K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2010, 19:05   #1
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Resourceprofil

Jeg skal have lavet en resourceprofil, da jeg har fået besked på at mine sygedagpenge stopper 31.12.10.

Jeg var i jobprøvning og klarede 5 uger på 4 timer om dagen, men fik så et tilbagefald( Har en depression) og nu er jobprøvningen blevet afsluttet fra kommunens side. Min læge har sagt at jeg ikke skal ud og aktiveres/jobprøves på denne side at nytår. Kan jeg så regne med at jeg får lov til at få en ny jobprøvning når jeg er klar igen? Og kan jeg håbe på at mine sygedagpenge kan blive forlænget?
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 19:11   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.....

Kære 5dia.

Sygedagpengestop læs alt her: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 22:47   #3
Molly-1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 61
Styrke: 14
Molly-1 er ny på vejen
Når indsatsen standses

Se dette link, Retssikkerhedslovens § 7 a:

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...s-standses.pdf

Retssikkerhedslovens § 7 a, handler om at undgå afbrydelser i indsatsen overfor en borger, der har behov for hjælp. Den er ment som en garanti til borgeren og betyder, at kommunen ikke kan indstille en erhvervsrettet foranstaltning – for eksempel et revalideringsforløb eller en fleksjobtilkendelse – uden at tage stilling til, om der skal gives et andet erhvervsrettet tilbud for at hjælpe borgeren med at komme tilbage på
arbejdsmarkedet.

Vi (DUKH.dk) ser det samme i en række sygedagpengesager, hvor sygedagpengene er stoppet uden efterfølgende tilbud – og uden at borgeren har kunnet raskmeldes til erhvervsarbejde.
Molly-1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2010, 23:42   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Din ressourceprofil skulle gerne være lavet ved start og ikke ved slut, meningen med den er jo netop at finde ud af hvad det er der nu skal ske, det er en rigtig grim vane de er ved at få sig på de kommuner mht at man først laver ressourceprofilen når der skal træffes en beslutning, så husk at klag over at den ikke er lavet noget før når du snakker med din sagsbehandler...

Læs gerne her http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Så du er forberedt på hvad der skal laves og ikke mindst hvordan det burde være lavet
  Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 00:15   #5
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Til Heidien

Ja og så er der en som jeg, der slet ikke har fået lavet en resourceprofil, jeg har udfyldt min den 2. gang jeg var til møde og så er der ikke sket mereda de ikke ville / gad lave den fordi de har 400 sager ad gangen.

Hilsen tlf_dame

P.S. Du kan læse om min sag under sygedagpengestop i utide.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Resourceprofil. J&J Alt det andet 19 20-08-2010 12:22
Resourceprofil Gunell Alt det andet 5 29-01-2010 18:22
Resourceprofil Ragdoll Alt det andet 11 01-10-2009 09:57
Resourceprofil N.N Alt det andet 11 24-02-2009 02:30
Resourceprofil lena Politik og Samfund 19 29-10-2007 21:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension