K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2008, 20:45   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det viser bare, hvor svært det hele er inden for fleksområdet, når tråden udviklede sig sådan.

Det er nemmere at forholde sig til folk i ordinær beskæftigelse, ikke?

Men vi har vist alle sammen undervejs skrevet, hvad vi mener, selvom det måske har "gemt" sig i nogle længere indlæg.
Det beklager jeg på egne vegne.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 20:53   #22
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Det er rigtig skrevet zuzza bare jeg selv ind imellem kunne skrive lidt bedre, ved ikke om det er pille suset, synes det kniber lidt med hukommelsen indimellem og humørsvingninger.

Forsat god aften

Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 21:14   #23
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tak, JJC... jeg synes ellers, jeg havde skrevet noget værre rod, fordi jeg blev misforstået undervejs. Jeg roder selv med feber osv. i øjeblikket.

Så "taler" vi vist samme "sprog" alligevel.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 22:15   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af JJC Se meddelelser
Har jeg ikke forklaret det godt nok eller så må i godt rette mig, det jeg spørger om flere gange var for at høre stemningen for hvor grænsen lige er
Jeg har måske ikke skrevet det tydelig nok men jeg synes ikke det er okay at
"arbejde" 15 timer og så tager 3-5 dages sort arbejde ved siden af.


Jeg holder nu inden det kammer helt over det var ikke meningen, og jeg snakke ikke om en indkøbstur eller vasketøj kun, i køre det helt ned i noget andet end det var.

JJC


'jeg har fattet den

Og ville såmænd også have bakket dig op tidligere he he , men altså jeg har ikke sort arbejde men noget der skal males hvidt og er en gang (lille bitte og firkantet ) der er skal males (og jeg har nået ca 1/3 del på hele dagen )

Men jeg kan sige så meget at jeg giver dig 110% ret og at jeg ikke tvivler på at nogen visiteres til fleks trods at de måske har en arbejdsevne....

Jeg tror ikke at det er en pind mere anderledes end med gamle førtidspensionister og nye også for den sags skyld....

for den sags skyld kan vi også tage kontanthjælpsmodtager med og dem på dagpenge....

Der er og vil være brodne kar imellem alle grupper , og jeg mener også at hvis man kan hoppe rundt bygge og banke ja så burde man måske være visiteret til flere timer eller slet ikke visiteret ...

Og som for alle andre grupper så gælder det at de brodne kar, ødelægger mere for os reelle fleksvisiteret end de gavner ....


Men jeg kan godt forstå at man bliver irreteret sur og desprat når man ser sådan en nød...

Systemet skal bare lige få øje på bare nogle af dem, så er det os alle sammen der er sådan ....

Så jeg kan sagtens se hvad det er du mener og løsningen , ja den kan jeg også se....

Ville du melde din nabo for sort arbejde (jeg kunne ikke drømme om det ) men løsningen er den samme, man kan ikke gøre andet end at snakke med naboen få ham til at forstå at det er totalt dårligt det han gør og i sidste instans efter hvordan man selv har det med det, give et kald til kommunen....

Men som andre også har skrevet det er en balancegang ...
  Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 22:39   #25
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Jeg har en stue det tager nok et par uger og lister var det noget?? hehe
Nej jeg kunne ikke drømme om at melde ham.
Han er s.. god nok har ingen problemer med ham.

Blev måske lidt gnaven da han jamrede.

JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 23:26   #26
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
JJC...jeg kan da godt se hvor du vil hen, og jeg mener selvfølgelig også, at med alt det din nabo kan, så kan det nok være tvivlsomt om en fleksvisitation har været den rette afgørelse.

Men det er stadigvæk ikke op til mig, at afgøre hvorvidt det er rimeligt eller ej, jeg kender ikke din nabo...og jeg er nødt til at tro på, at kommunerne ikke giver en fleksvisitation til en platugle....også selv om jeg personligt har kendskab til folk, der efterfølgende har fået frataget en pension, fordi han blev grebet i sort arbejde.

Platugler vil der altid være, og netop derfor går det ud over alle os andre, og netop derfor bliver der hele tiden strammet op...det skal du ikke være i tvivl om, at jeg finder skammeligt...at flertallet skal udsættes for en urimelig og hård belastning, fordi der er enkelte snydere imellem.

Jeg tror også på nemesis, at leve på en løgn, så vil det før eller siden gå galt (for din nabo)

Jeg håber din sindsro er genoprettet....til syvende og sidst er vi alle jo enige.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2008, 00:04   #27
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Det er den jeg trængte til at komme af med lidt frustrationer, gået et par korte ture idag og fået noget frisk luft.

Jeg er op. 2 gange på 5 mdr er kommet ringer hjem end jeg kom der op og sygehuset vil ikke gøre noget endnu, kontakt med dem i hver uge og jeg føler det er hygge snak jeg ikke kan bruge til noget



Hilsen Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2008, 01:12   #28
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Hej Jan....jeg går ud fra at du er blevet opereret i ryggen, der kan faktisk gå helt op til et år, før man ved om operation har hjulpet....især hvis det er en stivgørende operation...plus at sådan en operation "kun" hjælper ca. 70% i større eller mindre grad.

Jeg forstå din skuffelse, det er en stor beslutning at lægge sig under kniven, og en stor skuffelse når det alligevel ikke hjælper...jeg kan desværre ikke afhjælpe dine frustrationer, men jeg kan føle med dig.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2008, 01:32   #29
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Tak

det er for prolaps L5/S1, kastede op på 2 dagen har sat et eller andet i
gang, var smertefri efter operation.


VH Jan
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan jeg få ekstra hjælp? Camille Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 13-02-2011 20:48
Fattigdomsfælde: Én times ekstra arbejde! buster Politik og Samfund 3 26-01-2011 00:30
Ekstra indtægt! KimH Et godt link! 0 16-02-2008 13:12
Ekstra job elsemohr Spørgsmål ang fleksjob 6 30-11-2005 23:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension