K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2017, 20:21   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja,det er desværre ganske lovligt....eller skal vi sige at det er blevet lovligt at vurdere ud fra kommunens serviceniveau i forhold til hvad en borger kan få...

Førhen måtte de IKKE GØRE det på den måde....der skulle det være ud fra borgerens behov...

Dette havde Ankestyrelsen fastsat...

Men pludselig ombestemte de sig...og gjorde det lovligt at vurdere ud fra serviceniveauet i stedet for behovet...

Personligt tror jeg at de har fået besked om at lave det om....direkte fra toppen af...altså ministeriet....og jeg tror at de har gjort det ud fra ren og skær økonomi..

Men dette kan man selvfølgelig ikke bevise....de er jo ikke så dumme at der er noget på skrift...

Man kan jo tænke nøje over hvorfor Ankestyrelsen først fastslår at kommunerne IKKE må vurdere ud fra serviceniveauet....Ankestyrelsen som er den styrelsen som skal tolke reglerne....for så at vende på en tallerken og sige at nu må de godt....helt uden nogen forklaring på hvorfor det nu forholder sig anderledes...

De fleste normalt tænkende mennesker....ja de vil jo tænke at selvfølgelig skal behovet være det styrende...og ikke det serviceniveau som kommunen fastlægger...

Kommuner vil fremover kunne lave et serviceniveau der siger at folk kan få 10 minutters rengøring....og dette vil være lovligt for dem at gøre det....fuldstændig vanvittigt...

@Vasen....nu ved jeg ikke om du har energien til det....men måske det ville være en god ide at skrive til borgerrådgiveren ang at man ikke kan få visitatoren ud til de regelmæssige besøg...

Det virker som om at de laver deres helt egen love og regler....og ikke følger deres gældende lov...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2017, 02:31   #22
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja,det er desværre ganske lovligt....eller skal vi sige at det er blevet lovligt at vurdere ud fra kommunens serviceniveau i forhold til hvad en borger kan få...

Førhen måtte de IKKE GØRE det på den måde....der skulle det være ud fra borgerens behov...

Dette havde Ankestyrelsen fastsat...

Men pludselig ombestemte de sig...og gjorde det lovligt at vurdere ud fra serviceniveauet i stedet for behovet...

Personligt tror jeg at de har fået besked om at lave det om....direkte fra toppen af...altså ministeriet....og jeg tror at de har gjort det ud fra ren og skær økonomi..

Men dette kan man selvfølgelig ikke bevise....de er jo ikke så dumme at der er noget på skrift...

Man kan jo tænke nøje over hvorfor Ankestyrelsen først fastslår at kommunerne IKKE må vurdere ud fra serviceniveauet....Ankestyrelsen som er den styrelsen som skal tolke reglerne....for så at vende på en tallerken og sige at nu må de godt....helt uden nogen forklaring på hvorfor det nu forholder sig anderledes...

De fleste normalt tænkende mennesker....ja de vil jo tænke at selvfølgelig skal behovet være det styrende...og ikke det serviceniveau som kommunen fastlægger...

Kommuner vil fremover kunne lave et serviceniveau der siger at folk kan få 10 minutters rengøring....og dette vil være lovligt for dem at gøre det....fuldstændig vanvittigt...

@Vasen....nu ved jeg ikke om du har energien til det....men måske det ville være en god ide at skrive til borgerrådgiveren ang at man ikke kan få visitatoren ud til de regelmæssige besøg...

Det virker som om at de laver deres helt egen love og regler....og ikke følger deres gældende lov...
Tak for indspark.

Jeg vil afvente ogg se hvordan det går næste gang før jeg foretager mig yderligere.

Jeg har for flere år siden fået stor hjælp fra den forrige borgerrådgiver, men da jeg sidst bad om hjælp vedr. proceduresjusk i forbindelse med seniorførtidspension var der kommet andre boller på suppen hos borgerrådgiveren.
Nu er lægger de et notat, men foretager sig ikke yderligere.
Første gang skrev de for mig og var meget behjælpelige.
Så, jeg gisner om, at de har fået besked højere oppe, at de ikke skal undergrave kommunens metoder.
Jeg er meget svimmel og udmattet stort set 22 timer i døgnet. Min krop lukker ned akkurat som hvis man ikke kan se hvis man lukker øjenene, så jeg er kommet lidt længere med hjemmeplejen og håber den udredning neurologen har sat i gang, giver et svar.

Som jeg tidligere har skrevet tror jeg lægehuset er inficeret af TERM tankegangen.

Det skal nok gå nu hvor der efter lang tid sker noget.

Sidst redigeret af vasen; 24-01-2017 kl. 02:33.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2017, 10:50   #23
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
Hold lige fast.

En venindes mor på 83 år, blev forleden sendt hjem fra "hospitalet", kl. 22, hun var faldet om formiddagen, og brækket et ben og en arm.

Man havde ikke koordineret det med hjemmehjælpen på Frederiksberg.
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2017, 04:03   #24
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
Så gik firma nummer 43 konkurs i den private ældrepleje

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...epleje/6529971

Thyra Frank lover gratis lagkage, når vi runder 50 konkurser .............
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2017, 10:42   #25
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Don_Martin Se meddelelser
Thyra Frank lover gratis lagkage, når vi runder 50 konkurser .............
Hun lover ikke gratis lagkage, men æder 50 selv !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2017, 15:50   #26
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Hun lover ikke gratis lagkage, men æder 50 selv !
Offentlighedsloven, tillader desværre ikke indsigt i hvor mange Lagkager TF, r konsumerer. En anonym kilde fra Lagkage Huset, antyder at TF, er så væsentligt del af Husets omsætning, at virksomheden, må dreje nøglen om, den dag TF, stiller træskoene, eller får en ny hobby.
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension