K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2012, 16:43   #1
bimmer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
bimmer er ny på vejen
Angry Aner ikke hvad jeg skal stille op!!!

Jeg har været i gang med jobprøvnings processen i ca 4 år. De sidste 2 år har jeg haft 4 jobprøvninger 4 forskellige steder, hvor de sidste 2 har været af henholdsvis 8 mdr og 6 mdr i den samme kommune (de andre i en anden kommune). Nu har jeg så fået en ny SB og hun har så lige meddelt mig at INGEN af de arbejdsprøvninger kan bruges til noget som helst!!! HVAD??!! Ja, du er taberen i denne situation, svarede hun så... Det kan da ikke være rigtig. 2 år spildt!! Hvad fa.... skal jeg gøre? Jeg er sååååå vred, sur, skuffet og kan slet slet slet ikke overskue hvad jeg gør. Nogle der kan give mig nogle gode råd, henvise til paragraffer eller bare noget.

På forhånd tak

Bimmer
bimmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 17:09   #2
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Damen må jo have en speciel begrundelse.
Synes du skal fastholde at du er arbejdsprøvet nok.
Der er vel grænser...

Kan du ikke få det på skrift at du er en taber?
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 17:14   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja bimmer, du skal have en grundig forklaring hvorfor INGEN af dine arbejdsprøvninger kan bruges.

Hvilken ydelse er du på?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 17:14   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Hvad er begrundelsen for at arbejdsprøvningerne ikke kan bruges?
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 17:25   #5
bimmer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
bimmer er ny på vejen
Begrundelsen er at der ikke er blevet sat de rette "rammer op" for mine jobprøvninger. Siger så til hende "Jamen stederne er jo blevet godkendt af min forrige SB, så det kan jeg ikke forstå" Nej, svare hun, det er dig der taber i denne sag.
Jeg har ikke fået noget på skrift endnu, men har bedt om det.
Jeg er på kontanthjælp.

Ja mener også der må være grænser for hvor mange og hvor længe man skal i jobprøvning. Og jeg mener da heller ikke at SB bare kan smide mine jobprøvninger i skraldespanden, og sige "ØV Ludobrik, du er slået hjem"
bimmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 17:34   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bimmer,

Det er uholdbart, det er kommunens ansvar at stederne er som de skal være i forhold til de arbejdsprøvninger der udføres. Når du har noget på skrift syntes jeg at du skal klage til jobcenter chefen med kopi til hans/hendes chef. I vores kommune er det f.eks. økonomi/erhvervsudvalgs formanden, jeg ved ikke hvem det er i din kommune.

Kommunen har som sagt ansvaret for at stederne er optimale i forhold til arbejdsprøvning, så de kan ikke bare forkaste arbejdsprøvningerne efterflg. Det er ikke alene spild af penge og ressourcer, men i den grad et farligt spil med dit helbred. Det er jo ikke for sjov at vi går i arbejdsprøvninger!!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 19:03   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig med EE

samt en arbejdsprøvning er på højst 13 uger og ikke en pind mere
med mindre man forlænger et stykke tid for at om man er stabil til et fleks job


det er gratis arbejdskraft i 2 år og sådan er det desværre

alene du får dette svar "det er dig der taber i denne sag".
det fortæller mig hun er hammer ligeglad med din sag

du har vel fået lavet en masse udtalelser fra de forskellige steder og din skånebehov er beskrevet.
samt du har alle lægefaglige ting på plads
alså ingen behandlingsmuligheder og din funktionsevne er nedsat med cirka 50 procent
sådan så du har mulighed for at blive tilkendt et fleksjob
efter "arbejdsprøvning" i 2 år formoder jeg ikke du ligger til pension
har været 3 måneder for 3 år siden og skal i en på 4-6 uger
så du kan godt se der noget helt galt i din sag

netop du har krav på at får det på skrift, for det holder ingen steder

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-03-2012 kl. 19:09.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 19:10   #8
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
-tjaa tror nu vi er flere som kender til, at ens arbejdsprøvning ikke er god nok til sb - og at man derfor skal ud i flere.

Men det du beskriver er jo for langt ude, hvad har hensigten været med dine arbejdsprøvninger ?
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 21:09   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Selv "vi" er nødt til at sige fra og tænke over hvornår nok er nok....

Vi må gøre de indsigelser vi har, hvis/når vi har nogle. Det er godt at vi henvender os dermed herinde, således at man kan få besyv for om "den er helt hen i vejret".

Fatter dog ikke at asti´s vil spilde penge på flere arbejdsprøvninger som så åbenbart har været formålsløse!!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 01:58   #10
bimmer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
bimmer er ny på vejen
Ja jeg har udtalelser fra min læge om skånehensyn og at der ikke er flere behandlingsmuligheder og han har så også anbefalet at jeg skal have en special læge attest (eller hvad det nu hedder). Special læge attesten er så blevet godkendt til at jeg skal have den. Og det håber jeg er en positiv ting!!?.

Jeg har også udtalelser fra de steder jeg har været (de har trods alt arbejdet sammen med mig længe)

Hvilken § skal jeg henvise til vedr. længden af en arbejdsprøvning?
Jeg skal til møde med SB på torsdag og har en bisidder med som har fuldt mig det sidste år.

Jeg har vel også ret til at "banke i bordet" og sige nok er nok. Det er jo for filan dem der har lavet **** i den, jeg har jo bare gjort som de har sagt.

Hun fortalte mig så også lige at det sted jeg er nu og afslutter på fredag, ikke betragtes som en "rigtigt" arbejdsplads, men kommunen bliver så stadigvæk ved med at sende folk derop i arbejdsprøvning....?!!!

Nej det er ikke meningen at jeg skal på pension eller noget. Jeg har været i arbejdsprøvning fordi jeg er blevet amputeret i højre ben og pga min psyke.

Takker i øvrigt mange gange for alle jeres svar.
bimmer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aner ikke hvad min fremtid bringer. Veras mor At søge førtidspension 7 21-09-2011 18:17
Ny herinde og ved ikke hvad jeg skal stille op.... Måne Din historie 5 24-03-2011 09:05
fortabt.. aner ikke hvad jeg skal stille op! dennis skov Alt det andet 6 10-01-2011 19:17
Rådgivere og statistikere aner ikke, hvad fleksordning går ud på zuza Politik og Samfund 4 31-05-2008 10:54
aner ikke hvad der sker!!! vibeke Spørgsmål ang fleksjob 18 08-10-2007 14:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension