K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2008, 12:22   #1
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Question Indkaldelse til Kontaktforløb.

Jeg kunne godt tænke mig, at spørge andre på ledighedsydelse hvad en sådan indkaldelse går ud på, - jeg går ud fra nogen har været et sådan forløb igennem.
Der er nemlig nogle spørgsmål som skal besvares også helt ok, - men der er et gevaldigt tumpet spørgsmål som lyder: Hvordan ser du dig selv i fremtiden???..............Tja "HVOR SKULLE JEG VIDE DET FRA". Jeg kan på ingen måder spå om fremtiden, er ikke profet.....
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 13:33   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det lyder, som om det er en del af ressourceprofilen bl.a. med din arbejdsidentitet. Om du tror, du kommer i job.

Dit forløb TROR jeg kan være et led i revurdering, som kommunerne skal foretage med jævne mellemrum.

Så din ressourceprofil skal opdateres, I skal måske tale om kursus eller andet.

Måske andre kan sige mere. Men det kan være forskelligt, hvad kommunerne gør.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 15:30   #3
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Er du visiteret til fleksjob? For så er det fordi, der står i loven, at man skal have et individuelt kontaktforløb, hvor man skal finde ud af, hvordan du hurtigst kommer fleksjob og indenfor hvilket område. De skal lave en opfølgningssamtale hver 3. måned, mener jeg, det er. Det er formentlig en samtale med en jobkosulent. Sådan var det ihvertfald for mig i Københavns Kommune.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 16:26   #4
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
zuza og gh72.

Jeg siger mange tak for jeres svar, og korrekt det, er en opfølgningssamtale.
Men ,jeg kan dætme bare blive så hys, når de stiller et sådan spørgsmål som jeg beskrev.
Mvh. wersi.
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2008, 17:07   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wersi 56 Se meddelelser
Hvordan ser du dig selv i fremtiden???.............
Ja måske er spørgsmålet lidt tumpet formuleret men grunden til spørsmålet er vel egentlig god nok, drejer sig jo om at tage udgangspunkt i dine fremtidige mål og ønsker eller for den sags skyld begrænsninger... som du selv ser dem lige her og nu, og som du selv gerne vil ha kommunens samarbejde til at nå. Synes da først problemet opstår hvis kommunen trækker i modsat retning og vil have dig til noget helt andet end hvad du skriver som svar på spørgsmålet.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 10:02   #6
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Ok Hexi.
Den synsvinkel, havde jeg godt nok ikke set det fra, men så blev jeg da så meget klogere, - så tak for det.
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 10:49   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
wersi 56 Hvis du læser under nyttige links og finder den der hedder arbejdsevne vudering så vil du også kunne se at der er nogle af tingene der lyder lidt hen af det...

Jeg fik også engang det spørgsmål , og da jeg svare åååhhh ser mig selv på Hawaii i en liggestol og ingen penge problemer på grund af min store lotto gevinst begyndte min sagsbehandler at at grine og sagde....

ja det lyder åndsvagt men det er en måde at pege os ind på din arbejds identitet , forstået på den måde at en der ser sig selv på arbejdsmarkedet i fuld gang med det de nu magter eller mere end de magter har en større arbejds identitet end en der har svært ved at se sig selv på arbejdsmarkedet og man skal selvfølgelig bruge det til at spore sig ind på hvor meget man brænder for arbejdet...


forstået på den måde igen at hvis du feks har en kæmpe lyst og gejst til at komme ud og arbejde, trods din sygdom og smerter , men du bare er typen der tænker , jeg skal sgi i gang bliver sindsyg af at gå hjemme osv...

så vil du nok skulle have en anden behandling end en der samtidig med smerter og sygdom siger jeg kan slet ikke overkue arbejdsmarkedet jeg er bange for at blive ødelag og jeg har brug for min hvile osv ...

ved ikke lige om forklaringen er til at forstå

Men mange af spørgsmålene også i en ressourceprofil virker åndsvage hvis ikke man forstår hvad det er der ligger bag , derfor kan det også være en god ide at læse bogen om arbejdsevne vurdering selv om den er lang.....


Jeg fik stillet spørgsmålet engang af jobkonsulenten , lige da jeg skulle til at i gang ...

Nå og hvad vil du så lave, der sad jeg også med den der fornemmelse og tror også jeg sagde det højt....

KLAPHAT hvordan skulle jeg vide det , det er jo et af problemerne , jeg kommer fra fag som jeg altid har arbejdet i , og skal til at lægge mit liv og arbejdsliv helt om og det eneste jeg ved med sikkerhed er at det gamle erhverv er udelukket og så er det jeg gerne vil have en konstruktiv dialog med en jobkonsulent som bare som et minimum har læst mine skånehensyn og som kan hjælpe mig med at pejle mig ind på hvad det er jeg skal lave nu ....

Men desværre er det nu sådan at vi åbenbart også skal tænke for dem og selv komme op med løsninger....
  Besvar med citat
Gammel 08-02-2008, 12:18   #8
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg fik også engang det spørgsmål , og da jeg svare åååhhh ser mig selv på Hawaii i en liggestol og ingen penge problemer på grund af min store lotto gevinst
He he... den er der vist ingen kommuner der har på programmet, så måske et forslag til Hjort om at indføre muligheden for at være lottokuponudfylder som et tilbud ville være en ide
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
indkaldelse til en kontrol beha Alt det andet 1 27-02-2012 12:22
indkaldelse til samtale. energizer Alt det andet 14 13-02-2012 14:35
indkaldelse den hedder LÆ 132 nono222 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 30-08-2011 07:25
Retningslinjer vedr visitation og individuelt kontaktforløb Ninja Et godt link! 0 27-09-2009 14:03
Indkaldelse til pensionsnævnet Kjersti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 25-02-2009 23:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension