K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2014, 08:55   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
dine lægepapir skal nok fornyes, her en mand der er i systemet hans lægepapir var her den 15/1 til fornyelse selv om de andre var fra okt altså under 3 mdr. men det var kun udtagelse fra ejen læge, special læger har han snart 20 udtagelser fra.
Der er stor forskel på dette.

Jeg blev tilkendt fp i 2010, min seneste spec.læge-erklæring er fra 2006.

Men det er en god idé, at have en jævn kontakt til egen læge, så denne altid vil kunne skrive en opdateret statusattest.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 08:58   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men igen, jeg tror at smerte klinikken vil blive brugt imod dig, og for din egen skyld ville et omgang igennem der være en god ide, de er meget dygtige til midecin.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 08:58   #13
Jesperjensens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2013
Indlæg: 24
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
Jesperjensens er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg kan anbefale dig, at du sørger for selv, at have kopi af samtlige lægepapirer.

Hver gang du har været hos en læge beder du om, at få en kopi af det skrevne.

Hvis det er en læge, som kommunen har sendt dig til skal du have kopien fra kommunen.

Hvis det er din egen læge, der har sendt dig, så er det hos egen læge du skal bede om kopien.

Hvis din seneste speciallægeundersøgelse ikke er bestilt af kommunen, så vil jeg anbefale, at du selv skaffer en kopi af den, og afleverer en kopi af denne til kommunen.

Men husk, at du bør aflevere den ved skranken, og få en kvittering på, at de har modtaget den.

Hvis du giver sb den i hånden, så er der en risiko for, at den forsvinder (det oplevede jeg selv).

OBS:
Har alle lægepapirene i mappe.
Har tidligere klaget over afgørelser (som slut af sygedagpenge) så har modtaget bjerg af papirer.
Har søgt om agtindsigt årligt så der er vel godt og vel 60cm papirstårn herhjemme med 5x agtindsigt ialt pga ved klager får man kopier.

Men tak for infoen, skal nok huske papiret fra spec. lægen til sp, det havde jeg ikke lige tænkt. (er ikke bestilt af SP eller andet aktøre)

Sidst redigeret af Jesperjensens; 27-02-2014 kl. 09:03.
Jesperjensens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 09:01   #14
Jesperjensens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2013
Indlæg: 24
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
Jesperjensens er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
men igen, jeg tror at smerte klinikken vil blive brugt imod dig, og for din egen skyld ville et omgang igennem der være en god ide, de er meget dygtige til midecin.
Er det min egen læge, SP eller 3 som skal henvise mig til dette?.
Vil meget gerne "styre" medicineringen, Contra snakkede om det men blev jo smidt ud af systemet dengang og parkeret i kontanthjælpen hvor intet blev gjort.
Siden har jeg ikke hørt om smerteklinikken før nu? så er lidt blank med hensyn til hvordan man får foden indenfor der.
Men vil følge op på det inden næste møde.

Sidst redigeret af Jesperjensens; 27-02-2014 kl. 09:05.
Jesperjensens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 09:09   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
det er egen læge, der skal indstille dig til det, mange af dem er der desværre lang ventetid på, derfor er det vigtigt, at det bliver hurtigt, næste alle bliver bedt om at komme igemmen smerte klinik. bor du i Jylland, skal du ikke tage vejle men give, der er ingen ventetid
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 09:12   #16
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Husk er ventetiden mere end 4 uger på en offentlig smerteklinik, kan du vælge en privat. De har ofte ingen ventetid

Der vil være vejledning med ang. Ventetidsgaranti, når du modtager indkaldelsen til smerteklinikken.


Kan klart anbefale paincare i Horsens (privat), her handler det bestemt ikke "bare" om medicin, men også om alternative metoder at tackle/nedsætte smerter

Du beder bare din egen læge henvise dig til smerteklinik.

Sidst redigeret af gisne; 27-02-2014 kl. 09:16.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 09:14   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jesperjensens Se meddelelser
Men tak for infoen, skal nok huske papiret fra spec. lægen til sp, det havde jeg ikke lige tænkt. (er ikke bestilt af SP eller andet aktøre)
Fint, at du allerede har styr på papirerne.

Ja, det kan være en god idé selv, at formidle papirerne videre, så undgår man sikkert noget ventetid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 09:19   #18
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
der er også en privat omkring vejle, kan ikke huske adressen, men det var spild af tid, han skrev en masse op til mig, så ringede han til mig og spurt hvordan det gik,

jo det gik fint, jeg var skide skæv hele tiden men sov stadig dårligt, nå men så kunne han ikke hjælpe, sjovt nok godkendte komunnen ham ikke.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 09:44   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis din tilstand betegnes som varig, og uden behandlingsmuligheder, behøver du selvsagt IKKE nye lægeerklæringer.

Hvis din læge alene, styrer medicinen, kan en smerteklinik, nok ikke hjælpe dig, ligesom at din læge nok havde henvist dig til dette, hvis det var relevant. men det kan du jo spørge lægen om, inden du snakker med sagsbehandler.

Du kan tage skriftlige spørgsmål med til sagsbehandler, eller sende dem nu, og forlang skriftlige svar, for hvordan, og/eller hvornår du får en endelig afklaring ift arbejdsmarkedet.

Oversat, de SKAL afklare dig til anden forsørgelse, hvis de ikke mener at der er flere muligheder ift arbejdsmarkedet.

De kan tilkende dig ressourceforløb(hvilket lyder urealistisk) fleks, eller førtidspension.

Som jeg ser det, er mulighederne opbrugte, hvorfor de bør kunne træffe en afgørelse.

Men de vil formodentlig gerne holde dig på denne "gratis" ydelse, hvorfor du nok er nødt til at presse på, for endelig afklaring.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 10:07   #20
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Nu fik jeg lige den tanke, at Jesper nok ikke skal bede lægen om henvisning til smerteklinik, for så kan kommunen vel sige, at han ikke er færdigbehandlet?
Og da der er laaaang ventetid, går der nok tid med at vente..

Og så kan han vel blive hængende i systemet lige der hvor han er nu, på gensidig forsørgelse?

Vil det ikke være bedre at lade være? Og så evt. bruge denne mulighed senere, for at se om smerteklinikken kan hjælpe ham til at få det bedre..

Bare min tanke..jeg bygger det ikke på andet end det
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension