sådan at midlet ophøjer målet, koste hvad det koste vil??? Hvornår var det, lige det begyndte at gå skævt?

Det er sørgeligt at vi ikke er bedre til at samles om ting, som ikke nødvendigvis lige kommer os selv ved personligt, og demostrere, men også den ret, bliver mere eller mindre taget fra os via love, jeg tør s q ikke risikere en anholdelse, en anholdelse, KUN for at være til stede, altså jeg har 3 små børn at tage vare på, så nytter de altså ikke at jeg sider og brummer den. Gad enlig vist om de anholder forældre der har deres børn med til en demo??? det skulle ikke undre mig at de kunne finde på det.
Faktisk ligner vi mere og mere USA på det punkt, de affinder sig også stilletiende, de tør heller ikke gå i samlet trop. Se Frankrig, der har borgerne LANGT! større indflydelse, men der ikke bare tør de demonstrere, de gør det, og endnu bedre så står de sammen, de ikke KUN ser på det der kommer dem selv ved direkte, men støtter gerne op om andre ting, og sjosker på gader og stræder i tide og utide.

Jeg fruger oprigtigt for mine børns generation, specielt de af børnene som af den ene eller anden årsag må stå af den løbske vogn, hvilket jo gerne er de svages børn... vores børn, stakkels børn!
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Demokratiet og Politiske Forhandlinger/Reformer Experimental Politik og Samfund 5 02-03-2012 04:28
Uhæderlige ministre truer demokratiet buster Politik og Samfund 4 22-08-2011 00:08
Demokratiet løbet løbsk-Totalitarismen er død buster Politik og Samfund 10 22-01-2011 00:31
Dummere end demokratiet tillader buster Politik og Samfund 0 29-11-2010 08:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension