K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2008, 21:39   #1
Jayser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2006
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jayser er ny på vejen
Kommunes refusion ved nedgang i bruttoløn

Hej jeg er flexjobber og blev visiteret til et 20 timers flexjob den 18.3.2006, hvor jeg startede som bogholder ved et firma i Århus. I 2007 fik vi alle tilbud om medarbejderbredbånd, egentligt på grund af mig, da min chef gerne ville skåne min arm mest muligt og lade mig arbejde hjemmefra via fjernsskrivebord på dårlige dage Jeg har en pragtfuld chef, men min kommune for det første smider de papirer væk, så der skal fremsendes til dem af flere gange, og så er de en krig om at betale til min chef. Det sidste er nu, at de ikke vil give refusion af de 399 kr min bruttoløn er gået ned om måneden på grund af medarbejderbredbåndsaftalen. Beløbet fratrækkes bruttolønnen, så jeg dermed har en skattefordel af det, men nu banker den så bagløns fordi min chef bliver straffet for at skåne mig mest muligt. Jeg er parat til at opgive min medarbejderbredbånd og få en ganske almindelig internet forbindelse, men min chef er sur, og siger nej, vi skal have en ordentligt forklaring fra kommunen på det her.
Nu sidder jeg så og er bange for at min kommune så vil tage mit flexjob fra mig, men det kan de vel ikke? Og kan de virkelig nægte at give min chef refusion af den fulde løn til mig?

vh Helen
Jayser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 22:21   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej det kommer overhovdet ikke på tale at din kommune kan tage din fleks for dig, den er kommet for at blive og kun en mirakuløs helbredelse kan gøre at man får taget sin fleks (eller hvis man nægter at arbejde) så det skal du overhovdet ikke frygte de kan IKKE og vil heller IKKE tage din fleks fra dig


Hvad ang dit medarbejder bredbånd må jeg indrømme at jeg er lidt lost , men som det er nu så er det jo sådan at kommunen skal refundere ud fra overenskomstlønnen , og er det sådan at du får overenskomstlønnen og at medarbejderbredbånd ikke giver en ekstra udgift til kommunen...altså at der ikke skal refunderes mere end overenskomst lønnen så burde det ikke være noget problem

tæller dit medarbejderbredbånd derimod som en ekstra løn (altså at det giver en merudgift ud over overenskomstlønnen ) så er jeg bange for at kommunen godt kan nægte...

Men jeg tager hatten af for din chef og syntes at det er dybt kritisabelt som kommunen behandler ham, de af alle burde vide hvor svært det er at få arbejdgiver til flekser ....

Så jeg syntes du skal slappe af og støtte op om din chef i kampen for at få en god forklaring af kommunen, i hvertfald har du ikke noget at frygte for mht din fleksbevilling


MVH

Hejdien

PS har du en fagforening kan du også lige tage en snak med dem og vende denne problematik med dem
  Besvar med citat
Gammel 26-02-2008, 22:29   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg vidste simpelthen heller ikke, hvad man skulle svare dig.

Nu da jeg læser Hejdiens svar, slår det mig, at du OGSÅ kan undersøge - evt. sammen med din fagforening - om det ikke strider mod ligebehandling.

Det skulle jo gerne være sådan, at dine betingelser ligner de betingelser, folk i ordinær beskæftigelse arbejder under.

Det er IKKE rimeligt, hvis handicappede "straffes" yderligere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2008, 10:34   #4
Jayser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2006
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jayser er ny på vejen
Jeg er ikke medlem af en fagforening, var før jeg fik kræft selvstændig og medlem af ASE. Min efterlønsydelse betaler jeg til kommunen. Jeg medlem af lafs og vil prøve at ringe til dem i dag.
Jeg tror faktisk slet ikke de skal tage det med i beregningen, mener jeg får mere end tariffen, men hvor kan jeg se det.
Jeg får 23.000 om måneden i en funktionær stilling hvor jeg også har en pensionsordning hvor både jeg og min arbejdsgiver indbetaler. Jeg sidder i en stilling med udvidet ansvar udover bogholderiet

Tusind tak for jeres svar og støtte
Jayser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 21:08   #5
MxDK
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2007
Indlæg: 76
Styrke: 17
MxDK er ny på vejen
Ang. det med at kommunen ikke vil give refusion for de 399 kr. Det er de i fuld ret til.

Jeg løb ind i lign. problem med mit arbejde. da firmaet trækker 300 kr til en forkost ordning. Det er bare noget af det man kan kalde "sur røv". Der er nogle fordele ved et flexjob. men der er så sandlig også mange ulemper.

Alle de der dejlige medarbejder bonus'er, dem går man altså bare "glip" af som flex'jobber.
MxDK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 21:16   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kan jeg ikke få jer til at komme med nogle af jeres bidrag her i denne tråd, som handler om "huller i loven" for fleksere.

Det er da interessant at se, hvordan ULIGHEDEN vokser og vokser, selvom vi har lovgivning om det stik modsatte.

Tråden er her:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ghlight=huller

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Refusion fra sygeforsikring busser24 Alt det andet 0 15-04-2011 17:46
transport refusion cara mia Alt det andet 6 22-01-2011 17:58
Flexjob - eksakt refusion - løn? phhmw Spørgsmål ang fleksjob 4 27-05-2009 05:44
Timer kontra refusion! Brittaf Spørgsmål ang fleksjob 4 28-09-2007 10:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension