K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2008, 23:06   #1
mumse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Indlæg: 11
Styrke: 17
mumse er ny på vejen
fleksjob

Hej

Jeg er i flexjob 25 t ugentlig som SSA på plejecenter, får løn som 37 t og min arbejdsgiver 3/4 tilskud - jeg er ikke ekstra men går som alm. SSA selvom jeg har begrænsniinger i forhold til min skavank nedslidt ryg.Arbejder dog ikke mere i weekend, da man er skåret ned til absolut minimum.

Jeg er lige blevet opereret i min ene hånd og har fået besked på at sygeperioden er ca 3 md. Dette meddelte jeg min leder og han sagde at han ville gøre og strække sig langt for at beholde mig, men blev det ret meget mere end 3 md. havde han ikke råd til at have mig, og dette forstår jeg ikke da jeg mener at han får tilskud til mig og hvad med sygedagpengene??
Jeg har tænkt mig at spørge ham ,hvad han i grunden mente med denne kommentar, men jeg blev lidt overrasket over hvad der blev sagt
Er der nogen der kan forklare mig om det er så dyrt at have en flex, der tæller med som et "hoved" i plejen i forhold til at ansætte en ikke flexer. mvh mumse
mumse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 23:33   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hmmm... Det at man synes, det er dyrt at have en flekser på arbejdspladsen tror jeg måske har noget at gøre med, at de ikke får refunderet pengene fra kommunen hver måned. Jeg mener, at de hvert kvartal udfylder et skema og sender den ind til kommunen for at se, hvor meget, arbejdspladsen skal have tilbage for de mdr. og nogengange trækker det desværre ud... Så på den måde kan de gå hen og "mangle" penge, men de kommer jo bare senere. Det er nok lidt forskelligt hvordan...

Men sygedagpenge er ellers noget som ikke rammer arbejdsgiver økonomisk, da det er kommunen/staten som betaler sygedagpengene. Sygedagene skal meldes til kommunen af arbejdspladsen. Det er nok en god idé, at du også siger det til kommunen, hvis du ikke allerede har gjort det.

Hvis det er, kunne du måske få din jobkonsulent (-hvis du har en) til at forklare ham, hvordan det hænger sammen, så der ikke sker misforståelser. Blot et foreslag...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 23:44   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Gad vide, om det er samme kommune, der både udbetaler løn og sygedagpenge

Men arbejdsgiver får sygepenge refunderet fra første sygedag for fleksere, men kommunen SKAL lave opfølgning og sørge for at BEVARE tilknytningen til arbejdsmarkedet og FOREBYGGE, at man ryger ud.

Så kommune burde gøre meget for at hjælpe.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2008, 03:05   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den har jeg også hørt før men det er altså ikke sådan at de mister noget på at du er syg, andet end din arbejdskraft og det kan måske være det han mener .

Det er rigtigt nok at man kan få refunderet hvert kvartal men det er op til arbejdsgiveren selv, der er også mulighed for at få refunderet hver måned ...

mumse når du er ansat uden at være den ekstra hånd, mon så ikke det kan tænkes at de skal ud og finde en vikar for dig , men kan da godt forstå at du lige vil høre ham om det

det ville jeg også gøre
  Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 00:04   #5
mumse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Indlæg: 11
Styrke: 17
mumse er ny på vejen
Da jeg jo er ansat på en af kommunens plejecentre, er det jo dem der både udbetaler min løn og sygedagpenge, men jeg mener bare ,at hvis sygedagpengene tilfalder plejecentret må der også være råd til at betale afløser, det er elever, der træder i stedet for manglende personale mange gange og de er der jo alligevel, så der skal ikke bruges ekstra penge ( selvom jeg synes det er misbrug af højeste karat) men sådan er hverdagen desværre, tak for oplysningerne dejligt at være lidt forberedt på hvordan tingene hænger sammen
mumse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension