K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2008, 15:53   #1
kijoha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2008
Lokation: nyborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 2
Styrke: 0
kijoha er ny på vejen
provison og flexjob

Hejsa.

Jeg arbejder som sælger. Jeg får en fast grundløn og provision ved siden af.
Betaler kommunen ens arbejdsplads, for den provsion arbejdet udbetaler?

Hilsen
Kim Hansen.
kijoha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 13:23   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej KiJoha og velkommen til ...

Jeg ved faktisk ikke om det kan laves sådan at kommunen betaler ens provision, jeg har selv fået tilbudt job som sælger (startede aldrig fik et andet job som sælger) men der hvor jeg først fik tilbudt var vi nået så langt som til at tale løn...


Jeg fik valget om en fast månedesløn uden provision eller en mindre månedesløn med provision ...

Kommunen gjorde da klart for firmaet at de IKKE gik ind og dækkede noget omkring provisionen ...

I mit tilfælde ville firmaet betale mig 19500 kr om måneden og 100 kr provision pr salg , eller jeg kunne vælge 20100 (overenskomstlønnen) og ingen provision

så umiddelbart tror jeg ikke at kommunen kan gå ind og dække provision det var i hvertfald hvad vi fik at vide i mit tilfælde...

fagforeningen var da også ude og sige at en laver løn under overenskomsten med provision var kun realistisk hvis jeg selv var indforstået med det ...


I mit andet job som sælger var jeg månedslønnet som funktionær , jeg havde 20100 kr om måneden også selv om de ordinære ansatte arbejde på ren provision ...
  Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 15:00   #3
kijoha
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2008
Lokation: nyborg kommune
Alder: 39
Indlæg: 2
Styrke: 0
kijoha er ny på vejen
Hej Hejdien.

Tak for dit svar og velkomst.
Jeg får selv 18100 kr. i fast løn og ca. 10000-11000 kr. i provision lige pt. (Ingen loft, for meget man kan tjene i provision), så det vil være meget ringere løn jeg vil få, hvis jeg kun kan få fastløn.

Årsagen til jeg spørg, er at jeg har fået mange forskellige svar omkring dette emne. Så det er ret forvirrende.
Er der yderligere som ved noget om dette emne?

Hilsen.
Kim.
kijoha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2008, 15:04   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej kijoha

Hvis der ikke kommer andre svar, kan du prøve at spørge din fagforening. Den burde vide noget om det... eller undersøge det for dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2008, 15:23   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej kijoha

har lige læst det du skrev her, og hvis det forholder sig sådan så kan din arbejdsgiver ikke få refusion for din provision da han maks kan få refusion til overenskomst lønnen og det er mindste lønnen...

Hvis det er sådan at man arbejder som flekser og feks får mere i løn på grund af erfaring osv så er det også arbejdsgiveren der betaler det alene, men du kan prøve at læse det jeg har sat på her .....


Citat:
Løn

Lønnen fastsættes som udgangspunkt efter den på området gældende overenskomst, herunder de sociale kapitler. Hvis ansættelsen finder sted inden for et ikke-overenskomstdækket område, anvendes overenskomsten på sammenlignelige områder. Det fremgår af overenskomsten, om der indgår en aftale om arbejdsmarkedspension.

Der kan aftales tillæg for anciennitet eller andre former for løntillæg, men disse indgår ikke i løntilskuddet. (dette må også indebære provision)

Arbejdsgiveren udbetaler lønnen til den ansatte, og lønnen i et fleksjob er almindelig skattepligtig A-indkomst for lønmodtageren.
Løntilskud

Kommunen betaler et løntilskud til arbejdsgiveren. Tilskuddet er 1/2 eller 2/3 af lønnen afhængig af graden af den nedsatte arbejdsevne hos den ansatte. Hvis den ansatte eksempelvis har en arbejdsevne på 1/3, vil arbejdsgiveren modtage et tilskud på 2/3 af lønnen. Tilskuddet kan dog maksimalt udgøre 1/2 eller 2/3 af den lokale mindste overenskomstmæssige timeløn på det aktuelle ansættelsesområde, eller af den løn der sædvanligvis gælder for tilsvarende arbejde. Mindstelønnen i landsoverenskomsten skal alene anvendes, hvis der ikke er en lokal aftale, der supplerer overenskomstens bestemmelser på dette punkt.

Desuden refunderes arbejdsgiverens bidrag til ATP samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag med samme andel som lønudgiften.

Hvis der i overenskomsten indgår en aftale om en obligatorisk arbejdsmarkedspension, vil arbejdsgiverens bidrag også blive refunderet med samme andel som lønudgiften.

På Arbejdsmarkedsstyrelsens hjemmeside www.ams.dk, under Tal og Love, skrivelser findes en skrivelse, der oplister eksempler på, hvilke ydelser, der kan indgå ved beregningen af løntilskuddet.

For fleksjob oprettet efter 1. juli 2006 kan løntilskuddet højst beregnes ud fra en løn på 404.480 kr. (2007) på årsbasis eller 210,23 kr. (2007) på timebasis. Det betyder i praksis, at man som lønmodtager i fleksjob godt kan aftale sig frem til en løn, der ligger over 404.480 kr. på årsbasis, men virksomheden vil maksimalt få et løntilskud fra kommunen på 269.653 kr., hvis der gives et løntilskud på 2/3. Herudover gives tilskud til udgifter til ATP samt eventuelle udgifter til andre arbejdsgiverbidrag. Da loftet er beregnet ud fra en fuldtidsansættelse, er det timelønnen på 210,23 kr. (2007), der skal lægges til grund for beregningen af lønloftet for deltidsansatte.

Hvis der senest den 30. juni 2006 er indgået aftale om et fleksjob, eller personen allerede er i et fleksjob, får reglen om loft over løntilskuddet kun betydning, såfremt man mister det nuværende fleksjob og bliver ledig. Ved indgåelse af aftale om et nyt fleksjob, vil man blive omfattet af den nye regel om loft over løntilskuddet. En person, der overgår direkte fra et fleksjob til et andet uden ledighed, berøres ikke af loftet over løntilskuddet. Det samme gælder for selvstændige erhvervsdrivende, der overgår fra økonomisk tilskud til fleksjob uden forudgående ledighed.

Jeg har lige snakket med en tidligere kollega hun var oppe på at sælge så meget at hun hvis hun var ren provision lønnet (som kollegarene ) så ville hun have dobbelt så meget som overenskomsten...

dette forlagde hun chefen da hun gerne ville have noget lønforhøjelse om ikke andet så bare en smule...

da chefen fandt ud af at hun ikke kunne få refusion til en evt lønforhøjelse fik min eks kollega ingen lønforhøjelse.

Så din provision må betegnes som en bonus til dig fra chefen af
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension