K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2014, 09:39   #1
MP84
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2013
Indlæg: 39
Styrke: 12
MP84 er ny på vejen
ny lovgivning. overenskomst

Hej
et hurtigt spørgsmål.

kan det passe at ens ansættelses regler, faktisk er blevet forringet ved de nye regler.

i gamle dage, skulle man jo lige meget hvilket området og stilling, man blev ansat i. følge overenskomsten på området.

Er det ikke sådan i dag ?

havde en jobkonsulent der blot sagde. hun skulle ha en kopi af min ansættelseskontrakt, hvor mine timer og timeløn og evt. pension fremgik.

EVT. PENSION ? ifølge den gamle regel var der noget man skulle have, når der var overenskomst på området med det ?

Sidder der virkelig konsulenter og sender folk ud til job. som rentlovgivningsmæssig ikke overholder reglerne og de ved det på forhånd ?
MP84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 09:48   #2
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Der er ikke i alle overenskomster indbefattet pension. F.eks. Leder - jobløn
Hvis du er ansat hos Arbejdsgiver uden medlemskab af DI kan arbejdsområdet godt formodes overenskomstdækket men arbejdsgiveren er ikke forpligtiget til at følge den.

Sidst redigeret af lgkh62; 20-03-2014 kl. 09:50.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 11:59   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
mange mindre virksomheder har ikke pension med i deres løn
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 16:12   #4
balde53
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2012
Lokation: thisted
Alder: 50
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
balde53 er ny på vejen
Unhappy

jeg har selv været ansat i først løntilskud 1 år uden pension s/h tillæg og fritvalgstillæg. bag efter kom jeg i flexjob og var der i 5 år og har heller ikke modtaget pension og de tillæg som jeg skulle have og da jeg sage det til den virksomhedskosulet fik jeg at vide at det vil jeg få fra den 1/9-2013 og da jeg så sage at de andre år have jeg heller ikke fået noget. fik jeg at vid at min arbejdes giver have sat at vi have en aftale ved at jeg fik mere i løn. som jeg nu ikke har lavet med ham. jeg har bedet hende virksomhedskonsulent om at få en aktinsigt i min sag da jeg viste at det var blevet skrevet ned at der skulle være en pension-ordning inden for det fag dansk metal. men fik en Ressource profil over mig selv efter at jeg have printe den ud her fra jers side måtte jeg vænte på den og selv ringe efter den. også dansk metal sige at jeg skal have det. nu hende som er virksomhedskonsulet er også en bekendt af ham jeg arbejdet for privat. jeg har fået fra dansk metal at vide at det drejer sig om 140000 kr som han har snydt mig få. men da jeg ikke er i en fagforning er der ikke nogen som kan hjælpe mig. jeg er selv gået ned physik og har har angst anfald. og skal til phykolog. jeg har selv de ansættels papir hvor der står ang det med pension-ordning. men har ikke overskud til at selv skal slås igen med dem og håber ikke at andre komme ud for det samme
balde53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 16:20   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det kan ikke siges for tit en fagbevæelse koster under 100 kr om mdr. det er en god ting
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 16:51   #6
balde53
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2012
Lokation: thisted
Alder: 50
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
balde53 er ny på vejen
det er jo svær når man får at vide at det ikke kan betale sig at være i en fagforirning når man er i fleksjob af de jobkonsulenter
balde53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 18:46   #7
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
det kan ikke siges for tit en fagbevæelse koster under 100 kr om mdr. det er en god ting
Hvilken fagforening er det? Jeg har kontaktet HK, fordi jeg læste om andre i fleksjob, som fik kontingent til 250..men jeg skal betale 410 kr..uanset jeg kun får løn for 1,5 time ugentligt..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 19:10   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg er id det faglige hus 6 kr mdr. har ellers hørt hk har sat det ned for fleksjobber til 100 kr. om mdr.

Vil lige tilføje, at min jk flere gange har sagt at det er vigtigt, at være i en fagforening.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 20:07   #9
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af balde53 Se meddelelser
det er jo svær når man får at vide at det ikke kan betale sig at være i en fagforirning når man er i fleksjob af de jobkonsulenter
Jeg tror du har og din jobkonsulent har talt forbi hinanden. A-kasse er meningsløs i fleksjob, men fagforening er stadig en god idé
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 20:23   #10
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Hvilken fagforening er det? Jeg har kontaktet HK, fordi jeg læste om andre i fleksjob, som fik kontingent til 250..men jeg skal betale 410 kr..uanset jeg kun får løn for 1,5 time ugentligt..
HK har ændret det i August 2013 så man i fleksjob betaler ca 60kr.
Jeg fik mit ændret med tilbagevirkende kraft.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension