K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2011, 13:36   #1
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
hjæælp - hjælpemidler

Hej kære k10'ere

Jeg står og skal bruge to til tre stykker hjælpemidler - en sadelstol, en pude der støtter når jeg sidder f.eks. i en sofa eller anden stol... og så en badetapuret.


Jeg har så haft en visitator ude, som har sagt at man kun kan få det de har i forvejen - for ellers skal de ud og købe nyt.

Jeg har via to behandlingssteder fået anbefalet netop dette - stol og taburet.

Så nu er mit spørgsmål:

kan jeg søge og få det jeg vil eller skal jeg tage det de har på lager???


- Den stol de vil låne mig er stor og fylder meget i vores lille køkken - hvilket er upraktisk, hvortil at jeg også vil bruge den til spisebordet, men der er ikke meget plads at komme rundt på med sådan en stor stol.

glæder mig til at høre fra jer!!!!
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 16:27   #2
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Du burde kunne købe selv, hvis du får det bevilget. Men er det dyrere end det, terapeuten vurderer er nødvendigt, så står du selv for merudgiften. Mener jeg... Er desværre ikke helt inde i de regler endnu.
Men har de ikke mulighed for at tilbyde dig en mindre arbejdsstol, som passer til dine behov?
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 21:34   #3
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Smile

De har en fritvalgsordning, hvor du selv vælger ud fra deres krav og pris (dvs du kan få en lille egenbetaling hvis den du vælger er dyrere end den de har), men så skal du selv bestille hjem og det kan tage længere tid, men spørg efter fritvalgsordningenog læs om det. Jeg fik en anden rollator end dem de har på lager. Nu erdet en el-scooter, hvor jeg hellere vil vente lidt længere tid end at få den de mener det skal være.

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=133160

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 08:33   #4
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
hej malofa og piamus,

mange tak for svar

Jeg fik at vide at der ville blive bestilt diverse, så betyder det så at jeg er bevilget? eller skal man have det på skrift ? tages op i deres team eller er det en visitator der kan tage beslutningen?

Så betaler man selv differencen og bestiller, men får lige det middel, der passer allerbedst

ha en god dag
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 08:42   #5
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Smile

Her var ergoterapeuten hjemme hos mig og her tog hun vist beslutningen om rollatoren selv.

El-scooteren var på teammøde og nu hvor den er bevilget som forbrugsgode (som kun gælder 3-hjuls) så fik vi snakket om at den skulle være tærrengående og jeg ønsker en 4-hjuls, så skal den op på møde igen efter ferien.

Det er noget med at ankestyrelsen ikke har taget stilling til om den 4-hjuls kan indgå som forbrugsgode. 3 eller 4 hjul, jeg forstår ikke hvorfor der er forskel...
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 08:46   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det med at el.scooteren er et forbrugsgode, er, så vidt jeg husker trukket i land igen.

Så det bør du klage over, hvis du får afslag igen.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 09:46   #7
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Smile

Jeg har ikke et problem med at skulle betale halvdelen selv, men at jeg skal betale 12.000 for en el-socooter som de har udset og ikke en med 4 hjul som jeg selv ønsker, det synes jeg ikke er ok.

Så hvis jeg får afslag, så anker jeg, så må ast lave en ny princip afgørelse på de 4-hjulede.

Som jeg læser afgørelserne, er de 3 hjulede både hjælpemiddel og forbrugsgode, de 4 hjulede er der ikke taget stilling til endnu.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjæælp Tessi.. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 06-07-2013 08:44
Hjæælp:'( Susanm At søge førtidspension 18 13-12-2012 09:34
Hjæælp Bamsen Hjælp til Forum Brug 8 07-03-2011 18:53
hjæælp ang. lægekonsulent førtidspension hela Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 09-11-2009 13:47
.....HJÆÆLP...!! !! mamahonny Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 21-12-2006 00:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension