K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2008, 11:13   #1
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Lovgivningen

Hej

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med noget lovgivning...

Jeg har fået at vide at kommunen har truffet en afgørelse i min sag hvor de skriver:

der er truffet nogle SM-afgørelser i henhold til Lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 70,

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde den lovtekst om lov om aktiv beskæftigelsesindsats §70???

Jeg forstår ikke hvad kommunen mener og vil derfor gerne læse den § for at forstå det

Håber der er nogen der kan hjælpe mig...

Hilsen Lotte A.
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2008, 11:47   #2
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Lotte!

Prøv dette link: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=29819 og rul ned til §70. Det har noget med fleksjob at gøre.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2008, 11:49   #3
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Tusind tak Risa...
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2008, 11:53   #4
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Det var så lidt! Håber det hjælper dig videre...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2008, 12:26   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Har kommunen skrevet, hvilke SM-afgørelser den mener?

SM-afgørelser hedder nu principafgørelser. Disse principafgørelser kan findes på www.ast.dk.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2008, 16:21   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tænkte det samme som Zuza.

En ting er at sige at det er pga en sm-afgørelse men man skal også vide hvilke det er , det er jo ikke sikkert at det er det samme som gør sig gældene i din sag

i § 70 står der jo

Citat:
§ 70. Kommunen giver tilbud om fleksjob til personer, som ikke modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet.

Stk. 2. Fleksjob kan først tilbydes, når alle relevante tilbud efter denne lov samt andre foranstaltninger, herunder eventuelt forsøg på omplacering på arbejdspladsen, har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse. Undtaget herfra er tilfælde, hvor det er åbenbart formålsløst at gennemføre de nævnte foranstaltninger forud for visitationen.

Stk. 3. Kommunen skal foretage opfølgning i sager efter dette kapitel efter § 10 i lov om aktiv socialpolitik.

Stk. 4. Beskæftigelsesministeren fastsætter i medfør af § 19, stk. 2, i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats regler om krav til undersøgelse af arbejdsevne samt om sagsbehandling og fremgangsmåde i forbindelse med påbegyndelse og behandling af sager om fleksjob.
Og efter den så er det jo noget bredt hvad det er de mener, jeg formoder at det er fleksjob du søger efter , det vil sige at de fra kommunens side ikke har fået afprøvet dig ordenligt eller hvad...

de princip afgørelser jeg har kunne finde hvori § 70 indgår fandt jeg ved at søge på fleksjob afslag § 70 (kan desværre ikke komme til at linke direkte dertil) men prøv at søg selv så kan du evt selv finde den sag der ligner din....


og så lige til sidst ,.. alle lovgivninger med relevans til sygedagpenge, førtidspension og fleks ligger her øverst på siden under nyttige link

så kan du evt selv prøve at se hvad for en der passer med din sag.
  Besvar med citat
Gammel 22-02-2008, 13:17   #7
Lotte A.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2008
Lokation: Kolding
Alder: 49
Indlæg: 46
Styrke: 17
Lotte A. er ny på vejen
Hej

Tak for jeres svar... Nej jeg har ikke fået at vide hvilken sm afgørelse det er. Jeg håber jeg får brev i dag eller i morgen fra kommunen og hvis ikke det står deri så vil jeg bede om at få at vide hvilken afgørelse de mener...

Jeg skal nok lige en af dagene lave et indlæg med opfølgning af min sag og forklare mig nærmere men jeg har ikke lige overskuddet lige nu...

MEGET KORT: fik afslag på fleksjob for 1 måned siden da jeg er alt for syg til fleks.. men nu pga. sm afgørelse... har jeg alligevel fået tilkendt fleksjob med tilbagevirkende kraft fra den dato hvor de gav mig afslag...

Men jeg lover skal nok lige få skrevet en opfølgning så i bedre kan se hvad det er der sker.

Tak for hjælpen.

Knus Lotte A.
Lotte A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2008, 15:04   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Lotte A... det er meget vigtigt, at du gemmer BÅDE brev og KUVERT med datostempel på. Der kan ofte være mange dage imellem den dato, der står på brevet og på kuverten.

Det er din dokumentation for, HVORNÅR du har modtaget brevet.

Kommunen har nogle klagefrister, som du SKAL overholde.

Spændt på at høre nærmere om, hvad der står i brevet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2008, 21:05   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hvilken § specifikt hører fleksjob under ?

Ja undskyld jeg sådan roder rundt i de forskellige love og forordninger men jeg synes dælme det kan være lidt af en - øh- oplevelse

Min mand har været på fleksydelse i 2 år og han har nu oplevet at få karantæne

Det jeg helt konkret kunne tænke mig at vide er hvilken lov/paragraf hører man under ?

Og gælder de almindelige love og paragraffer for flexer som for almindelige lønmodtagere ?

Jeg spør fordi den paragraf han er idømt karantæne efter har vi fået at vide at ikke kan bruges i hans tilfælde så undskyld mine dumme spørgsmål
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2008, 23:53   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
buster der findes ikke dumme spørgsmål når det er det emne, det er ikke til at hitte rundt i

Men din mand (som får ledighedsydelse, fleksydelse er det der træder i stedet for efterløn) er flekser efter en anden lov end den der gælder for ordinært marked .

Nu ved jeg jo ikke hvorfor din mand har fået karantæne , men det der kan give karantæne er hvis man feks nægter at tage et job om det står der i loven...

Citat:
En forudsætning for at kunne modtage ledighedsydelse
er, at man står til rådighed for et
såkaldt ”rimeligt fleksjob”. Man skal desuden
tage imod rimelige tilbud, som kan forbedre
mulighederne for at få et arbejde.


Kommunen skal løbende vurdere, om man
fortsat står til rådighed. Det sker gennem det
individuelle kontaktforløb og opfølgningssamtaler,
samt gennem arbejdsprøvning eller
virksomhedspraktik.

Overtrædes vilkårene, kan der idømmes
sanktioner.


• 3 ugers karantæne
Hvis man afslår eller udebliver uden gyldig
grund fra en opfølgningssamtale eller en
samtale i et individuelt kontaktforløb, kan
der ikke udbetales ledighedsydelse i 3 uger.
Sker dette 2 gange inden for en periode
på 12 måneder, mistes retten til ledighedsydelse.



• 5 ugers karantæne
Afslår man et, efter kommunens opfattelse,
rimeligt tilbud om fleksjob, standser
udbetalingen af ledighedsydelse i 5 uger.
Afslår den pågældende for anden gang et
tilbud om fleksjob, inden for en periode på
12 måneder, bortfalder retten til ledighedsydelse.



• Tidsubestemt karantæne
Ledighedsydelse kan ikke udbetales ved
selvforskyldt ledighed efter et fleksjob. Ved
ophør på grund af sygdom, graviditet, barsel
m.v. kan ledighedsydelse dog alligevel
udbetales. Kommunen skal anlægge et helhedssyn
og kan tage særlige sociale hensyn
ved vurdering af en eventuel karantæne.


• Generhvervelse af retten til ledighedsydelse
Selv om man har mistet retten til ledighedsydelse,
mister man ikke retten til et fleksjob.
Adgang til ledighedsydelse genindtræder
ved 9 måneders arbejde i fleksjob inden
for en 12 måneders periode.
Du kan læse om det hele her ... http://www.clh.dk/job/doc7.html

Og i skal så være klar over at i kan anke stop af ledighedsydelse.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det nu lovgivningen gælder? Blueeyez Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-08-2013 19:01
Lovgivningen Tullee Alt det andet 11 04-10-2010 14:43
Hvem laver flex lovgivningen ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 9 21-10-2009 14:05
lovgivningen hvad er det? calamityjane Skal kommuner ikke overholde loven? 4 28-12-2008 19:51
Hvad er der egentlig galt med lovgivningen? Odenseaneren Politik og Samfund 10 23-11-2008 09:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension