K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2016, 20:53   #11
høj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2014
Indlæg: 19
Styrke: 10
høj er ny på vejen
Michael NG:
Det er helt afhængig af ens aftale med Pensionsselskabet mht, hvor meget man får udbetalt. Det er også forskelligt, hvordan de udregner ens erhvervsevne, så man skal læse sine policer godt igennem :-)
Nogle får udbetalt få hundrede kroner i måneden og andre mange tusinde kroner :-)

Min jurist har lige talt med Danica i dag og de er gået med til at indhente en ny lægeattest fra min egen læge før, at de træffer deres endelige afgørelse mht den generelle nedsættelse af min erhvervsevne.

Så nu bliver det spændende, hvad Danica siger til den nye lægeerklæring - jeg giver i hvert fald ikke op uden kamp og især ikke, når jeg nok ikke kommer til at arbejde ret meget mere end de 6-7 timer pr uge!
høj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2016, 21:52   #12
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af høj Se meddelelser
Michael NG:
Det er helt afhængig af ens aftale med Pensionsselskabet mht, hvor meget man får udbetalt. Det er også forskelligt, hvordan de udregner ens erhvervsevne, så man skal læse sine policer godt igennem :-)
Nogle får udbetalt få hundrede kroner i måneden og andre mange tusinde kroner :-)

Min jurist har lige talt med Danica i dag og de er gået med til at indhente en ny lægeattest fra min egen læge før, at de træffer deres endelige afgørelse mht den generelle nedsættelse af min erhvervsevne.

Så nu bliver det spændende, hvad Danica siger til den nye lægeerklæring - jeg giver i hvert fald ikke op uden kamp og især ikke, når jeg nok ikke kommer til at arbejde ret meget mere end de 6-7 timer pr uge!
Tak for svaret. Ja det er en kamp til stregen. Jeg har været til møde med sagsbehandleren i jobcenter idag, som det forelægger nu så er mit næste møde med rehabiliteringsteamet ender nok med flexjob, da der er ifølge hende ikke mere at gøre og alt afprøvet. Det vil sige at min erhvervsevne er sådan set afklaret. Så jeg er spændt på hvad Pfa kommer med af afgørelse mht tab erhvervsevnetab. Jeg har ikke forsikring hos dem mere, så det er nok et engangsbeløb eller hvad?
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2016, 22:05   #13
høj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2014
Indlæg: 19
Styrke: 10
høj er ny på vejen
Det er vist forskelligt, hvordan en erstatning bliver udbetalt for en generel nedsat erhvervsevne... Nogle pensionsselskaber udbetaler et engangsbeløb og andre et fast månedlig beløb.
En erstatning for midlertidig nedsat erhvervsevne bliver vist normalt udbetalt løbende indtil pensionsselskabet laver en afgørelse vedr ens generelle nedsatte erhvervsevne.
høj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2016, 22:18   #14
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
Ja men nu har jeg ikke fået noget siden skaden 2012 indtil nu, og om ikke længe overgået til flex så det er nok engangsbeløb. Hvis tabet er over 50% hvad vil du skyder på at beløbet ? Har virkeligt haft det hårdt de sidste 4 år.
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 08:51   #15
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Michael Ng. Se meddelelser
Ja men nu har jeg ikke fået noget siden skaden 2012 indtil nu, og om ikke længe overgået til flex så det er nok engangsbeløb. Hvis tabet er over 50% hvad vil du skyder på at beløbet ? Har virkeligt haft det hårdt de sidste 4 år.
Du skal være opmærksom på at der er to metoder pensionsselskaberne bruger til at "udregne" om man kan få udbetaling.

Den ene måde er at kigge på hvor stor arbejdsevne man har tilbage - kan man arbejde over/under 50% - den metode benytter fx. Mit pensionsselskab PBU, hvor tilkendelse af fleks er nok til at få 1/2 engangssum og førtidspension giver fuld engangssum og løbende ubetaling (samt de overtager de fremtidige indbetalinger til pensionen)

Den anden måde som bruges (og jeg har hørt at PFA, bruger denne - men har ingen personlige erfaringer med dem) er at kigge på indtægten i kroner og øre. Tjener man nu mere eller mindre end 50% af den løn man tjente før man blev syg/skadet.

På PFA måden er det sværere at få erstatning, da man godt kan arbejde under 50% i tid/opgaver men pga fx. Flekstilskuddet og løn tjene lidt over 50% af sin tidligere løn

Krydser fingere for at du kan få din sag afgjort og blive kompenseret
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2016, 10:31   #16
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
Med hensyn til om jeg kommer til at tjene mere eller mindre, så er det langt over 50% som jeg mister om jeg kommer i flex+løn, da mit tidligere arbejde ligge på ml 35-50 tusinder brutto mdr. Med hensyn til arbejdstimer pt, så ligger det kun på 10t om ugen, så det er mere end 2/3 nedsat.
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2016, 13:00   #17
høj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2014
Indlæg: 19
Styrke: 10
høj er ny på vejen
Det er desværre metode mht indtægt, som Danica bruger og netop pga dette bliver det endnu sværere at få godkendt en nedsat Erhvervsevne på 50 % pga man ofte kommer op over denne grænse i et flexjobbevis ☹️
høj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2016, 13:52   #18
høj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2014
Indlæg: 19
Styrke: 10
høj er ny på vejen
Så fik jeg endelig en afgørelse på skrift fra Danica mht min udbetaling for tab af erhvervsevne...

I første omgang havde jeg fået oplyst, at jeg ville få en forlængelse i yderligere 2 år, men ak glæden blev kort, da brevet endelig kom ind af brevsprækken

For nok skriver de lige så fint, at de har forlænget min udbetaling i 2 år og jeg når at juble højt, men de har lige fået tilføjer, at deres lægekonsulent kun har vurderet min generelle erhvervsevne til 1/3 og kun midlertidig (hvordan kan man så sige, at det er ens generelle erhvervsevne er uden for min forstand, hvis det kun er en midlertidig vurdering) og lidt længere nede i brevet skriver de så, at det er min midlertidige erhvervsevne tabs forsikring, at de forlænger i 2 år mht udbetaling og at de om 2 år vil vurdere min generelle erhvervsevne - de blander for mig at se de to vurderinger sammen og har foretaget både en vurdering af min generelle erhvervsevne og min midlertidige erhvervsevne. Egentlig er jeg lidt ligeglad i første omgang for så længe det berettiger mig til en udbetaling, så må de kalde den, hvad de vil.

Men men men da jeg så læser videre i brevet, så står der lige så fint, at jeg skal kontakte dem, hvis jeg får tildelt et flexjob og det har jeg allerede oplyst dem om, at jeg forhåbentlig får tildelt her til sommer og at min sagsbehandler har lavet (eller er ved at lave) en indstilling til rehab-teamet og der er lagt op til, at jeg skal tildeles et mikroflexjob på 4 timer om ugen.

Danica skriver, at når jeg får et flexjob/ledighedsydelse, så vil det have betydning for deres udbetaling af TAE og om de vil fortsætte med at udbetale den til mig. Jeg skal nemlig ikke kunne tjene mere end 50% af, hvad et alm menneske med min alder, uddannelse og fra samme egn kan tjene i en gennemsnitlig løn... Og da næsten alle mennesker på flex kan tjene halvdelen af deres gamle løn/gennemsnitlige løn i området (medmindre man var direktør før ens sygemelding), så vil kassen blive smækket i hos Danica og jeg mister min TAE udbetaling!

Så nu forstår jeg, hvorfor Danica lige pludselig blev så flinke og gik med til at forlænge min midlertidige TAE, da de hørte, at jeg stod overfor at blive tildelt et flexjobbevis i løbet af kort tid for de vidste jo godt, at så ville de kunne smække kassen i mht udbetalingen af TAE, da min fremtidige indtjening som flexjobber vil overstige 50% af gennemsnit lønnen for mit erhverv.

Jeg er så skuffet og dybt frustreret efter denne information for jeg troede lige, at der var styr på økonomien i de næste to år fordi jeg ville få udbetalt TAE sammen med min flexløn/ledighedsydelse

Så nu kan jeg kun vente på at få mit flexjob og så give Danica besked om dette og så kan jeg jo prøve på at kæmpe en ny kamp, som er tabt på forhånd også selvom sagen skulle ende i ankenævnet (eller hvad det nu hedder).
høj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2016, 14:09   #19
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Jeg har ikke læst din tråd fra start, men læst dit seneste indlæg, så måske har du allerede fået dette at vide.

Du skal kigge i forsikringsbetingelserne som du fik udleveret i forbindelse med tegningen af forsikringen. Her står der helt konkret under hvilke forudsætninger de udbetaler - herunder samspil med tildeling af fleksjob.

Dette gør de for at sikre, at man ikke både kan have et fleksjob med en løn og udbetaling af TAE, og dermed eventuelt opnå højere indkomst end før man blev syg.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension