K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2012, 07:17   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sosad Se meddelelser
Min hukommelse er simpelthen hullet som en si. En af de behandlinger jeg har prøvet er zoneterapi - det har jeg bare ikke skrevet i de tidligere indlæg. Det havde også nogen smertelindrende effekt, men hverken varigt eller særligt effektivt. Desværre.
Det er vist meget normalt med en elendig hukommelse når man har kroniske smerter. Desværre.

For mange år siden væltede jeg på cykel og landede på venstre skulder, det medførte, at jeg i mange år ikke kunne ligge på venstre side om natten.

For nogle år siden begyndte jeg at øve mig på zoneterapi, bl.a. har jeg haft meget gavn af en bog jeg købte i Netto til 29 kr.

I starten var det mest mine rygsmerter jeg behandlede, men når jeg alligevel havde fat i fusserne, så forsøgte jeg, også at gøre noget ved skulderen.

I laaang tid mærkede jeg ingen effekt, hvad skulderen angår, men pludselig en nat kunne jeg holde ud, at ligge på venstre side.

Problemet er, hvis man skal betale sig fra behandlingerne, at det nogle gange kan tage lang tid før resultatet viser sig og, at det skal holdes ved lige.

Hvis du agter at forsøge selv at gøre noget ved skulder og nakke (med zoneterapi), så prøv at behandle på tæerne og området ved den fodballe der er lige før tæerne, også mellem tæerne.

Hvis du rammer et punkt hvor du nærmest sidder oppe under loftet, så masser punktet lidt, og giv det lidt mere næste dag o.s.v.

Jeg kendte godt til dit link, men tak alligevel.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 08:34   #32
Bettebitte
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Bettebitte er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sosad Se meddelelser
Hej Mand

Tak for din støtte. Er ked at at høre at du sidder fast. Er du helt ude af systemet, eller bliver du også smidt rundt mellem forskellige kommunale kontorer, der ikke kan tage sig af hvad der er sket tidligere, og i øvrigt kun kan hjælpe med en brøkdel af det du har brug for hjælp til?

/Britta

Hej Bettebitte

Det er det du mener med "huller".

Jeg HAR været til akupunktør - 18 gange. Det gave mig en lille smule pusterum (ca. et lille døgns tid) fra den spændingshovedpine jeg også hele tiden er plaget af, men ikke noget varigt.

Men jeg kan forstå at det du siger er, at når akupunktøren har sagt til mig, at han mener det vil kunne hjælpe med 3-5 behandlinger ugentligt i meget lang tid - så skal jeg have den behandling, før man vil vurdere at den behandlingsmulighed er udtømt? I så fald er jeg lidt på den... for hvor længe er meget lang tid?

Og kan det virkelig passe, at jeg selv skal bekoste behandling, som ingen rigtigt kan garantere virker?

En detalje jeg har glemt at notere ovenfor da jeg beskrev hvad lægekonsulenten havde vurderet første gang han så sagen: Der anses ikke at være flere behandlingsmuligheder.

Jeg glæder mig som sagt til at begynde på smerteklinikken, og håber på at de kan give mig lidt livsmod tilbage. Men i forhold til kommunen, og det jeg har været udsat for dér, så er det på nuværende tidspunkt jo slet ikke et issue om jeg er afklaret eller ej, til evt. fleksjob eller pension. Kommunen har raskmeldt mig, og er flintrende ligeglade med den dokumentation der ligger. De har ikke fulgt reglerne om visitering til kategori 3, de har faktisk i deres afslag afvist alt.

Jeg er helt med på, at sagsbehandlerens kan lave små notater til eget brug, men i det øjeblik det lander som digitale optegnelser - hvilket jeg jo kan se at det er gjort løbende efter hver eneste kontakt - så skal jeg have dem. Der må intet som helst noteres digitalt nogen steder, uden at den der bliver noteret om, kan få adgang til det skrevne. Så meget styr på datatilsynets regler har jeg dog.

Det jeg har modtaget løbene, er et journalark, hvor der stort set intet har stået - alt det de har tænkt omkring mig og det jeg har oplyst dem om, har jeg ikke fået, før jeg bad om fuldstændig aktindsigt. Der var så over 1 års optegnelser. Hvis jeg havde fået det hele fra starten, ville mange misforståelse kunne være undgået. Det er umådeligt svært, når en telefonsamtale på 1½ minut, der indeholder et par enkelte spørgsmål fra sagsbehandleren, ender med "god bedring", i "hemmelige" optegnelser ender ud med lange udredninger om ting sagsbehandleren gætter på, men ikke har spurgt om.

Jeg kan kun gentage: Min sagsbehandler har fortalt mig, at jeg ikke kan klage over lægekonsulentens udtalelser. Men jeg vil da med det du siger, sende en klage til borgmesteren - som har det overordnede personaleansvar - over det lægekonsulenten har skrevet. Og så vil jeg tage hans sætninger en for og kommentere på dem.


/Britta
Står der i dine lægepapirer, at en behandling har en chance for at hjælpe, så er det en behandling der skal afprøves - der må IKKE kunne fortolkes i de speciallægeerklæringer du har fået, det skal fremgå klart og tydeligt at ingen behandling vil hjælpe og at din tilstand er permanent, varig og stationær. Hvor længe meget lang tid er, er et godt spørgsmål - men lige så længe, det ikke kan udelukkes at en behandling vil hjælpe det mindste, lige så længe skal der afprøves og ofte for egen regning. Det er skidt for din sag, hvis der står noget om behandling der vil afhjælpe, f.x behandling med nåle og behandling for smerter.

En lægekonsulentudtalelse er kun et delelement i din sag, og en lægekonsulent må kun udtale sig om det rent lægefaglige, forkortet ned til, at han KUN må oversætte speciallægeerklæringer til et Dansk en sagsbehandler kan forstå - ikke ligefrem dèt Anders Ottar Jensen er kendt for.

Jeg ved godt, at systemet er svært at forstå og at det bliver for meget, når man hele tiden støder på en mur. Men det er vigtigt at pakke sin vrede væk, og så prøve på, at forholde sig strengt til hvad der egentligt skrives (kommunens referat af 18-4) hvor det tydeligt fremgår at p.t vil en arbejdsprøvning ikke gavne, du er for syg og der foregår stadigvæk en vis lægebehandling, man ikke kender resultatet af, endnu. Pas på med selv at fortolke, f.x at kommunen så dermed mener du er rask. Sygedagpenge er begrænset til 52 uger, medmindre man kommer ind under forlængelsesmulighederne - som du ikke gjorde. Men derfor er du stadigvæk syg og sygemeldt, blot på KH eller for egen regning (din pensionsformue).

I min egen sag, så gjorde jeg det - at jeg "rensede" den for alle vrede følelser og sådan set gik et skridt baglæns og prøvede så at se på sagen (igen) med andre (halvjuridiske) kolde øjne. Det hjalp og var gavnligt, i forhold til at få fart i min sag. (Mange sygemeldte, ender nærmest med, en halv advokatuddannelse, inden sagen er afgjort).

Hvad med Ombudsmanden - ham kan man også klage til, og han er værd at google på, også. Der ligger en del sager, du måske også kan bruge.
Bettebitte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2012, 15:17   #33
muse
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2012
Indlæg: 18
Styrke: 13
muse er ny på vejen
Jeg ved lige hvordan du har det.. !!!Jeg har selv piskesmæld og har kæmpet i 10 år. Min sag faldt til jorden efter, at samme lægekonsulent (Anders) udtalte sig hvilket har resulteret i afslag på fleksjob på trods af, at jeg kun kan arbejde 15 timer om ugen og har mange læge udtalelser.

Jeg er frisk på at indgive en større klage på ham? Jeg har klaget en gang men klagen blev sendt direkte til ham selv og derfor afvist.
muse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2015, 14:02   #34
MRI
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2014
Indlæg: 10
Styrke: 10
MRI er ny på vejen
Hej, Jeg har så lige fået advide af selv samme lægekonsult at jeg heller ikke fejler nok... utroligt nok ikke!
MRI er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sulter man ihjel??? Kontanthjælp,26 år? Fallenten87 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 14-05-2013 20:46
Økonomer slår alarm Suncil Politik og Samfund 122 26-04-2011 15:55
Bettina Post slår hovedet på sømmet Ragdoll Politik og Samfund 9 23-08-2010 18:44
Vi venter os selv ihjel Stella Politik og Samfund 5 11-06-2009 01:43
Slår pengene til hos ledige? zuza Politik og Samfund 0 21-12-2007 02:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension