K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2008, 12:07   #1
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Førtidspension med tilbagevirkende kraft

Hejsa...

I slutningen af september indgav jeg selv min ansøgning om førtidspension. Jeg forventer at kommunen giver mig afslag inden så længe fordi de bliver ved med at sige at min tilstand ikke er stationær og at min arbejdsevne kan blive bedre. Trods arbejdsprøvning der siger at min arbejdsevne er ubetydelig og min læge der siger at min tilstand er stationær og at der ikke er flere behandlingsmuligheder. Nå, men lægekonsultenten kan åbentbart ikke læse og vil ikke forstå at jeg er syg.... hmmm derfor forventer jeg afslag i første omgang.

Jeg har hyret en advokat til at køre min sag da jeg ikke orker mere, han vil jo så anke når afslaget kommer. Han mener jeg er berettiget til førtidspension.

Mit spørgsmål er så... Når kommunen giver mig afslag på førtidspensionen så stopper mine sygedagpenge, er det ikke rigtig forstået? Så har vi ikke en krone og leve for... hmmm.. bliver jeg så tilkendt førtidspension af ankestyrelsen, for jeg så pengene med tilbagevirkende kræft fra den dag jeg ansøgte om førtidspension? Eller fra den dag kommunen stoppede mine sygedagpenge eller får jeg det slet ikke med tilbagevirkende kræft?

Og hvad gør folk så hvis de ikke kan få kontanthjælp? Altså pga. ægteskab? Er der andre ting man kan få økonomisk hjælp til? Jeg mener... vi skal ud og låne penge for at kunne leve... og det er jo ikke særlig rentabelt i længden.

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 23:29   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal, såfremt sygedagpenge stoppes, klage.
Klagen skal gå på kommunens forpligtelse af afklaring.
Skriv igen, hvis det bliver aktuelt.
Jeg mener, at sagerne er retslige forkerte, fordi det ikke akan være rigtig, at kommunernes mulighed for refusion eller ej, skal vægte tungere end borgerens retslige krav om afklaring. det er jo ikke din skyld, såfremt kommunen har smølet.
Forhåbentlig har du papir på lægeudsagn, evt be om speciallægeerklæring. Og sørg for at spørgsmålende er meget specifikke, spørg evt advakat, hvad der er nødvendig.
Jeg ved godt at mange får afslag i sygedagpengesager, men tror at man skal gribe det anderledes ad. Og intet er tabt, ved at forsøge.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 23:42   #3
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Hej Helenevind.

Hvis du får afslag på pensionen i kommunen, skal du omgående anke den.

I den tid den er til genbehandling i kommunen vil du stadig få udbetalt sygedagpenge.

Hvis du så igen får afslag, sender kommunen den til Statsforvaltningen i Nykøbing F og de kan dermed sætte dig på kontanthjælp (hvis du er berettiget dertil).
Desværre er der rimelig lang ventetid på behandlingen af sager i Statsforvaltningen (du skal nok regne med mindst ½ år).

Om du får medhold og dermed pension ved jeg ikke, men skal nok krydse fingre for dig.

Kan fortælle dig at jeg har pensionssag kørende både i sygepengeafd. og kontanthjælpsafd. (sjovt nok arbejder de ikke sammen).

Dem i sygepengeafd. har givet afslag og jeg røg på kontanthjælp.
De skulle igen tage sagen op da Statsforvaltningen annullerede deres beslutning.
Det sker endelig i næste md. men ikke ensbetydende med jeg får pensionen alligevel, men så må jeg jo bare anke igen.

Til gengæld kan det være jeg kan få pensionen igennem via kontanthjælpsafd. og hvis det sker vil jeg omgående søge om at få pensionen med tilbagevirkende kraft fra første ansøgning.

Håber du kan bruge dette til noget.

Held og lykke.

Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 12:23   #4
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hejsa...

Min advokat har sendt en klage over stop af sygedagpenge plus at jeg nåede inden de stoppede dem at sende ansøgning om førtidspension.

Men det I siger er det at jeg selv skal søge om at få pension med tilbagevirkendekræft?

Hvad er det for speciallægeerklæring?

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 12:31   #5
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej igen

Forresten så har jeg været på sådan noget kursus/afprøvningsnoget hvor de konstaterede at min arbejdsevne var ubetydelig og min læge har skrevet at min tilstand er stationær og at der ikke er flere behandlingmuligheder.

Men alligevel skriver lægekonsulenten at man ikke kan konstatere at min tilstand er stationær og om alle udrednings,- og behandlingsmæssige muligheder er udtømte.

Hvad mener hun lige med det?? Hun er godt nok en ko.... ej undskyld men det mener jeg virkelig!

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FT med tilbagevirkende kraft? kbh Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 3 13-09-2012 09:21
Førtidspension med tilbagevirkende kraft Goldie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 10-09-2011 22:02
Førtidspension med tilbagevirkende kraft. meon Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 26-07-2011 23:46
førtidspension med tilbagevirkende kraft MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 28-02-2010 11:42
Førtidspension med tilbagevirkende kraft? mr2001 Nyttigt at vide for Førtidspensionister 5 25-03-2009 23:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension