K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2011, 22:19   #11
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det er meget svært at spå om hvad BAN vil gøre i sådan en situation (og i andre)

Skal lige høre, var det på den almindelige varighedsbegrænsning de stoppede sygedagpengene?
Så du din ressourceprofil? Skrev de noget om hvordan de så dine muligheder for revaliderng, flekjob, eller førtidspension?
Det skal de nemlig tage stilling til.

?
Hej Ricky
Jeg var i første omgang ved at "falde" for den almindelige varighedsbegrænsning, da de forlængede sygedagpengene i forbindelse med den stivgørende opreration. Da operationen så viste sig ikke at gøre mig rask, varslede de igen ophør af dagpengene. Da vi pointerede at min depression var forværret og jeg var kommet i medicinsk behandling for social angst, indhendtede de statusattes fra min læge...... og stoppede så dagpengene

I ressourceprofilen skriver de at der ikke er grundlag for revalidering, flexjob eller førtidspension idet de vurderer, at jeg bare skal i job på ordinære vilkår med skånehensyn (hæve/sænkebord, skiftende arbejdsstillinger og evt. mulighed for at hvile). Dette er jeg og min fagforening så HELT uenig i. Af samme grund kan jeg heller ikke modtage dagpenge fra A-kassen..... jeg er for syg til at stå til rådighed!
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 22:23   #12
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
Først: pas på du ikke bliver "fanget" af Claus Sørensen i Svendborg. Han er psykiater, og har ikke ret lang ventetid - og det er der en rigtig god grund til ! Han blander patienter sammen og fordrejer ALT. I hans hoved er alle andre end ham selv syge i bolden og de skal bare have nogle piller så de kan sove og slappe riiiigtig meget af ! han er farlig for sine omgivelser. Og ja det kan dokumenteres.

For det andet: Hvis kommunen ikke vil undersøge om du er berettiget til fleksjob, kan du direkte bede dem om det. Altså simpelthen søge om fleksjob. Du skal bede om at blive afklaret i forhold til.....

ja beklager min knold kan ikke finde ordene, men Ricky kan formulere det (og har skrevet det før også ved jeg). Og han dukker nok op her

undskyld knus
Tak for dit svar
Jeg er netop også bange for at havne hos en "dårlig" psykiater, derfor har jeg valgt at blive henvist til en, som min læge har tillid til.
Vil hellere vente på en ordentlig psykiater end at ende hos en dårlig
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 22:25   #13
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er den der med at han ikke kunne give en prognose som har gjort så de lukker sagen

Hmmmm....
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 22:33   #14
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det er den der med at han ikke kunne give en prognose som har gjort så de lukker sagen

Hmmmm....
Min læge har netop foreslået at kommunen skulle indhente en psykiatisk speciallægeerklæring, for at få svar på prognose og angstens indflydelse på mit funktionsniveau. Men deres lægekonsulent påstår at en speciallægeerklæring kun kan bruges til at stille en diagnose og igangsætte behandling. Da min læge allerede har ordineret medicin, afviser lægekonsulenten at indhendte speciallægeerklæring
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 22:50   #15
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Sådan noget sludder... Det passer jo ikke, løgn i den konsulents mund

Det er godtnok en gammel side jeg linker til, men det handler om speciallæge erklæring, og udfyldelsen er ikke meget anderledes uanset om det er fysisk eller psykisk:

http://www.laeger.dk/lf/UFL/ufl99_00.../o_s/33987.htm
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 22:57   #16
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Sådan noget sludder... Det passer jo ikke, løgn i den konsulents mund

Det er godtnok en gammel side jeg linker til, men det handler om speciallæge erklæring, og udfyldelsen er ikke meget anderledes uanset om det er fysisk eller psykisk:

http://www.laeger.dk/lf/UFL/ufl99_00.../o_s/33987.htm
Ja, jeg syntes jo også at den begrundelse var noget sludder.
Min fagforening har netop også skrevet i vores klage, at de - på grund af den manglende indhentelse af speciallægeerklæring - mener, at sagen ikke er tilstrækkelig belyst iht. retssikkerhedslovens § 10. MEN kommune fastholdt altså alligevel deres afgørelse
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 22:59   #17
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er desværre mere regelen end undtagelsen at de gør det...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 13:40   #18
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Jeg vil lige komme med en lille update og stillet et enkelt spørgsmål.
Min sag ligger i BAN, men jeg synes at jeg selv måtte gøre noget for at komme videre. Jeg kontaktede kommunen og bad om at komme i arbejdsprøvning. Her må jeg sige at jeg blev positivt overrasket.

Jeg var til samtale med en socialrådgiver som derefter videregav min sag til en Jobkonsulent. I fredags var jeg til møde med jobkonsulenten. Hun har i mellemtiden ringet til mig flere gange, med spørgsmål og information om hvilke virksomheder, hun havde talt med.

I dag (onsdag) ringede hun så igen og fortalte, at hun havde fundet en mulig praktikplads til mig. Vi skal så have arrangeret et møde med virksomheden og aftale nærmere.

For 2 uger siden kom jeg pludselig i tanke om min sundhedsforsikring!!!! Hvorfor havde jeg dog ikke tænkt på det i forbindelse med lang ventetid hos psykiater???
Forsikringen dækker op til 12 behandlinger og jeg var til udredning hos Psykiater Kurt Mølgaard, Vejle i går.

Jeg har endnu ikke fået noget på skrift, men forstod at jeg minimum fik disse diagnoser:
Ængstelig personlighedsforstyrrelse
Dystymi
Social angst
Hvilke jeg er fuldstændig enige med ham i. Jeg skal nu fortsætte i behandling hos ham og håber bare at jeg kan overkomme en arbejdsprøvning samtidig med behandlingen.

Nu til mit spørgsmål: Er der noget som jeg især skal være opmærksom på i forbindelse med arbejdsprøvningen (som jo er helt frivillig). Her tænker jeg på om der er særlige ting som skal være opfyldt for, at kommunen vil godtage denne arbejdsprøvning hvis jeg evt. senere skulle finde på at søge flexjob/pension?
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 15:29   #19
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Først og fremmest skal du sikre dig at der ER tale om en arbejdsprøvning og ikke KUN en praktik (få det skriftligt) der er lidt forvirring omkring begreberne (pogså hos mig) og når jobkonsulenten siger PRAKTIK er mine lamper nød til at blinke, for det kan meget vel bare være sygeaktivering og ikke arbejdsprøvning, så sikre dig lige hvad det er i snakker om (skriftligt så de ikke kommer bag efter og siger at de sørne har skiftet mening)

Der næst er det VIGTIGT at du møder op HVER! dag, hver evig eneste dag, uden undtagelse (med mindre er aftalt OG nedskrevet inden start) At du så måske kun møder op for at sige at du tager hjem er ok, så længe du har været der, tager du hjem før end hvad der ellers er aftalen så sørg for at have læge/psyk med på sidelinjen, også selv om at det virker totalt gak at ringe for at fortælle at du har været nød til at gå tidligere, men den dok kan blive vigtig senere i din sag, ud over at det kan få betydning for evt medicinering.

Dagbog (se under nyttige links der ligger skabeloner) ikke kun over selve opholdet men også hvordan du fungere der hjemme.

Dine skånebehov skal naturligvis være beskrevet og respekteres, dog har du selv et KÆMPE ansvar for at sige fra, og det er bestemt muligt at der dukker nye skånebehov op, det er vigtigt at du husker at drøfte dem med læge/psyk (og det er så absolut NYTTIG viden)

Desuden skal du vide at denne arbejdsprøvning ikke fortæller meget andet end højest at din arbejdsevne er nedsat , lige for nu, så længe du ikke er top behandlet (du bliver ikke bedre uanset hvad der stoppet i dig, og der kan ikke gøres anet) er den i bund og grund spild af tid i forhold til at finde ud af hvilken hylde du skal på, for sæt nu behandling øger din arbejdsevne, måske endda udøver mirakler, så en revalidering er nok.
Så forvent at du skal i gennem en arbejdsprøvning mere ud over denne når en gang læge-systemet er færdig med at banke dig i gennem div firmer for medicinering og behandling.
Men der for kan det jo være godt nok for dig at der sker noget i din sag, bare at gå og veeente er til at blive skør af, så på det led kan det meget vel være sundt for dig at tage denne arbejdsprøvning selv om at den meget muligt ikke kan bruges til en fløjtende fis andet end at konstatere at din arbejdsevne er nedsat, og evt tilføjelser af skånebehov (men det er til gengæld meget nyttigt og brugbart )
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 23:11   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du skal starte i en virksomhedspraktik plejer der at blive udfærdiget nogle papirer, som du skal skrive under på, og her skal du være obs på formålet.
Formålet bør være "afklaring af arbejdsevne" eller noget i den stil.

Som LUM skriver bør du skrive dagbog, for hver dag og hele døgnet, der ligger en under Nyttige Links, men jeg brugte denne model: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Inden du starter i praktikken kan du spørge din jobkonsulent, hvad du skal gøre hvis du en dag er nødt til at gå før tid, p.g.a. dine helbredsmæssige problemer.
Hvis du vil være på den sikre side kan du gøre det i en mail, så kan der ikke senere opstå diskussion om det.

Da jeg spurgte "min" konsulent om dette var svaret, at så skulle jeg henvende mig til chefen i virksomheden og sige det til ham, og derefter skulle jeg ringe til konsulenten.
Så jeg var i meget tæt telefonkontakt med konsulenten.

Derudover kan det være en god idé, at have egen læge med på sidelinien.
Hvis du oplever helbredsmæssig forværring, så ring til lægen og snak med denne om det.
Hvis de presser dig mere end du kan klare, eller hvis de begynder at blande sig i din medicin, så ring og snak med lægen om det.

Du behøver jo ikke nødvendigvis, at bestille en tid, ofte kan det klares med en snak i lægens telefonkonsultation.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Medhold i sygedagpengesag. Hvad så? nielsensupp Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 11-04-2013 16:40
Sygedagpenge efter medhold ved BAN Hedebo20 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 27-10-2012 12:03
fratage medhold på enkeltpunkter? einstein Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 08-05-2012 13:17
Jubii... Jeg har fået medhold i Ban. Lotus1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 26-03-2012 19:09
har jeg fået medhold??? sandie86 Alt det andet 7 19-04-2011 17:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension