K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2011, 06:05   #1
den uheldige
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2011
Lokation: Hedensted
Indlæg: 2
Styrke: 0
den uheldige er ny på vejen
Mystisk afgørelse fra ASK

Jeg har igår, efter 5 års sagsbehandlingstid, modtaget ASKs endelige afgørelse vedr. mit erhvervsevnetab. Det var en kold afvaskning!!! Mit reelle erhvervsevnetab baseret på min lønnedgang i fleksjob, sammenlignet med lønnen på ulykkestidspunktet er 90%, men de har kun vurderet mig til 50%. I afgørelsen har de redegjort for hvordan de har beregnet de 50%, og her har de anvendt forkerte oplysninger om min løn i 2006 og 2007. Men man kan ikke anke en afgørelse fra ASK, så jeg har lige tabt 40% = ca. 3,5 mill. i mit tilfælde, og jeg kan vist ikke gøre en dyt ved det. Det giver altså en mega dårlig dag !
Hvis der er nogen her der ved noget jeg kan gøre, må de endelig sige til!
den uheldige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 08:22   #2
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Jeg tror nu godt du kan "anke" en afgørelse fra ASK. Det er vist bare som privat søgsmål, gennem en domstol.
Jeg ville kontakte en advokat med speciale i erstatningssager. De vil hurtigt kunne fortælle dig om du har en chance for at vinde en evt. sag mod ASK.
De fleste vil kun tage sager som der er en god chance for at vinde.
Vi bruger Erstatningsadvokaterne som har kontor i Århus og København. Og indtil videre er vi ganske godt tilfredse med deres arbejde.
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 08:25   #3
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Tjek lige dette link. Her kan du finde noget om anke af en afgørelse i ASK. Medmindre din sag har været anket til ankestyrelsen så er der stadig ankemuligheder.
http://www.ask.dk/da/Nyttig%20viden/...-skadesag.aspx
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 08:26   #4
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
det jeg tænker er om du ikke har har haft mulighed for at se det bilag som blev sendt til ASK.. for det mener jeg er normalt proches..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 09:05   #5
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af den uheldige Se meddelelser
Jeg har igår, efter 5 års sagsbehandlingstid, modtaget ASKs endelige afgørelse vedr. mit erhvervsevnetab. Det var en kold afvaskning!!! Mit reelle erhvervsevnetab baseret på min lønnedgang i fleksjob, sammenlignet med lønnen på ulykkestidspunktet er 90%, men de har kun vurderet mig til 50%. I afgørelsen har de redegjort for hvordan de har beregnet de 50%, og her har de anvendt forkerte oplysninger om min løn i 2006 og 2007. Men man kan ikke anke en afgørelse fra ASK, så jeg har lige tabt 40% = ca. 3,5 mill. i mit tilfælde, og jeg kan vist ikke gøre en dyt ved det. Det giver altså en mega dårlig dag !
Hvis der er nogen her der ved noget jeg kan gøre, må de endelig sige til!
Hvis du kan dokumentere at der er brugt forkerte oplysninger, så må der være en mulighed for at få det rettet. Prøv evt. at ringe til ask, syntes faktisk det er nogle søde og hjælpsomme mennesker der sidder der.

Hvis ikke, ja så kan jeg tilslutte mig rådet vedr. erstatningsadvokaterne, dem bruger jeg selv og er rigtig godt tilfreds.
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 09:39   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Har de ikke haft sendt dig et brev med at de er på vej til at træffe afgørelsen, og hvilke papirer de har gjort det på? altså så du kunne have set at der var fejl i din løn for de år der?

jeg har da selv fået flere breve omkring dette, min sag er ikke slut endnu.. men jeg får jævnligt brev om genoptagelse og fastholdelse af midlertidig erhvervsevnetab og deri står der den beregnede årsløn.

og så er der vel også noget om at de kun benytter de sidste 12 mdr bagud fra ulykkestidspunktet.. eller hvad?

hvis jeg var dig, ville jeg da forsøge at anke det, evt med begrundelse at du ikke har fået oplyst på hvilket grundlag de beregner..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 09:51   #7
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Huldra: kan se du skriver midlertidig erhvervsevnetab. Hvor tidligt blev det beregnet og vil du efterfølgende når den endelige afgørelse er taget (og du evt. har under 50 % tab) få udbetalt som løbende ydelse?
Eller kan en løbende midlertidig ydelse ændres til et kapitalbeløb ved endelig afgørelse? Igen såfremt man har under 50 % tab.
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2011, 07:43   #8
den uheldige
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2011
Lokation: Hedensted
Indlæg: 2
Styrke: 0
den uheldige er ny på vejen
Tak for de mange svar !! Jeg har ikke modtaget noget som helst fra ASK før afgørelsen kom. Jeg har igår talt med min advokat, og han mener at vi kan påtale at der er lavet en processfejl, og at sagen skal re-vurderes ud fra de rigtige tal. Men som i nok kan nikke genkendende til, så er man af og til ved at gå kold i al den sagsbehandling. 5 år, og ikke i mål endnu... arghh........
den uheldige er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
mystisk brev fra jobcenter nuser Alt det andet 8 29-04-2009 01:18
Afgørelse af §100 paula Dit og Dat 9 01-03-2009 00:25
afgørelse søsser s Alt det andet 4 22-08-2008 15:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension