K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2008, 19:32   #1
Ulla
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 17
Styrke: 17
Ulla er ny på vejen
Sygedagpenge, hvornår kan de klappe kassen i ??

Min mand, har lige luftet emnet Flexjob til hende sagsbehandeleren fra Kommunen, som ringer til ham med jævne mellemrum.

Han fik så at vide, at det kunne ham godt glemme, for han ville bare få afslag og at så klappede de kassen, kan de det ??

Han har arbejdet halv tid på sit arbejde med suplerende sygedagpenge i ca. 17 mdr. nu - efter en arbejdsulykke, hvor han faldt ned fra en stige og brækkede hoften og forstuvede venstre knæ - han har slidgigt i venstre knæ og pga. aflastning derfor også smerter i det højre knæ nu.

Han har arbejdet 30 år i samme firma, stort set uden en sygedag - men nu er han godt nok ved at rede sig en depresion, - han hader at blive slæbt rundt med på denne måde - han gør hvad han kan og kan jo så ikke gøre mere.

Hvad sker der økonomisk hvis han søger flexjob og får afslag ???
Ulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 20:29   #2
Færselsuheld
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2008
Lokation: Danmark :O)
Alder: 42
Indlæg: 155
Styrke: 17
Færselsuheld er ny på vejen
Man kan som sådan ikke søge flexjob.. Det er noget man bliver visiteret til efter et afklaringsforløb, og så skal det være hvis man på grund af ulykke eller andet ikke er stand til og være selvforsyne, ved man fx bliver omskolet eller andet. Men hvis man så har et arbejde, hvor man har mulighed for og blive er der noget med at man kan for og beholde jobbet der, lave det om til et flexjob, fordi at arbejdsskiveren for noget tilskud i forhold til de skånehensyn der skal laves, det kan også være mindre tid. Men en god ting er lige og forhøre sig hos ens forbund, for det har også lidt med og gøre om du aldrig vil få det bedre og du derfor aldrig ville kunne varetage et job i hvike som helst erhverv på normal vilkår
Færselsuheld er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 21:10   #3
Ulla
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 17
Styrke: 17
Ulla er ny på vejen
Færselsuheld, okay tusind tak for dit svar - Han føler ikke at han pga. smerterne kan klare flere timer end dem han har nu - men det mener kommunen og lægekonsulenten godt at han kan - De mener at man godt kan genoptræne slidgigt i knæene - Firmaet vil gerne beholde ham og han er frygteligt ked af, måske at skulle omskoles og til at lave noget andet, det er det der kører ham ned lige nu - han er 55 år, så han har jo heller ikke så mange år tilbage på arbejdsmarkedet - vores egen læge mener, at han skal have lov til at blive hvor han er og med de timer han har nu - men egen læges mening indgår åbenbart ikke i forløbet.
Ulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 03:50   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Ulla...kommunen kan godt klappe kassen i, såvidt jeg husker så har du før skrevet noget om din mands skånehensyn, altså dem kommunen mener han skal have for at kunne klare sit nuværende job, selv om din mand er ked af det, og syntes han gør hvad han kan for at passe sit arbejde, så er fleksjob ikke bare noget man får fordi lægen eller arbejdsgiveren syntes det....man får det først når alle andre muligheder er afprøvet, i ethvert erhverv.

Jeg syntes at din mand skal afprøve, med den gummimåtte kommunen har foreslået ham, og kan han så ikke komme op på fuld tid, så er kommunen jo nødt til at finde på noget andet, så må han takke ja til en arbejdsprøvning i et andet fag....evt et siddende arbejde.

Selv om det er surt, så er der visse regler kommunen skal følge...først når det viser sig at gummimåtte, revalidering/omskoling eller et helt andet arbejdsområde ikke er nok til at bringe din mand til selvforsørgelse, så kommer fleksjob på tale....og får han først det, altså en visitering til fleksjob, så er der intet til hindrer for, at han så søger fleksjobbet på sin gamle arbejdsplads.

Nu har din mand luftet tanken om fleksjob, de har ikke klappet kassen i endnu, først skal de/i se om den måtte ikke kan hjælpe, og gør den ikke, så man man jo formode at kommunen så vil sende ham i en eller anden form for arbejdsprøvning, det værste han kan gøre er at modarbejde kommunen.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 08:10   #5
Ulla
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 17
Styrke: 17
Ulla er ny på vejen
Hej Ingrid. - Du har fuldstændig ret, han samarbejder også alt det han kan :-)

Gummimåtten virker ikke, og en løftekran til højder, så han undgår en stige, kan han ikke få - så ringede hun i går og sagde, at hvis han ikke kunne få den løftekran, så måtte han prøve noget andet arbejde og det slog ham helt ud - vi ved godt at vejen er lang og at alt skal afprøves, jeg har jo selv været det hele igennem, inden jeg fik pension.

Han laver stort set ikke andet end, at sidde og sove når han er herhjemme, hvilket virkeligt ikke ligner ham, så det bekymrer mig selvfølgelig meget - når vi feks. er ude at handle, bliver han også bare siddende i bilen og er jeg væk bare 5 min, kan jeg være stensikker på, at han sidder og sover, når jeg kommer tilbage - det er altså bare for meget.

Men ok vi ved jo alle hvor hårdt det er, pludselig ikke at kunne det man plejer og så oveni skal føle - at man er en ting, som andre bare kan smide rundt med, som en anden bold.
Ulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 13:38   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Lightbulb

Hej der står på borger.dk at man godt kan søge fleksjob og det mener jeg også da jeg selv bad om at blive vurderet til fleksjob...

Hvis du ikke har mulighed for at arbejde i det omfang, du kunne tidligere på grund af sygdom og ikke er berettiget til førtidspension, kan du søge fleksjob.

DET STÅR HER

http://borger.dk/forside/arbejde-og-...ering/fleksjob
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 14:17   #7
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Stella....tak for oplysningen, jeg har altid troet at fleksjob var noget kommunen selv skulle tilbyde eller indsè at det er den vej vinden blæser,....endnu værre er det så, at Ullas mand får sådan et beskidt svar, når man godt kan søge fleksjob selv.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 14:35   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Ulla....klart at det påvirker din mand, han ved jo godt med sig selv hvad han inderst inde magter, det er bestemt ikke sjovt når man er 55 og nedslidt af et langt arbejdsliv, og mere eller mindre er i lommen på en lægekonsulent og sagsbehandler, der tror at måtte og kran kan løse alle problemer med hans smerter....er det muligt at få din mand til lægen, det er en alvorlig ting at han også ryger ned p.g.a en depression.

Jeg kan selvfølgelig ikke sige hvad din mand burde gøre....men var det mig, så fik kommunen en sygemelding på fuld tid, så skal kommunen igen indhente en ny stattusattest, denne gang med en ny diagnose....og har i jeres læge med jer, kan han sikker godt formulere den attest, til din mands fordel og henlede opmærksomheden på at din mand nu også har en depression, fordi han bliver presset udover alle rimeligheder.

Jeg håber det bedste for din mand, det er tungt at skulle igennem systemet.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 14:39   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hej Ingrid

ja sådan et svar

Han fik så at vide, at det kunne ham godt glemme, for han ville bare få afslag og at så klappede de kassen, kan de det ??
citat


kommer fra en dårlig ikke uddannet sagsbehandler...

De siger sådan for at lukke munden på en borger og så håber de på at borgeren ikke kender noget som helst til loven...

Når man er sygemeldt kan man godt bede om at blive vurderet til om man er berettiget til fleksjob og kommunen skal sætte en afklaring i gang for at finde en løsning på den sygemeldtes fremtid...man kan godt selv sige at man gerne vil søge fleksjob , det er sagsbehandleren der behandler sagen og sender en på afklaring og arbejdsprøvning og læger og skriver ressourceprofil og alt det der skal gøres ... men derefter afgør et nævn ( nok det samme der afgør om pension) om man er berretiget til fleksjob , lige som med førtidspension er det IKKE ens sagsbehandler der afgør det.

Der er virkelig sket et skred i den måde samfundet ser syge mennesker på...mangel på menneskelighed hersker mere og mere...man må ikke træde på folk der er syge .
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 17:03   #10
Ulla
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 17
Styrke: 17
Ulla er ny på vejen
Hej Stella & Ingrid. - Tusind tak for jeres store hjælp, vi ved jo slet ikke hvordan systemet er i dag, så dejligt med lidt opbakning fra jer

Vi talte med lægen i sidste uge, og hun siger ligesom jer, at risikoen for, at de får en mand der er både fysisk og psykisk syg og må på pension er stor, fordi han nettop ved, at han gør det bedste han kan og så samtidigt skal føle at uanset hvad han gør, ja så er det bare ikke godt nok - så hun anbefaler, at han ikke lader Kommunen tvinge sig til, at arbejde mere end han kan.

vi talte også med lægen om, at han kunne få en sygemelding på fuld tid - så det tror jeg nok, at han vælger fra på mandag, - han er nået dertil, efter snakken med hende Kr....n i aftes, at nu kan det hele også bare være lige meget, - det slog ham helt ud, at han ikke kan vedblive med at være smed

Problemet er så bare nu, at lægen har ferie i næste uge - Hvor længe kan han gå, før de kan forlange den lægeerklæring
Ulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rådighedsvurdering ved a-kassen USP Alt det andet 2 19-09-2012 01:10
fra sygdagpenge til A kassen? stiglic Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 28-06-2011 09:41
Hvornår tæller sygedagpenge fra? Gizmomis Alt det andet 1 03-02-2009 15:46
hvornår skal man søge for at få forlænget sine sygedagpenge. Helenevind Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 23-09-2008 09:54
kassen er tom ... Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 8 22-10-2007 13:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension