K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2010, 15:00   #1
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Start af anden "aktør"

Hey der.
Jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg stiller spørgsmålet,men her er det så.
Hvad skal der egentligt til, for at man kan starte et firma, som anden aktør, i stil med feks. Contra og lign.?
Jeg er helt klar over at jeg ikke må starte selvstændig virksomhed, når jeg er visiteret til fleksjob,men spørgsmålet går også mere på,hvilke forudsætninger der kræves.
På forhånd tak
/ steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 18:46   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Teletrold Se meddelelser
,men spørgsmålet går også mere på,hvilke forudsætninger der kræves.
På forhånd tak
/ steff
Jeg tror ikke det kræver de store forudsætninger, det skulle da lige være: et godt kendskab til arb.markedet og forståelse for andre menensker.

Min konsulent hos anden aktør var udlært skovarbejder og havde vist prøvet lidt af hvert på arb.markedet.

Derudover var det mit klare indtryk, at han var ansat i fleksjob.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 19:04   #3
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg tror ikke det kræver de store forudsætninger, det skulle da lige være: et godt kendskab til arb.markedet og forståelse for andre menensker.

Min konsulent hos anden aktør var udlært skovarbejder og havde vist prøvet lidt af hvert på arb.markedet.

Derudover var det mit klare indtryk, at han var ansat i fleksjob.
Jeg mener at dette er godt udtrykt...Dem jeg har været hos er af meget forskellig uddannelse..*S*

Kh

/Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 19:18   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Og min personlige holdning er, at det vigtigste er ikke hvilken uddannelse konsulenter og sagsbehandlere har, det vigtigste er deres syn på mennesker, deres vilje til at sætte sig ind i tingene og evnen til at erkende egne fejl.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 20:27   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
og at de kender loven
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 21:24   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
og at de kender loven
At de kender hver en § på forhånd finder jeg ikke lige så vigtigt som:

"deres syn på mennesker, deres vilje til at sætte sig ind i tingene og evnen til at erkende egne fejl."

Den bedst uddannede af de sagsbehandlere jeg har mødt (sagsbehandler, sagsformidler, diplomsagsformidler var titler hun brugte i flæng) var fuld af løgn, og bagte nogle gevaldige rævekager, på min bekostning.

Så hellere en murerarbejdsmand der har viljen til at sætte sig ind i tingene og evne til at erkende egne fejl.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 23:29   #7
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Hey til alle.
Jeg takker for svarene,og det var nok også det jeg havde forventet. Nemlig at alle og enhver kan starte firma som "anden aktør"
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Anden Aktør" ? Stonie Dit og Dat 7 20-01-2011 00:28
Jesper Tynell søger sygemeldte, udsat for "Anden Aktør-ulovlighed" klarkurs Dit og Dat 6 13-04-2010 12:46
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Befordringsgodtgørelse til forløb hos "anden aktør" og ved arbejdspraktik? Tino Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 1 03-12-2008 23:56
Byrådspolitiker er "anden aktør" zuza Politik og Samfund 1 03-02-2008 18:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension