K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2008, 01:20   #11
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Zuza... jeg syntes da det er rimeligt, at hvis man er i stand til at arbejde flere timer end man er visiteret til, at man så gør det....det kan da umuligt være rimeligt at arbejde 20 timer i et fleksjob til en fuld ugeløn, og så arbejde 10-15-20 timer ved siden af i selvstændig virksomhed....almindelige arbejdsløse f.eks, som ikke er ramt af sygdom og som ellers tager masser af overarbejde når de er i arbejde, får jo også "kun" udbetalt for 37 timer...og bliver trukket time for time hvis et mindre job skulle dukke op....jeg formoder at kontanthjælpsmodtagere også bliver trukket i deres ydelse, hvis de skulle påtage sig et par timer hist og pist.

Jeg kan ikke rigtig se uligeheden, der bliver da nødt til at være nogle grænser....min mand er for 14 dage siden blevet arbejdsløs, der går man 13 uger tilbage og trækker overarbejde fra time for time, det betyder 60 timers overbejde, der skal afspadseres før der kan udbetales understøttelse.

Til gengæld deler jeg ikke forargelsen over, at en fleksvisiteret er i stand til at lægge kloakrør eller tag...jeg ved, at man kan have gode dage, superdage og skoddage og hvem ved om en omgang taglægning i eget hus koster 14 dage i sengen bagefter.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 01:42   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det er desværre bare endnu et eksempel på, at er man syg/handicappet, så har man IKKE samme rettigheder/muligheder som raske på det ordinære arbejdsmarked. Hvert eneste "arbejdsMINUT" tvinges ud af syge/handicappede.

Tja jeg er tilbøjlig til at give Ingrid ret på dette punkt, når man er flekser og hvis man har tiden som skånehensyn, så får man jo løn for 37 timer, og er man visiteret til feks 20 timer og så kan arbejde feks 7 time i weekenden, så kunne man vel lige så godt arbejde 27 timer om ugen ikk ?

Citat:
Raske kan UDEN problemer arbejde ekstra, hvis de vil og naturligvis betaler deres skat osv. Det kan syge/handicappede IKKE uden risisko for alskens økonomiske og andre straffe, der rammer URIMELIGT.
Kig på¨ovenstående


Citat:
Det rimelige og LIGE ville være, hvis man med et vist antal timer i fleksjob var ligeså frisk som raske, når man kom hjem fra arbejde, OG at man i sin fritid naturligvis FRIT kunne vælge, hvad denne fritid skulle bruges til.
Det er jo så også det man prøver at tage højde for ved at man har skånehensyn og nedsat arbejdstid..
og fritiden kan man i teorien også bruge frit på hvad man vil bare ikke ekstra lønarbejde

Citat:
Denne fritid må åbenbart kun bruges til restituering før næste arbejdsdag - og intet andet.

Jeg er til dels enig med dig i dette, jeg har da også fået at vide at hvis jeg kan udføre frivilligt arbejde så kan jeg vel ligeså godt droppe dette og så tage en tørn mere på arbejdet, og ja det kan jeg da ...

Hvis mit arbejde kan rykke hjem til mig og jeg kan arbejde på de tider der passer mig også midt om natten ...

Frivilligt arbejde kan også få jobkonsulenter til at se skævt på en ...
  Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 01:59   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ingrid... jeg tror, du misforstår mig.

Jeg mener, at kommunerne presser syge og handicappede for meget.

Der er ikke frihed til at lave lidt ekstra. Det ser vi typisk i arbejdsprøvninger, hvor mange ikke orker noget som helst, når de kommer hjem. Også mange i fleksjob arbejder langt mere, end de egentlig magter, og så er der intet overskud tilbage, når de endelig har fri.

Raske, der går på arbejde, har jo trods alt lidt overskud, når de kommer hjem fra arbejde - til deres familie, havearbejde, hobbyer osv.

Det er der ikke mange fleksere, der har overskud til.

Og det synes jeg er ulige betingelser. Jeg synes, det er for barske krav at stille til mennesker med alle mulige skavanker, som man slås med oveni alle de andre almindelige problemer, som alle i samfundet har.

Der er mange urimeligheder i lovgivningen. Desværre.

Jeg ved ikke så meget om det med overarbejde og at blive trukket i understøttelse, men det lyder da også vildt. Det havde været rart med en ekstra skilling, som man har knoklet ekstra for at tjene. Og kontanthjælp og at blive trukket ved jeg heller ikke noget om.

Det med at lave hårdt fysisk arbejde kan jo også være svært at vurdere, fordi et fleksjob kan være givet pga. noget psykisk.

Jeg tror, man skal være varsom med at dømme andre. Vi er mange her på siden, som i forvejen lider under andres "domme" om, at "man bare kan tage sig sammen og finde et arbejde", fordi man ikke kan se på folk, at de fejler noget. Smerter og psykisk sygdom er jo ikke synlige.

Som du skriver, kan man ligge i sengen 14 dage pga. smerter, fordi man har arbejdet for hårdt fysisk.

Og en deprimeret kan jo også få et grineflip. Det betyder jo ikke, at man ikke er deprimeret.

Man skal vide meget om den enkeltes situation, før man kan dømme, om de burde have et fleksjob eller ej.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 02:08   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hejdien skrev:

Citat:
Tja jeg er tilbøjlig til at give Ingrid ret på dette punkt, når man er flekser og hvis man har tiden som skånehensyn, så får man jo løn for 37 timer, og er man visiteret til feks 20 timer og så kan arbejde feks 7 time i weekenden, så kunne man vel lige så godt arbejde 27 timer om ugen ikk ?
Jo, det er jeg skam enig i, og så læner man sig op ad en helt anden støtteordning end fleksjob (det skrev jeg vist også tidligere i tråden).

Hvis der er for mange, der "snyder" og kan arbejde alt for mange timer, så ødelægger de det for dem, der reelt har en nedsat arbejdsevne.

Og kan man arbejde 7 timer ekstra pr. uge, så skal arbejdsgiveren jo også betale for de 7 timer, ikke kommunen.

Problemet med at have en hobby er, at det næsten er umuligt som fleksjobber, fordi ALLE vil have denne "hobbytid" omsat til arbejdstid.

Så har syge/handicappede reelt ingen mulighed for at have en hobby. Og det er urimeligt... og en forskelsbehandling i mine øjne.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 02:41   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a


Jamen så var vi jo enige

Nok mig der misforstod dig
  Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 13:17   #16
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Okay finder du det rimeligt ingrid at det står på næsten hver dag nu er han tilfældig min nabo så jeg har set hvad han, han var selvstændig før, men kan sagtens arbejde for andre men det er åbentbar okay

Jeg er da også enig med jer andre vi skal da også kunne gøre noget i vores
fritid, men har selv dårlig ryg og alt det han gør må der s.. være sket et mirakel med ryggen for den er så så dårlig

Jeg ved godt det ike er nogen undskyldning men har fået den forkerte ben ud af sengen de 2 sidste dage med kraftnedsættelse og sovene højre ben, tror jeg smutte ind på netdoktor næste gang jeg kan sidde 15-20 min.

Hygge hejsa i er herlige mange
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 14:09   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
JJC... jeg tror, vi er enige.

Måske din nabo er kommet på kontanthjælp og er frataget sin ledighedsydelse. Det ved vi jo ikke, vel?

Men der vil altid være den slags historier - det har der også været om førtidspensionister. Desværre.

Og lige netop DET er måske årsagen til den HETZ, der nu er over for syge/handicappede.

Før havde mange fleksere fået førtidspension, nu er de parkeret på kontanthjælp, starthjælp, særlig ydelse eller ledighedsydelse og skal tjekkes i hoved og r..

Og det tror jeg kan skyldes myter om, at man alt for nemt fik førtidspension før 2003.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 17:33   #18
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Zuza først....vi er da enige i, at man forsøger at presse syge ud over rimeligheden, det er jo set her gang på gang...Hejdien har vist også været offer, for den med at når man kan have en side som denne, så kan man bruge den tid i et fleksjob...det er jo noget fis og humbug, for selvfølgelig har man ret til at have energi og kræfter til fritidsinteresser, på lige fod med alle andre borgere i vores samfund.....forskellen ligger i, at det ikke er rimeligt, efter min mening og firkantet sagt, at der er kræfter til selvstændig indtægtsgivende arbejde ved siden af.

JJC...jeg kender ikke din nabo, men jeg har selv prøvet at være offer for den med, at når man kan gå og stå, så kan det hverken være nødvendigt med rollator eller handicapkort til bil...jeg har selv gode dage, selv om de er sjældne, og ved alt om hvordan folk så kan bedømme hele mig, ud fra en enkelt god varm og dejlig sommerdag.
Jeg ved bare, at du IKKE bliver fleksjobvisiteret for sjov, det kræver stadigvæk en varig permanent beviselig sygdom.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 18:01   #19
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg tror også, vi skal passe på med ikke at dømme hinanden udfra hvad vi ser udefra. Når jeg feks går i vaskekælderen eller ud for at shoppe kan ingen jo se, jeg er syg. MEN de kan heller ikke se ind af mine vinduer, hvordan det er, når det er dårligt.
Jeg skal ikke sige, at der overhovedet ikke er nogen der snyder systemet, men jeg vil altså vove den påstand, at hvis nogen snyder, er det de få; meget få. Det er meget svært at komme igennem med noget som helst på kommunen, og jeg tror simpelthen ikke på, at der er mange der sidder hjemme i sofaen og kommer i tanke om, at nu vil de gå på kommunen og få fleksjob eller ftp, fordi nu gider de ikke arbejde mere, og at kommunen hopper på den.

Jeg tror også, det er sådan for mange, at når der kommer en afklaring, hvadenten det er ftp eller fleks, ja, så får man det bedre, fordi der simpelthen falder ro over det hele. Og der ér altså forskel på, om man skal møde på arbejde og være effektiv i et bestemt tidsrum, eller om man kan gå hjemme og lave nogle ting i eget tempo, og så de tidspunkter der passer én bedst.

Det er jo også forskelligt, hvad man fejler. Hvis man feks er visiteret til en eller anden ydelse pga noget psykisk, er der jo intet til hinder for, at man kan gå og grave have eller lave andet fysisk arbejde derhjemme. Og selvom det er noget fysisk, er der jo stadig ting, der skal gøres, og det må man indimellem bare gøre og så betale regningen bagefter.

Nej, vi skal ikke dømme andre efter, hvordan det hele ser ud udefra, når vi ikke kender hele baggrunden!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 20:08   #20
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Har jeg ikke forklaret det godt nok eller så må i godt rette mig, det jeg spørger om flere gange var for at høre stemningen for hvor grænsen lige er
Jeg har måske ikke skrevet det tydelig nok men jeg synes ikke det er okay at
"arbejde" 15 timer og så tager 3-5 dages sort arbejde ved siden af.


Jeg holder nu inden det kammer helt over det var ikke meningen, og jeg snakke ikke om en indkøbstur eller vasketøj kun, i køre det helt ned i noget andet end det var.

JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan jeg få ekstra hjælp? Camille Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 13-02-2011 20:48
Fattigdomsfælde: Én times ekstra arbejde! buster Politik og Samfund 3 26-01-2011 00:30
Ekstra indtægt! KimH Et godt link! 0 16-02-2008 13:12
Ekstra job elsemohr Spørgsmål ang fleksjob 6 30-11-2005 23:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension